دوربین آیفون 18

اپل در آیفون 18 از سنسور دوربین سامسونگ استفاده می‌کند

به نظر می‌رسد سامسونگ و اپل برای توسعه دوربین خانواده آیفون 18 با یکدیگر همکاری خواهند داشت. این حسگرهای سامسونگ جانشین سنسورهای کنونی سونی خواهند شد.

با این که در حال حاضر خانواده آیفون 16 اپل در صدر اخبار تکنولوژی قرار داشته و زمان اندکی هم تا رونمایی از این سری پرچمداران باقی مانده، از همین الان شایعات متعددی در خصوص نه تنها آیفون 17، بلکه آیفون 18 به بیرون درز کرده‌اند. در محوریت انتشار این اخبار جدید مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل قرار دارد که مدعی شده این کمپانی قرار است طی دو سال از سنسورهای دوربین سامسونگ در پرچمدارانش استفاده کند.

چرا اپل دنبال استفاده از حسگرهای دوربین سامسونگ در آیفون 18 است؟

در حال حاضر سونی تنها تامین‌کننده حسگرهای دوربین آیفون های اپل است. با این حال مینگ چی کو ادعا کرده که کوپرتینویی‌ها در iPhone 18 که در سال 2026 عرضه خواهد شد از یک حسگر 48 مگاپیکسلی 1/2.6 اینچی برای دوربین فوق عریض این سری گوشی‌ها استفاده می‌کند.

گوشی iPhone 18

ظاهرا سامسونگ تیم مخصوصی را مسئول پاسخ‌گویی به این نیاز اپل قرار داده و حتی یک قرارداد اولیه هم میان این دو کمپانی امضا شده است. البته این مساله در حال حاضر تنها در حد حدس و گمان بوده و هیچ‌گونه قطعیتی ندارد؛ اما بدون شک همین شایعات هم قادرند دیدی اولیه در خصوص سیاست‌های اپل برای یک دو سال آینده را در اختیارمان قرار دهند. البته به هیچ وجه مشخص نیست که چرا اپل تصمیم گرفته سامسونگ را وارد معادلات حسگرهای دوربین آینده خود کند. با این حال تقریبا می‌توان مطمئن بود که کیفیت این حسگرهای سامسونگ برابر یا بالاتر از حسگرهای کنونی سونی خواهد بود.

جالب است بدانید که حتی سامسونگ نیز تا کنون از حسگرهای 1/2.6 اینچی 48 مگاپیکسلی خود رونمایی نکرده است. بنابراین کاملا ممکن است که کره‌ای‌ها حسگرهای مورد اشاره را به‌طور اختصاصی برای اپل طراحی کرده باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
پردازنده آیفون ۱۸ دردسری بزرگ برای سامسونگ و شیائومی است دو حسگر تصویر جدید ISOCELL Vizion سامسونگ معرفی شد سامسونگ با سنسور دوربین ۴۴۰ مگاپیکسلی خود، بازار موبایل را به لرزه در خواهد آورد

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*