تعرفه های جدید خدمات پستی

شرکت ملی پست ایران تعرفه های جدید خدمات پستی را با افزایش قیمت اعلام کرد

شرکت ملی پست ایران با بروزرسانی نرخ‌نامه خدمات خود، تعرفه های جدید خدمات پستی را با افزایشی قابل توجه اعلام کرده است.

شرکت ملی پست ایران از ابتدای مرداد 1403، تعرفه های جدید خدمات پستی را با افزایشی قابل توجه اجرایی کرده است. بر اساس نرخ‌های جدید، تعرفه خدمات پستی تا 30 درصد و هزینه خدمات شناسه الکترونیکی تا 35 درصد افزایش یافته است.

تعرفه های جدید خدمات پستی با افزایش قابل توجه اعلام شد

در نرخ‌نامه جدید خدمات پستی، علاوه بر معیارهای مسافت و وزن، معیار وزن حجمی نیز به فاکتورهای پیشین موثر بر قیمت هزینه‌های پستی افزوده شده است.

بر این اساس، از این به بعد مرسوله‌های پستی با ابعاد بیش از حد استاندارد اعلام شده توسط پست، افزایشی 25 تا 300 درصدی در نرخ پایه هزینه ارسال تجربه خواهند کرد.

نرخ نامه خدمات پستی

در نرخ‌نامه جدید اعلام شده توسط شرکت پست، هزینه دریافت خدمت شناسه الکترونیکی نیز افزایشی 35 درصدی تجربه کرده است.

با توجه به اعمال این بخشنامه از ابتدای مرداد، در حال حاضر هزینه پست اسناد غیرثبتی تا وزن یک کیلوگرم در جابجایی‌های درون استانی 43 هزار تومان، در ارسال به استان‌های همجوار 69 هزار تومان و در ارسال به استان غیرهمجوار 74 هزار تومان تعیین شده است.

هزینه ارسال اسناد غیرثبتی با وزن یک تا دو کیلوگرم نیز در حالت درون استانی 79 هزار تومان، در ارسال به استان‌های همجوار 118 هزار تومان و در ارسال به استان‌های غیرهمجوار 129 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تعرفه خدمات پستی

ارسال نامه و دیگر اسناد ثبتی در قالب پاکت و بسته نیز در صورتی که وزن بین 500 گرم تا 1 کیلوگرم داشته باشد برای جابجایی درون استانی 119 هزار تومان، ارسال به استان‌های همجوار 168 هزار تومان و ارسال به استان‌های غیر همجوار 181 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

این دسته از مرسوله‌ها با وزن بین یک تا دو کیلوگرم نیز در جابجایی درون استانی 171 هزار تومان، جابجایی به استان همجوار 218 هزار تومان و جابجایی به استان غیرهمجوار 235 هزار تومان هزینه ارسال خواهند داشت.

ارسال امانت‌های پستی با وزن بین 2 تا 3 کیلوگرم نیز در نرخ‌نامه جدید برای جابجایی درون استانی 147 هزار تومان، ارسال به استان‌های همجوار 227 هزار تومان و ارسال به استان غیر همجوار 265 هزار تومان هزینه خواهد داشت. در صورتی که مرسوله وزن بیش از 3 تا 5 کیلوگرم داشته باشد نیز این هزینه‌ها به ترتیب برای آن 160، 268 و 310 هزار تومان خواهند بود.

در نرخ‌نامه جدید، سقف تعرفه خدمات غیر پایه پستی نیز تعیین شده و بر این اساس، در جداول زیر سقف تعرفه خدمات غیرپایه پستی داخله بدون اولویت، سقف تعرفه خدمات غیرپایه پستی داخله با اولویت ثبتی داخله شهری و سقف تعرفه خدمات غیرپایه پستی داخله با اولویت ثبتی بین شهری را می‌بینید. برای بزرگنمایی هر تصویر روی آن کلیک کنید:

گفتنی است، بیمه عمومی پست که پیش از این تا سقف دو میلیون بود نیز در نرخ‌نامه جدید به چهار میلیون تومان افزایش یافته است. از طرفی، سقف بیمه پست نیز از شصت به صد میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:
با ارزش‌ترین و بی ارزش‌ترین پاسپورت‌های جهان + جایگاه ایران ادعای عجیب یک خبرنگار: ورود با آیفون ۱۴ و ۱۵ به مترو تهران ممنوع است! نماینده مجلس: در این مجلس فیلترینگ برچیده می‌شود سخنگوی هیات رئیسه مجلس: رفع فیلترینگ به مجلس ربطی ندارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*