طرح واردات خودروهای کارکرده

طرح واردات خودروهای کارکرده تا اطلاع ثانوی اجرا نمی‌شود

متقاضیان ماشین دست دوم خارجی باید همچنان منتظر بمانند؛ ازآنجاکه به نظر می‌رسد اجرای طرح واردات خودروهای کارکرده تا اطلاع ثانوی صورت نمی‌گیرد.

طرح واردات خودروهای کارکرده حواشی زیادی را به دنبال داشت که اگر اخبار خودرو را طی روزهای اخیر دنبال کرده باشید، بدون شک از آن‌ها مطلع شده‌اید. نگاهی به واردات ماشین دست دوم حتی نشان داد که اجرای این طرح می‌تواند مشکلاتی را برای دولت جدید به وجود بیاورد. در هر صورت، صرف نظر از حواشی و بحث‌هایی که حول محور این طرح وجود دارد، به نظر می‌رسد در درجه اول اجرای آن تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

توقف طرح واردات خودروهای کارکرده

روابط عمومی بانک مرکزی اخیراً از طریق اطلاعیه‌ای به اشخاص حقیقی و حقوقی توصیه کرد تا قبل از تنظیم آیین‌نامه و نهایی شدن قوانین و ضوابط طرح واردات خودروهای کارکرده، اقدام به واردات خودرو نکنند. بانک مرکزی همچنین از تسریع در تنظیم آیین‌نامه اجرایی این طرح توسط هیئت وزیران با استناد به تبصره 3 ماده 11 الحاقی به قانون ساماندهی در صنعت خودرو مصوب سال 1402 خبر داد.

تا به اینجا مشخص شده است که عموم مردم می‌توانند ماشین‌های مدل 2019 تا 2021 را به نام خود وارد کشور کنند. این خودروها همچنین باید از استانداردهای مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران پیروی کنند، گواهی یورو 5 یا بالاتر را دریافت کرده باشند و کمتر از 2.5 لیتر حجم موتور داشته باشند. در ضمن، واردات آن‌ها فقط از مبدا کره جنوبی، ژاپن و اتحادیه اروپا با تایید و احراز منشا ارز از سوی بانک مرکزی امکان‌پذیر است.

در گجت نیوز بخوانید:
همزمان با وعده واردات خودرو کارکرده، قیمت شاهین و ریرا میلیاردی شد شرایط و ضوابط واردات خودرو کارکرده به زبان ساده بازار سیاه خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودرو کارکرده؛ ۸۰۰ میلیون تومان برای کدملی! واردات خودروهای کارکرده باید تعرفه کمتری از خودروهای نو داشته باشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*