ظرفیت باتری گوشی حداکثر

چگونه از حداکثر ظرفیت باتری گوشی خود استفاده کنیم؟

اگر قصد دارید ظرفیت باتری گوشی خود را به حداکثر برسانید در ادامه راهکارهایی برای انجام این کار را به شما معرفی خواهیم کرد. نخستین گام در این مسیر کالیبره کردن باتری است.

باتری احتمالا مهم‌ترین عضو در گوشی های موبایل است که عدم نگهداری از آن می‌تواند روی کارکرد کل سیستم تاثیر منفی داشته باشد. البته مستهلک شدن باتری گوشی های موبایل در گذر زمان اجتناب‌ناپذیر است؛ اما با رعایت کردن برخی نکات و استفاده از بعضی ترفندها می‌توان ظرفیت باتری گوشی را به حداکثر رسانده و ضعیف شدن آن را به تعویق انداخت.

راهکارهای متعددی برای جلوگیری از استهلاک باتری و به حداکثر رساندن عمر آن وجود دارد. کالیبره کردن باتری البته مهم‌ترین کار پیش از انجام ترفندهای بهینه‌سازی مصرف است. بنابراین در گام نخست به آموزش چگونگی کالیبره کردن گوشی های موبایل خواهیم پرداخت.

کالیبراسیون باتری چیست و چه تاثیری در به حداکثر رساندن ظرفیت آن دارد؟

احتمالا نخستین کاری که پس از خرید یک گوشی انجام می‌دهید شارژ کردن کامل و سپس استفاده از دستگاه است. یک گوشی موبایل برای نمایش میزان ظرفیت باقی مانده باتری از الگوریتم‌های خاصی استفاده کرده و بر اساس فاکتورهایی مثل ظرفیت باتری، زمان شارژ و حداکثر شارژ قابل دستیابی در باتری اقدام به تخمین عمر و میزان شارژ دستگاه می‌کند.

شارژدهی باتری اندروید

این الگوریتم‌ها البته همیشه دقیق نیستند و در گذر زمان دقتشان کاهش می‌یابد.‌ کالیبره کردن باتری راهکاری است که می‌توان از طریق آن الگوریتم‌های تخمین شارژدهی و ظرفیت باتری را اصلاح کرد تا عدد نمایش داده شده توسط آن‌ها با ظرفیت واقعی باتری یکسان باشد.

در صورتی که باتری خود را به‌طور دوره‌ای کالیبره نکنید، عدد نمایش داده شده به‌عنوان شارژ دور از واقعیت خواهد بود. این مساله علاوه بر این که باعث تغییرات ناگهانی در عدد نمایش داده شده برای شارژ باتری می‌شود ممکن است در دراز مدت به دستگاه نیز آسیب وارد کند. البته کالیبره نبودن باتری گوشی مساله چندان خطرناکی نیست و آسیب‌های جدی زیادی برای گوشی شما به همراه نخواهد داشت. با این وجود روش انجام این کار بسیار ساده بوده و به همین دلیل انجام دوره‌ای آن به‌شدت توسط صاحب‌نظران توصیه می‌شود.

ظرفیت باتری گوشی حداکثر

بسیاری افراد معتقدند کالیبره کردن دستگاه هر سه ماه یک بار یا به ازای هر 40 چرخه کامل شارژ یک بار می‌تواند باعث افزایش چشمگیر دقت الگوریتم تخمین وضعیت باتری شود.

چگونه باتری گوشی موبایل خود را کالیبره کنیم؟

کالیبره کردن باتری گوشی موبایل فرآیندی ساده است که در چند گام سرراست قابل انجام بوده و نیازی به هیچ اپلیکیشن شخص ثالث ندارد. مراحل انجام این کار به شرح زیر است:

  • گوشی خود را به‌طور کامل و تا صد درصد شارژ کنید.
  • پس از شارژ کامل، آن را از شارژ خالی کرده و به‌طور معمولی با آن کار کنید تا شارژ باتری کاملا خالی شده و دستگاه خاموش شود.
  • پس از خالی شدن باتری گوشی چند ساعت صبر کنید تا شارژ اضافی باتری به‌طور کامل خارج شده و فشارهای اضافی آن تخلیه شود.
  • پس از چند ساعت مجددا باتری را به شارژ متصل کرده و بار دیگر آن را به‌طور کامل تا صد درصد شارژ نمایید.

صفحه نمایش آیفون

انجام دوره‌ای این کار می‌تواند باعث کالیبره شدن باتری گوشی موبایل و ارائه تخمین دقیق‌تر از وضعیت باتری به شما شود.

ترفندهایی برای دستیابی به حداکثر ظرفیت باتری گوشی های موبایل

در کنار کالیبره کردن باتری، ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که انجام دادن آن‌ها کمک زیادی به دستیابی به مقادیر بیشینه شارژ خواهد کرد. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • از کار کردن با گوشی در دماهای بیش از حد بالا یا پایین بپرهیزید.
  • فقط از شارژرهای اصلی گوشی خود یا محصولاتی از برندهای معتبر استفاده کنید. شارژرهای بی‌کیفیت معمولا فاقد ولتاژ کافی بوده و به باتری آسیب می‌زنند.
  • اپلیکیشن‌های پرمصرف را شناسایی نموده و میزان دسترسی آن‌ها به منابع را محدود کنید.
  • زمانی که میزان شارژ باتری گوشی شما کم است از مد ذخیره انرژی (Battery Saver Mode) استفاده کنید.
  • نرم افزارها و سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نگه دارید. آپدیت‌ها بعضا برخی از این آپدیت‌ها بهینه‌سازی‌های نرم افزاری را برای کاهش مصرف شارژ به همراه دارند.
  • میزان روشنایی صفحه نمایش را کم کنید و دسترسی به قابلیت‌های مبتنی بر موقعیت (Location) را در شرایط غیرضروری قطع نمایید. کاهش زمان مورد نیاز برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هم راهکار مفیدی برای به حداکثر رساندن شارژدهی باتری است.
  • از قابلیت‌های هوشمند گوشی‌های اندرویدی یا iOS خود برای مدیریت بهتر شارژدهی باتری استفاده کنید. برای مثال، قابلیت «باتری تطبیقی» (Adaptive Battery) با شناسایی الگوی مصرف کاربر میزان شارژ را مدیریت کرده و «Doze Mode» هم در زمان عدم استفاده مصرف را کاهش می‌دهد.
  • سعی کنید شارژ گوشی خود را همیشه بین 20 تا 80 درصد نگه دارید.
  • هنگام شارژ کردن گوشی موبایل خود از اجرای بازی یا اپلیکیشن‌های سنگین روی آن بپرهیزید. این کار باعث داغ شدن گوشی و باتری و وارد شدن فشار اضافی به آن‌ها خواهد شد.
  • از شارژ بیسیم تنها زمانی استفاده کنید که واقعا مجبور باشید.
  • سعی کنید همیشه یک پاوربانک همراه خود داشته باشید.
در گجت نیوز بخوانید:
استفاده از وی پی ان چه تاثیری در باتری گوشی شما دارد؟ با تکنولوژی انقلابی وان پلاس دیگر لازم نیست نگران شارژ باتری گوشی خود باشید! این ۹ اپلیکیشن محبوب آیفون، قاتل باتری گوشی شما هستند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*