لاماری ایما هیبرید

مقایسه لاماری ایما هیبرید با هاوال H6 هیبرید؛ کدام بهتر است؟

در این مطلب به مقایسه کامل مشخصات فنی و امکانات دو کراس اوور وارداتی و محبوب لاماری ایما هیبرید و هاوال H6 هیبرید می‌پردازیم.

با توجه به افزایش آلودگی هوای ناشی از تولید گازهای گلخانه ای و آلایندگی خودروها، و همچنین رشد قیمت نسبی بنزین در جهان، خودروهای هیبریدی در کنار انواع محصولات برقی یکی از راه حل های نسبی برای رفع این مشکلات محسوب می‌شوند. اگر چه این محصولات نیز از پیشرانه های بنزینی در قوای محرکه خود بهره می‌برند، اما نیمه پاک بودن آنها باعث شده تا در سرتاسر جهان مرسوم و پرفروش باشد.

همزمان با واردات محصولات هیبریدی مختلف به کشور، بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز دو خودرو کراس اوور هیبریدی هم‌رده، خوش قیمت و باکیفیت وارداتی با نام‌های لاماری ایما هیبرید و هاوال H6 هیبرید را به‌صورت کامل مورد مقایسه قرار دهیم.

معرفی لاماری ایما هیبرید و هاوال H6 هیبرید

لاماری ایما هیبرید، کراس اوور وارداتی شرکت آرین پارس موتور است که در کنار محصولات دیگری چون لاماری ایما بنزینی و لاماری ایما برقی به بازار کشورمان عرضه شده است. این کراس اوور زیبا محصولی از گروه خودروسازی دانگ فنگ (Dong Feng) چین بوده و در بازار جهانی با نام «Forthing T5» شناخته می‌شود. لازم به ذکر است نسخه وارداتی به بازار ایران از نظر آپشن در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

در مقابل اما هاوال H6 از آن دسته از خودروهای محبوب و معروف چینی است که توسط گروه خودروسازی معتبر گریت وال (GWM) به بازار جهانی عرضه و توسط BM Cars به کشورمان وارد شده است. این خودرو نیز با بهره گیری از تکنولوژی های جدید در کنار قیمت مناسب (با توجه به ارزش جهانی) از فروش خوبی در بازار کشورهای آسیایی بهره‌مند شده است.

مقایسه طراحی ظاهری Lamari Eama HEV و Haval H6 HEV

در نمای جلوی لاماری ایما هیبریدی، چراغ‌های باریک ال ای دی و جلو پنجره تهاجمی و مشبک به همراه دی لایت‌ها و مه شکن‌های گرد، طراحی این خودرو را به لامبورگینی اوروس نزدیک کرده است. در نمای عقب لاماری ایما هیبرید هم همچنان چراغ های اصلی مشابه قبل به یکدیگر متصل شده اما نسبت به قبل زیر چراغ‌ها دو طرح خروجی هوا به کار رفته تا خودرو اسپرت تر از قبل شود.

همچنین یک دیفیوزر اسپرت به همراه دو خروجی دوگانه دایره‌ای واقعی بر روی سپر عقب قرار داده شده تا ایما هیبرید جذابیت های بصری بیشتری نسبت به سایر رقبا داشته باشد. نمای کناری نیز به رینگ‌های ۱۹ اینچی با طراحی ۵ پره و دو رنگ مجهز شده و فرم سه بعدی درها و ستون‌های دو رنگ هم زیبایی این خودرو را دوچندان کرده است.

اندازه و ابعاد لاماری ایما هیبریدی شامل ۴۵۶۵ میلی متر طول، ۱۸۶۰ میلی متر عرض و ۱۶۹۰ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری هم به ۲۷۱۵ میلی متر می‌رسد.

در سویی دیگر طراحان هاوال اچ 6 با استفاده از چراغ‌های باریک و اسپرت توانستند نمای جوان‌پسندی را در این خودرو به‌وجود آوردند. استفاده از خطوط و سبک طراحی‌ خاص طراح سابق لندرور بسیار آن را عضلانی و بزرگ کرده است. در نمای جلو مه‌شکن‌های LED، خطوط هماهنگ با فرم چراغ‌ها و همچنین خطوط روی کاپوت که تا جلوپنجره امتداد دارند، توانستند تا این بخش را خشن و جذاب نشان دهند. بر روی سپر هم ورودی هوای دیگر به همراه چراغ های کوچک مه شکن و حجم پردازی های تند و تیز طراحی شده است.

