واردات خودروهای کارکرده

واردات خودروهای کارکرده باید تعرفه کمتری از خودروهای نو داشته باشد

طبق اظهارات یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، واردات خودروهای کارکرده باید تعرفه کمتری داشته باشد.

پس از گذشت یک هفته از اعلام خبر آزادسازی سازی واردات خودروهای کارکرده به کشور، حال طبق جدیدترین اخبار خودرو، روح الله عباس پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعرفه واردات خودروهای کارکرده، همسان سازی آن با تعرفه واردات خودرو صفر کیلومتر را اشتباهی آشکار خواهد.

متناسب سازی تعرفه واردات خودروهای کارکرده

واردات خودروهای کارکرده

به گفته نماینده مردم بوئین زهرا و اوج در مجلس شورای اسلامی، تصویب طرح واردات انواع خودرو کارکرده به کشور، یکی از بهترین . مهمترین تصمیمات لازم برای سر و سامان بخشیدن به اوضاع حال حاضر بازار خودرو است. اما با این تفاسیر این آئین‌نامه دارای ابهامات و ایراداتی است که باید رفع شود تا بتواند اثر گذاری مثبتی در حوزه خودرو داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضوع تعرفه را از دیگر مواردی دانست که باید به آن در فرآیند ورود خودرو به کشور توجه کرد و در این زمینه اظهار داشت که اگر تعرفه واردات ماشین های کارکرده مانند خودروهای نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد باز هم گران است و در نتیجه این قانون تأثیری که قانونگذار به دنبال آن بود را بر بازار نمی‌گذارد.

طبق اظهارات روح الله عباس پور، نکته مهم در حوزه خودروهای کارکرده توجه به ارائه خدمات پس از فروش این خودروها است؛ بدین ترتیب این سوال مطرح می‌شود در صورتی که افراد بتوانند با کد ملی خود، خودرو وارد کنند چه سازوکاری برای ارائه خدمات پس از فروش برای این خودروها پیش‌بینی شده است؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد:

یکی دیگر از نکات مربوط به تأمین ارز موردنیاز برای واردات است باید به صورت شفاف اعلام شود که این ارز از چه مسیری و با چه مکانیزمی تأمین می‌شود تا از یک سو مردم از این فرآیند آگاهی داشته باشند و از سوی دیگر به بازار ارز نیز فشاری برای تأمین ارز تحمیل نشود.

عباس پور در انتها تصریح کرد:

وزارت صمت باید در تدوین دستورالعمل مربوط به واردات خودروهای کارکرده به تمام زوایای این موضوع از جمله تأمین ارز موردنیاز، ارائه خدمات پس از فروش، تعرفه‌گذاری و…. توجه ویژه داشته باشد تا مردم هرچه سریع‌تر بتوانند شیرینی تصویب این قانون را بچشند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
یکی از بزرگترین موانع واردات خودروهای برقی به ایران برداشته شد تعرفه گمرکی واردات خودروهای بنزینی با افزایش قیمت اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*