کمپ استارتاپی دیجی نکست

در نهمین کمپ استارتاپی دیجی نکست مطرح شد: موج استارتاپی قدرتمندی در پیش است

رویداد نهمین کمپ استارتاپی دیجی نکست برگزار شد. هم‌بنیان‌گذار دیجی کالا در این رویداد گفت موج استارتاپی قدرتمند و تازه‌ای در پیش است.

رویداد نهمین کمپ استارتاپی دیجی نکست با همت دیجی کالا برگزار شد. در این رویداد، سعید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجیکالا اظهار کرد فضای استارتاپی ایران مساعد به‌نظر نمی‌رسد و افراد زیادی از این شرایط ناراضی هستند؛ اما من تحلیل متفاوتی نسبت به این موضوع دارم و بر این باورم در این زمان که نرخ تیم‌های جدید استارتاپی کم شده،‌ وقت شروع است. وی افزود در دو سه سال آینده، سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی بهتر خواهد شد و یک موج استارتاپی قدرتمند و تازه شکل می‌گیرد. سعید محمدی به افراد مردد پیشنهاد کرد که همین حالا اقدام کنند تا برای ایده‌هایشان دیر نشود.

کمپ استارتاپی دیجی نکست

هم‌بنیان‌گذار دیجی کالا توصیه‌ها و پیشنهادهای خود به ایده‌پردازان یا افراد دارای ایده و بنیان‌گذاران را این‌گونه ادامه داد:

یکی دیگر از توصیه‌های من این است که این افراد همه تمرکز خود را روی ایده‌هایشان بگذارند و به ایده‌های خود به چشم یک آزمون و خطا نگاه نکنند. فقط به پرورش ایده‌های خود بیندیشید و پل‌های پشت سرتان را خراب کنید. اکنون زمان بهتری برای توسعه ایده‌ها است.

محمدی در ادامه افزود در سال‌های فعالیت ما، خبری از زیرساخت‌های فعلی نبود و کسی حتی اسم استارتاپ را نیز نمی‌شناخت. وی در خصوص کارآفرینی گفت همیشه تهدیدهای کسب و کاری وجود دارد و شما باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید. نباید اجازه بدهید شرایط ناامیدکننده و دوستان مهاجرت کرده، انگیزه و امید و اراده‌ی شما را بگیرند. کارآفرینی همیشه ریسک‌های زیادی دارد و باید تاب‌آوری خود را افزایش دهید.

کمپ استارتاپی دیجی نکست چگونه برگزار می‌شود؟

در ادامه رویداد نهمین کمپ استارتاپی دیجی نکست، مدیرعامل دیجی نکست یعنی آقای کیوان محیط مافی به بیان توضیحاتی در خصوص این بوت کمپ پرداخت و گفت راه‌اندازی دو نوبت کمپ استارتاپی در هر سال، یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های جذب استارتاپ برای ما محسوب می‌شود. وی افزود ما ریورس پیچ را در اختیار استعدادها و ایده‌های برگزیده شده قرار می‌دهیم و هشت هفته وقت برای ام وی پی در نظر گرفته‌ایم تا مورد قضاوت قرار بگیرند و به مراحل بعدی راه پیدا کنند.

کیوان محیط مافی در خصوص جزئیات برگزاری این رویداد اظهار کرد:

ما امسال تعداد شهرها را افزایش دادیم و اکنون از شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، یزد و زاهدان نیز می‌توانند به‌صورت آنلاین در کلاس‌ها شرکت داشته باشند. ما پذیرای ایده‌های خارج از حوزه تجارت الکترونیک و هوش مصنوعی هم هستیم و این ایده‌ها را به شتاب‌دهندگان مخصوص خود معرفی می‌کنیم. متاسفانه چند سال است که استارتاپ خوبی در استیج‌های پایین‌تر نداریم و بیشتر سرمایه‌گذاری معطوف به راندهای A و B شده است؛ در حالی که سرمایه‌گذاران باید تمرکز بیشتری روی مرحله بذری و پیشابذری داشته باشند.

کمپ استارتاپی دیجی نکست

همچنین آقای فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا با اشاره به تجربه‌‌هایی که در بحث کارآفرینی کسب کرد، بیان کرد برای تشکیل یک تیم باید همه مهارت‌ها را در کنار هم قرار دهید؛ به‌عنوان مثال فقط یک تیم برنامه‌نویسی کافی نخواهد بود و شما به نیروهای مالی و حقوقی هم نیاز دارید. وی افزود برای شروع سعی کنید از شتاب‌دهنده‌ها کمک بگیرید تا بتوانید در فضای امن‌تری به فعالیت‌های خود ادامه بدهید.

کمپ استارتاپی دیجی نکست

همچنین امیرحسین ناطقی، هم‌بنیان‌گذار کوییز آو کینگز درباره تجربه‌های خود در کارآفرینی، عنوان کرد افرادی که قصد دارند به این حوزه وارد شوند باید کمال‌گرایی را کنار بگذارند و روی خود و پتانسیل‌هایی که در خود می‌بینند سرمایه‌گذاری کنند. وی به این افراد توصیه کرد که اگر انتخاب بازار را به درستی انجام دهید، بخش مهمی از مسیر را طی کرده‌اید. افشین رهنما، هم‌بنیان‌گذار مدرسه اکسیژن نیز گفت با تصورات رویایی خود به دنبال حل مشکلات دیگران و جهان نباشید و پیش از هر چیزی مشکلات خود را بشناسید و حل کنید. او در نهایت، عجله و شتاب بی‌جا را یکی از اصلی‌ترین عوامل سقوط دانست.

همچنین بخوانید:
همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری با حمایت دیجی‌کالا برگزار شد قدیمی ترین استارتاپ جهان ۴ هزار سال قدمت دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*