سفارش خودروهای وارداتی

ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فعال شد

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، در جریان یک گفتگوی زنده در فضای مجازی از فراهم شدن مجدد ثبت سفارش خودروهای وارداتی به کشور خبر داد.

در حالیکه چند روز پیش انتشار خبر توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی از ۲۰ خرداد ۱۴۰۳، به نقل محافل خبری تبدیل شده بود و یکی از منابع از سنگ اندازی سید علی لطفی‌زاده، مشاور عالی وزارت صمت دولت فعلی در مسیر واردات خودروهای صفر کیلومتر پرداخته بود، حال بر اساس آخرین اخبار خودرو و بنا به اعلام مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، این محدودیت برداشته شده و ثبت سفارش انواع خودرو دوباره از سر گرفته شده است.

ثبت سفارش ۶۰۰ میلیون یورویی خودروهای وارداتی

سفارش خودروهای وارداتی

طبق صحبت های رئیس سازمان توسعه تجارت، درخواست ثبت سفارش ۶۰۰ میلیون یورو خودرو صفر کیلومتر ابلاغ شده و شرکت‌های واردکننده نیز می‌توانند نسبت به ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی اقدام کنند. به گفته مهدی ضیغمی، در حال حاضر بیش از دو میلیارد یورو ثبت سفارش فعال برای خودروهای وارداتی وجود دارد.

بر همین اساس، قرار است تا پس از هفته ها دوباره سامانه ثبت سفارش برای انواع خودرو خارجی صفر کیلومتر باز شود و شرکت های واردکننده بتوانند نسبت به واردات خودرو جدید اقدام کنند. به این ترتیب چالش اصلی در مسیر واردات خودروهای خارجی صفر کیلومتر بر طرف شده و بزودی موج جدیدی از محصولات وارداتی به بازار خودروی کشور می آیند. با توجه به اعداد و ارقامی که رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است، از فردا امکان ثبت سفارش بیش از ۳۰ هزار خودروی وارداتی فراهم خواهد شد. همچنین قرار است که در مرحله های آتی دوباره سهمیه ارز به واردکنندگان خودرو تخصیص پیدا کند.

شایان ذکر است، خودروهای وارداتی که در حال حاضر شاهد ورودشان به کشور هستیم، در واقع محصولاتی هستند که سال گذشته سفارش داده شده‌اند و لطفی‌زاده به تنهایی مانع از ثبت سفارشات جدید توسط شرکت‌های مجاز به واردات شده است. این مقام مسئول تاکنون نیز حاضر به ارائه هیچ توضیحی به رسانه‌ها درباره دلیل مخالفت خود با واردات خودرو نشده است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
دولت سیزدهم تمام تلاشش را کرد تا افزایش قیمت خودرو در دولت پزشکیان رقم بخورد طرح واردات خودروهای کارکرده تا اطلاع ثانوی اجرا نمی‌شود مجوز استاندارد مزدا ۳ وارداتی بهمن موتور صادر شد تعداد برندگان قرعه کشی خودروهای وارداتی انگشت‌شمار است بنز وارداتی جانبازان، ۱۴ میلیارد ناقابل! وزیر صمت: نیسان و تسلا بومی می سازیم! افزایش قیمت جدید محصولات ایران خودرو توسط وزارت صمت تایید شده است