ریمو کردن کاور خودرو

آیا ریمو کردن کاور خودرو به رنگ ماشین آسیب می‌زند؟

روکش‌های وینیلی خودرو طی سالیان اخیر با محبوبیت زیادی مواجه شده‌اند. اما سوال اینجاست که آیا ریمو کردن کاور خودرو به رنگ ماشین آسیب می‌زند؟

روکش‌های وینیلی خودرو راهی ارزان‌تر برای تغییر رنگ خودرو نسبت به رنگ‌آمیزی کامل هستند. قیمت نصب کاور به مراتب پایین‌تر از رنگ‌آمیزی کامل خودرو است. علاوه بر هزینه، روکش‌های خودرو در صورت مراقبت صحیح می‌توانند عمر طولانی داشته باشند، نصب آسان‌تری دارند و سریع‌تر انجام می‌شوند. حتی می‌توان به صورت خودکار روکش وینیل خودرو را نصب کرد.

شاید جذاب‌ترین نکته این باشد که در صورت نیاز به تغییر رنگ، می‌توان روکش‌ها را در هر زمان جدا کرد؛ کاری که با رنگ‌آمیزی به این سادگی امکان‌پذیر نیست.

اما اگر تصمیم به ریمو کردن کاور خودرو داشته باشیم، چه می‌شود؟ آیا این کار به رنگ بدنه ماشین آسیب می‌زند؟ خوشبختانه روکش‌های وینیلی را می‌توان بدون آسیب رساندن به رنگ زیرین جدا کرد، اما این کار به مهارت و دانش نیاز دارد. اکثر برندهای محبوب تولیدکننده روکش‌های وینیل خودرو، محصولات خود را با در نظر گرفتن امکان جدا شدن طراحی می‌کنند.

وینیل باکیفیت از چسب برای چسبیدن به خودرو استفاده نمی‌کند. در عوض، کاورهای خودرو با تکیه بر خواص خود وینیل به سطح رنگ‌شده می‌چسبند. در اکثر موارد، این بدان معنی است که بدون باقی گذاشتن چسب می‌توان آن را جدا کرد.

ریمو کردن کاور خودرو

با این حال، مواردی وجود دارد که شرایط شدید، کهنگی یا سایر اشکال آسیب می‌تواند باعث دشوار شدن فرآیند جدا کردن شود. با وجود زمان‌بر بودن، با ابزار مناسب و کمی صبر همچنان امکان‌پذیر است.

بهترین روش ریمو کاور خودرو بدون آسیب رساندن به رنگ

قبل از شروع فرآیند جداسازی، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. از آنجایی که گرما وینیل را نرم می‌کند و دمای سرد باعث سخت شدن و انقباض آن می‌شود، ریمو کردن کاور خودرو در محیط گرم بسیار آسان‌تر است.

ابزارهایی که استفاده می‌کنید نیز می‌تواند روند کار را تعیین کند، زیرا ابزارهای فلزی تیز و ساینده می‌توانند به رنگ آسیب برسانند یا آن را خراش دهند. در عوض، از تیغه یا خراشنده پلاستیکی استفاده کنید که باید نیروی کافی برای جدا کردن یک گوشه بدون خراشیدن زیر آن را فراهم کند.

ریمو کردن کاور خودرو

پس از جدا کردن یک گوشه، نوبت به گرما می‌رسد. بهتر است گوشه را با تفنگ حرارتی گرم کنید و آن را حداقل در فاصله 15 سانتی‌متری از سطح نگه دارید، در حالی که وینیل را با زاویه 45 درجه جدا می‌کنید و مطمئن شوید که وینیل گرم است اما نه آنقدر داغ که نتوانید با دست خالی آن را لمس کنید.

همچنین مهم است که گرما را حرکت دهید و در یک نقطه زیاد نمانید، زیرا این کار می‌تواند به رنگ آسیب برساند. با این حال، نباید خیلی سریع جدا کنید، زیرا این کار نیز می‌تواند به پوشش محافظ آسیب برساند.

اگر هرگونه باقی‌مانده چسب وجود داشت، می‌توان مقدار کمی از پاک‌کننده چسب پایه مرکبات را روی یک پارچه میکروفیبر اعمال کرد و بدون آسیب رساندن به رنگ روی نقاط چسبناک استفاده کرد. همچنین بهتر است بعدا خودرو را به طور کامل بشویید تا هرگونه باقی‌مانده چسب پاک شود.

ویدیو مرتبط با حوزه خودرو:

در گجت نیوز بخوانید:
عجیب ترین پیشرانه جهان نه سیلندر دارد و نه موقع روشن شدن سوخت می‌خواهد آیا می‌توان از ایرتگ اپل به‌عنوان ردیاب خودرو استفاده کرد؟ سریع ترین پورشه پانامرای تاریخ با شتاب زیر ۳ ثانیه از راه رسید ۱۰ مورد از زیباترین خودروهای تاریخ آئودی + عکس بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ از نگاه موتورترند معنی رایجترین هشدارهای صفحه کیلومتر داشبورد خودرو؛ از چراغ چک تا آمپر آب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*