در نمای عقب اما مانند خودروی رقیب هاوال H6 هیبرید از ترند روز دنیا بهره گرفته که در آن چراغ های اصلی به یکدیگر پیوسته طراحی شده و جذابیت نمای عقب را بیشتر کرده‌اند. درب صندوق کشیده و با خطوط تند و تیزی طراحی شده و میزبان محل نصب پلاک نیز هست. همچنین خطوط مورب روی در صندوق و محل نصب پلاک از سایر ویژگی‌های طراحی این بخش محسوب می‌شوند. زیر چراغ های اصلی مه شکن های عمودی خودرو تعبیه شده و سپر هم ظاهری ساده را به خود گرفته که خبری از خروجی اگزوز در آن نیست.

در نمای کناری نیز شاهد هماهنگی مناسب مابین عناصر مختلف بدنه هستیم. حجم‌دهی ساده و خطوط کم‌عمق توانسته نمای جذاب و پخته‌ای به ارمغان آورده است. از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچی، شیب سقف و فرم قاب پنجره‌ها اشاره کرد.

هاوال H6 هیبریدی دارای 4653 میلی‌متر طول، 1886 میلی‌متر عرض، 1730 میلی‌متر ارتفاع و 2738 میلی‌متر فاصله محوری است که از لحاظ ابعاد کمی از لاماری ایما هیبریدی بزرگتر است.

طراحی کابین و متریال دو کراس اوور هیبریدی لاماری ایما و هاوال اچ 6

نمای داشبورد لاماری ایما هیبرید

در بخش کابین، نسخه هیبریدی لاماری ایما تفاوت چندانی با نسخه بنزینی نداشته و همچنان روی داشبورد این نسخه شاهد دو نمایشگر مولتی مدیا و کلاستر 10.25 اینچی هستیم و فرمان D کات و سیستم نورپردازی هم چشم نوازی می‌کنند. ایما هیبرید درون کابین خود به یک ظاهر اسپرت همانند بیرون خود مجهز شده و بیشترین چیزی که خودنمایی می‌کند دوخت‌ و قطعات دکوراتیو فسفری است، همچنین سقف پانارومیک ستاره‌ای زیبایی طراحی داخلی را دوچندان می‌کند.

ذکر این موضوع که پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع این خودرو نیز لمسی است، خالی از لطف نیست. کابین لاماری ایما از نظر فضا هیچ تفاوتی با نسخه بنزینی خود نداشته و برای چهار نفر سرنشین فضایی کاملا باز و راحت را پیش رو دارد. همچنین متریال به کار رفته در بخش های مختلف داخلی کیفیت مطلوبی دارد.

نمای داشبورد هاوال اچ 6 هیبرید

طراحان سعی کردند در طراحی کابین هاوال اچ ۶ هیبریدی از اصل ساده‌سازی استفاده کنند و به همین دلیل، کلیدهای فیزیکی کمتری نسبت به قبل به چشم می‌خورد. این خودرو از یک طراحی نسبتا مینیمال و ساده‌ بهره برده و بیشتر بخش های داخلی بیشتر شبیه به خودروهای تمام برقی است تا یک خودروی هیبرید. داشبورد میانی این خودرو یک صفحه نمایش عریض و بزرگ است که وظایف بسیاری برای کنترل اکثر قسمت‌ها را برعهده دارد.

پس از آن دریچه های سیستم تهویه مطبوع و یک ردیف کلید برای کنترل برخی قسمت ها استفاده شده است. کلاستر کوچک و البته کارآمد قرار گرفته درون کابین حس اسپرت بودن را به رانده القا می‌کند که بیشتر آن را در خودروهای روز برقی شاهدیم. هاوال H6 هیبریدی نیز همانند لاماری ایما هیبرید از دو ردیف صندلی بهره برده که در هر دو ردیف هم فضای بسیار خوب و جاداری وجود دارد. متریال به کار رفته و تریم داخلی این خودرو نیز بسیار لوکس بوده و حس بسیار خوبی را به سرنشینان القا می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید و هاوال H6 هیبرید

نمای پیشرانه لاماری ایما هیبرید

در بخش فنی لاماری ایما هیبرید از یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر ۱.۵ لیتر توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم میتسوبیشی بهره میبرد که در کنار یک موتور برقی ۱۲۵ کیلوواتی می‌تواند در مجموع ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. مجموع این توان توسط یک جعبه دنده E-CVT که جزو گیربکس های مختص خودروهای هیبرید است به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

شتاب صفرتاصد این خودرو حدودا ۸.۵ ثانیه در شرایط استاندارد و مصرف سوخت آن نیز حدود ۵.۳ لیتر به صورت ترکیبی اعلام شده است. سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک‌فرسون و‌ در چرخ های عقب از نوع مولتی لینک بوده که نرمی و البته پایداری قابل قبولی را از خود به جا گذاشته است.

