واردات آیفون

نظر آذری‌جهرمی درباره ممنوعیت واردات آیفون در دولت پزشکیان

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی نسبت به ممنوعیت واردات آیفون و آزاد سازی واردات آن در دولت جدید واکنش نشان داد.

مطابق با بخش‌نامه سازمان گمرک از تاریخ 8 مرداد ماه سال جاری، واردات تلفن‌های هوشمند با نام تجاری اپل ممنوع اعلام شده. همچنین در طول دو سال گذشته نیز مدل‌های 14 و پس از آن مدل آیفون 15 نیز رجیستر نشده‌اند. حال منتظر موضع دولت جدید، نسبت به واردات این گوشی‌های آمریکایی خواهیم بود.

سرنوشت واردات آیفون در دولت جدید

واردات آیفون

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، محمد جواد آذری جهرمی در گفتگویی که با برنامه میز ایران داشت، نسبت به موضع این دولت اصلاح طلب درخصوص واردات آیفون واکنش نشان داد.

وی تاکید کرد: به طور قطع نمی‌توانیم، بگوییم که واردات این گوشی‌ها آزاد خواهد شد یا خیر، چراکه تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع بر عهده وزارت صنعت معدن و تجارت است.

آذری جهرمی، درخصوص دولتمردانی که از این تلفن همراه استفاده می‌کنند، گفت: اکثر دوستان من که مدل‌های بالای آیفون را خریداری کرده‌اند، کدی را زده و با اینترنت 3G از امکانات آن استفاده می‌کنند. در واقع آنان قانون رجیستری را دور زده و هزینه مالیات هم نمی‌دهند.

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، دلیل تخصیص ارز بالای این گوشی‌ها را شفاف شدن بازار برای اجرای پروژه رجیستری خواند و اظهار کرد: درصورت واردات رسمی این مدل‌ها به بازار ایران و بسته شدن مرزها به روی قاچاق برای واردات آیفون، خواهیم دید که ارز بالایی برای واردات این تلفن همراه نیاز نیست.

وی درباره کسانی که می‌گویند موافق ممنوعیت واردات آیفون به عنوان کالایی آمریکایی و لوکس هستند، گفت: در سامسونگ هم قطعات آمریکایی وجود دارد، در لپ تاپ و سرورها نیز از قطعات آمریکایی استفاده می‌شود، حال اگر ممنوع کنید، یک اکوسیستم برای توسعه اپلیکیشن خدمت رسانی خود که ممکن است، نرم افزار بنویسد از کار بیکار می‌شود.

پیشینه خبر:
ادعای عجیب یک خبرنگار: ورود با آیفون ۱۴ و ۱۵ به مترو تهران ممنوع است! آیفون ۱۷ با این قابلیت دوربین به آرزوی عاشقان عکاسی تبدیل خواهد شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*