فیس لیفت چری اکسید RX

چری اکسید RX به درخواست مشتریان دوباره فیس لیفت شد

درحالی که فیس لیفت چری اکسید RX هفته گذشته معرفی شده بود، با انتقاد شدید مشتریان چینی، چری در کوتاه زمانی طراحی این خودرو را تغییر داد.

کمپانی چینی معروف چری، هفته گذشته با رونمایی از نسخه فیس لیفت چری اکسید RX با یک پنل پلاستیکی به کار رفته به جای جلوپنجره محوشونده، در راس اخبار خودرو چین قرار گرفت، اما نه در جنبه مثبت آن!

در واقع مشتریان چینی با انتقاد از طراحی نسخه فیس لیفت، مدعی شده بودند که این طراحی اصالت خودرو را تحت‌الشعاع قرار داده است. در نتیجه همین موضوع نیز چری در اندک زمانی نسبت به ارائه یک طراحی جدید برای فیس لیفت چری اکسید RX اقدام کرد.

فیس لیفت مجدد چری اکسید RX

تصاویر فیس لیفت جدید چری اکسید RX حالا توسط وزارت صنعت چین منتشر شده است. چری در طراحی جدید، جلوپنجره خودرو را به طور کامل محو کرده و حالا از یک قطعه پلاستیکی مشترک با سپر برای طراحی جلو استفاده کرده است. این در حالی است که در طراحی اولیه شاهد یک جلوپنجره مشبک ذوزنقه‌ای، مشکی‌رنگ و بدون قاب در این بخش بودیم.

جلوپنجره اولیه چری اکسید RX فیس لیفت

در نتیجه طراحی جدید و حذف جلوپنجره مشبک، قوای فنی خودرو نیز ناگزیر بایستی تغییراتی تجربه کند چراکه در خودروهای درون‌سوز، ورود جریان هوا برای خنک‌سازی موتور ضروری است.

بر این اساس چری تصمیم دارد تا در خودرو جدید از یک پیشرانه هیبریدی استفاده کند. طراحی سپر خودرو نیز در قیاس با نسخه اصلی تغییراتی داشته و جایگاهی برای چراغ‌های مه‌شکن روی آن تعبیه شده است.

چری اکسید RX

بنابر اطلاعات اعلام شده در سایت وزارت صنعت چین، ابعاد بدنه فیس لیفت اکسید آر ایکس تغییری نسبت به نسخه اصلی نداشته و در نتیجه، دارای 4781 میلی‌متر طول، 1920 میلی‌متر عرض، 1671 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2815 میلی‌متری است.

همان‌طور که گفتیم، نسخه فیس لیفت چری اکسید RX قرار است از یک موتور هیبریدی استفاده کند. این پیشرانه در واقع موتور هیبریدی C-DM معروف چری شامل یک موتور احتراقی 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخاری است که در نسخه تک دیفرانسیل با یک موتور و در نسخه دو دیفرانسیل با دو موتور الکتریکی همراه می‌شود.

نمای جلو چری اکسید RX

وزن خالص و حداکثر وزن این خودرو نیز به ترتیب 1977 کیلوگرم و 2398 کیلوگرم اعلام شده است. زاویه ورود و خروج اکسید RX نیز به ترتیب 20 و 21 درجه است.

چری در مورد مصرف سوخت خودرو جدید خود، رقم 1.59 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش مسیر را اعلام کرده است. حداکثر سرعت خودرو نیز در نسخه تک موتوره 180 کیلومتر و در نسخه دو موتور 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از جمله محصولات برند اکسید چری که توسط مدیران خودرو برای عرضه به بازار ایران وارد شده‌اند نیز باید به اکستریم VX، اکستریم TXL و اکستریم LX اشاره کرد.

ویدیو مرتبط:
مطالب بیشتر در گجت نیوز:
نیسان سیلفی ۱.۶ لیتری پارس خودرو ؛ رقیب تویوتا کرولا در ایران این خودرو تویوتا بدون راننده دریفت می‌کشد + ویدیو کیا سلتوس توربو هم به ایران وارد شد؛ تصاویر شاسی بلند جدید کره‌ای در گمرک اکستریم وی ایکس چقدر ارزش خرید دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*