نمای پیشرانه هاوال اچ 6 هیبرید

هاوال H6 هیبرید نیز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتر توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. علاوه بر این یک موتور برقی به این پیشرانه افزوده شده تا در نهایت حدود ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک گیربکس DHT که صرفا برای خودروهای هیبرید توسعه یافته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

شتاب صفرتاصد این خودرو نیز ۸.۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ظرفیت باتری هاوال H6 هیبرید حدود ۱.۶۹ کیلووات ساعت بوده و این یعنی ظرفیت آن چندان بالا نیست که در نتیجه تنها از طریق موتور بنزینی قابل شارژ شدن است. سیستم تعلیق این‌کراس اوور هیبرید نیز که مانند رقیب در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است تا سواری و پایداری قابل قبولی را از خود به جای گذارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

در بخش امکانات لاماری ایما هیبرید نسبت به نسخه بنزینی خود سطح بالاتری از امکانات را ارائه کرده است. از جمله امکانات این خودرو می توان به 6 کیسه هوای ایمنی شامل ایربگ سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل کشش، ترمز کمکی الکترونیکی، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، فرمان برقی چند حالته، صندلی برقی راننده با تنظیم ۶ حالته و تنظیم گودی کمر و صندلی برقی سرنشین ردیف جلو با تنظیم ۴ حالته، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، نمایشگر مولتی مدیا لمسی دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی یکپارچه، دو حالت رانندگی اسپرت و اکو، سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای، اتولایت، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار عبور ترافیک از عقب، هشدار خروج از خط، دی لایت، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا AQS، سقف پانارومیک ستاره‌ای، صندوق پران برقی، دستیار تعویض لاین اتوماتیک، هشدار باز شدن درب‌ها، رادار نقطه کور و سیستم هشدار تصادف از جلو اشاره کرد.

نمای داخل لاماری ایما هیبرید

هاوال H6 هیبرید نیز این سوی میدان به آپشن هایی همچون نمایشگر مرکزی ۱۰.۳ اینچی در وسط داشبورد و کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی راننده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شیب سنج، ۶ کیسه هوای ایمنی، رادار نقطه کور، هشدار باز شدن درب‌ها، رادار بین خطوط، سیستم ضد واژگونی، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، هشدار تصادف از جلو و عقب، سیستم پایش خستگی راننده، اصلاح هوشمند لاین حرکتی خودرو پس از سبقت، رادار کمکی در ترافیک، صندلی برقی راننده و سرنشین، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو، دوربین ۳۶۰، شارژر وایرلس، اتوپارک، صندوق پران برقی، نمایشگر هدآپ، روشنایی خودکار چراغ‌های جلو و سیستم ترمز EBA-EBD-ABS و… مجهز شده است.

قیمت لاماری ایما هیبرید و هاوال H6 هیبرید

کراس اوور لاماری ایما هیبرید در آخرین دور فروش خود با قیمت علی‌الحساب 1 میلیارد و 600 میلیون تومان و هاوال H6 هیبرید نیز با قیمت علی‌الحساب 1 میلیارد و 900 میلیون تومان عرضه شدند. با این تفاسیر قیمت نهایی نسخه هیبرید لاماری ایما در حدود 2 میلیارد تومان و قیمت نهایی هاوال اچ 6 نیز در حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد می‌شود.

از جدی‌ترین رقبای این دو خودرو می‌توان به کراس اوور مونتاژی و جدید تیگو ۷ پرو پلاگین هیبریدی اشاره کرد. از شما دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این تازد وارد چینی که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:
سرس آیتو M9، شاسی بلند محصول مشترک سرس و هوآوی ایمن‌ترین خودرو چین شد لیپ موتور C11 ؛ کراس اور تمام برقی با دنیایی از امکانات رووی eRX5 هیبریدی ؛ رقیب جدید لاماری و تیگو 7 پرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*