تخلفات رانندگی

مراقب باشید، تخلفات رانندگی برای گواهینامه شما نمره منفی دارد

محمد حسن ابراهیم پور، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا به توضیحاتی درباره تخصیص نمره منفی برای تخلفات رانندگی پرداخت.

تخلفات رانندگی که درصورت عدم پیروی از قوانین رخ می‌دهد، می‌تواند منجر به حادثه و پرداخت جریمه و درصورت تعدد بیش از اندازه، موجب ابطال گواهینامه راننده مورد نظر شود. مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران کلیه جرائم باید به صورت نقدی پرداخت شود. میزان و مقدار این جرائم بسته به نوع تخلف خواهد بود که در گواهینامه فرد به عنوان امتیاز منفی در نظر گرفته می‌شود.

سازوکار نمره منفی گواهینامه رانندگی چگونه است؟

تخلفات رانندگی

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، محمد حسن ابراهیم پور دلیل ابطال گواهینامه رانندگان را تخلفات رانندگی خواند و گفت: مطابق با ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، هرگاه که رانندگان یکی از تخلفات حادثه ساز همچون: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت حق تقدم را مرتکب شوند، علاوه بر اعمال قانون و جریمه، نمره منفی در سوابق گواهینامه رانندگی فرد نیز لحاظ خواهد شد.

ابرهیم پور تاکید کرد: بند اول ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی می‌گوید که اگر جمع کلیه نمرات منفی راننده برای اولین بار به 30 برسد، گواهینامه فرد متخلف به مدت 3 ماه ضبط شده و تا 3 ماه نیز حق رانندگی در جاده‌های شهری و بین شهری را نخواهد داشت.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، افزود: اگر برای دومین بار پس از دریافت گواهینامه، تخلفات رانندگی همچنان ادامه داشته باشد و نمره منفی گواهینامه به ۲۵ برسد، توقیف گواهینامه دو برابر مدت قبل یعنی 6 ماه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در صورت تکرار برای بار سوم، اگر جمع نمرات منفی تخلفات پس از دریافت گواهینامه به عدد 20 برسد، گواهینامه فرد ابطال خواهد شد و فرد به مدت یکسال از دریافت مجدد گواهینامه عزل می‌شود. پس از یکسال با شرکت دوباره در کلاس‌های رانندگی می‌تواند گواهینامه جدید خود را دریافت کند.

محمد حسن ابراهیم پور، ادامه داد: اگر رانندگان پس از ضبط گواهینامه همچنان به رانندگی در میادین شهری و بین شهری ادامه دهند به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند و درصورت وقوع تصادف بیمه شامل حالشان نخواهد شد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، در پایان صحبت‌هایش به تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: مطابق با قوانین رانندگی، 29 تخلف حادثه ساز برای این ناوگان تفکیک شده که درصورت ارتکاب، نرخ جرائم رانندگان دو برابر خودروهای عادی خواهد بود.

پیشینه خبر:
طرح واردات خودروهای کارکرده تا اطلاع ثانوی اجرا نمی‌شود شرکت ملی پست ایران تعرفه های جدید خدمات پستی را با افزایش قیمت اعلام کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*