افزایش قیمت محصولات ایران خودرو با تایید صمت

افزایش قیمت جدید محصولات ایران خودرو توسط وزارت صمت تایید شده است

در حالی که وزارت صمت اخیراً اعلام کرد به ایران خودرو برای افزایش قیمت محصولات خود مجوز رسمی نداده، مدارک جدید خلاف این موضوع را ثابت می‌کنند.

ایران خودرو اخیراً قیمت شش محصول خود را افزایش داد که با واکنش احمد آقایی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت مواجه شد. وی اعلام کرد که افزایش قیمت صورت گرفته، مورد تایید این وزارتخاته نیست و در حال حاضر در مرحله بررسی به سر می‌برد. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که ایران خودرو با تایید وزارت صمت اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده است.

افزایش قیمت ایران خودرو با مجوز وزارت صمت

علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از طریق دو نامه مورخ سوم و چهارم مرداد ماه افزایش قیمت شش خودرو این شرکت را اعلام کرد. در یکی از نامه‌ها به‌همراه شماره تاییدیه ذکر شد که دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش قیمت را تایید کرده است. در نامه دیگر هم ضمن اعلام مجدد تایید افزایش قیمت توسط وزارت صمت، به این نکته اشاره شد که شش محصول مذکور فقط 4 درصد از تولیدات ایران خودرو را تشکیل می‌دهند.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو با تایید صمت

این در حالی است که معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت مدتی قبل اظهار داشت ایران خودرو درخواست خود برای افزایش قیمت را به‌صورت رسمی اعلام کرده، اما این درخواست هنوز تایید نهایی نشده است. ادعای او اعتبار قانونی قیمت جدید تعیین شده برای خودروهای ایران خودرو را زیر سوال می‌بُرد، ولی حالا با توجه به نامه‌های مذکور که تصاویرشان منتشر شده است، به نظر می‌رسد افزایش قیمت رسماً مورد تایید وزارت صمت قرار گرفته است و از لحاظ قانونی مانعی برای اعمال ندارد.

ایران خودرو به‌تازگی قیمت پژو 207 اتوماتیک با سقف فلزی، پژو 207 دستی، پژو 207 با موتور TU3، دنا پلاس و دو نسخه از سورن پلاس را افزایش داد. این شرکت همچنین در آینده نزدیک کراس اوور ریرا را روانه بازار می‌کند. طی چند وقت اخیر تست تصادف ریرا ایران خودرو و اعلام و تکذیب قیمت اعلامی ریرا خبرساز شدند.

در گجت نیوز بخوانید:
پسته ایران را می‌دهند به ضرر، با پولش خودرو خارجی وارد می‌کنند با ۳۰۰ درصد سود! وزیر صمت: نیسان و تسلا بومی می سازیم! طرح واردات خودروهای کارکرده تا اطلاع ثانوی اجرا نمی‌شود دولت سیزدهم تمام تلاشش را کرد تا افزایش قیمت خودرو در دولت پزشکیان رقم بخورد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*