عکسبرداری گلکسی A55 A35

مقایسه قابلیت‌های عکسبرداری گلکسی A55 و گلکسی A35؛ دوربین کدامیک بهتر است؟

اگر قصد خرید یکی از دو گوشی میان رده گلکسی A55 یا گلکسی A35 را دارید و در خصوص قابلیت های عکسبرداری آن‌ها مردد هستید در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا عملکرد دوربین این دو را به‌طور دقیق مقایسه کنیم.

دو گوشی میانرده گلکسی A55 و گلکسی A35 سامسونگ از نظر طراحی و مشخصات فنی شباهت‌های زیادی با هم دارند. با این وجود گلکسی ای 35 اندکی ارزان‌تر و طبیعتا کندتر است. پیش‌تر در گجت نیوز به مقایسه مشخصات فنی و عملکرد دو گوشی گلکسی ای 55 و گلکسی ای 35 پرداخته‌ایم؛ اما اگر فاکتور کلیدی در انتخاب گوشی برای شما دوربین است در این مقاله به بررسی و مقایسه جزئیات دوربین این دو میان رده پرطرفدار سامسونگ خواهیم پرداخت.

مقایسه سخت افزاری دوربین گلکسی A35 و گلکسی A55

دوربین اصلی هر دو میانرده 2024 سامسونگ 50 مگاپیکسل است و در کنار آن نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو تعبیه شده است. همچنین هر دو دارای لرزشگیر نوری، فوکوس خودکار تشخیص فاز و دیافراگم f/1.8 هستند. از سوی دیگر دوربین عریض در گلکسی A35 هشت مگاپیکسلی است و در مقایسه با حسگر 12 مگاپیکسلی A55 جزئیات را در شلوغی پیکسل‌ها اندکی بیشتر محو می‌کند. علاوه بر این، رزولوشن دوربین سلفی در گلکسی آ 35 و آ 55 به‌ترتیب 13 و 32 مگاپیکسل است.

مشخصات سخت افزاری دوربین Galaxy A55

در کنار این موارد، دیگر تفاوت این دو گوشی میانرده در تراشه‌های آن‌هاست؛ جایی که گلکسی A55 با تجهیز به تراشه اگزینوس 1480 عملکرد بهتری در پردازش تصاویر و اعمال پساپردازش دارد. البته گلکسی A35 نیز به همان تراشه اگزینوس 1380 که سال گذشته در گلکسی A54 به کار رفته بود مجهز است که عملکرد قابل قبولی در بخش ویرایش تصاویر دارد.

مقایسه توانایی عکسبرداری دو گوشی میانرده گلکسی A55 و گلکسی A35

در ادامه تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های مختلف دو گوشی میانرده گلکسی ای 55 و گلکسی ای 35 را با یکدیگر مقایسه کرده و عملکرد این دو گوشی در حالت‌های مختلفی مثل مد شب را نیز بررسی خواهیم کرد.

دوربین اصلی

دوربین های این دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند، بررسی جزئیات عکس های خروجی، به انتخاب بهتر بین این دو مدل کمک می کند. همان‌طور که نخستین مجموعه تصاویر مشخص است، A55 دقیق تر فوکوس کرده و نور سفید را طبیعی‌تر تراز نموده، اما نویز آن نسبت به A35 بیشتر است. نکته مشترک دوربین اصلی این دو میانرده، پویایی رنگ مشابه آن‌هاست که باعث می‌شود هردوی آن‌ها قادر باشند رضایت کلی اکثر کاربران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای را جلب کنند.

در تصویر دوم که در زیر مشاهده می‌فرمایید، رنگ‌بندی طبیعی‌تر گلکسی آ 35 در مقایسه با آ 55 بیشتر واضح خواهد بود. البته تفاوت تم رنگ تصاویر این دو گوشی همیشه این‌قدر زیاد نیست؛ اما تا حد زیادی همین روند را دنبال می‌کند. گلکسی آ 55 اما از سوی دیگر جزئیات بسیار بهتری ثبت کرده و ضمن ارائه وضوح بیشتر، فوکوس دقیق‌تری هم ارائه می‌دهد.

در تصویر سوم نیز می‌توانید به تفاوت آسمان در عکس‌های ثبت‌شده توسط این دو گوشی دقت کنید. بار دیگر گلکسی A55 تصاویر بسیار واضح‌تری را ثبت کرده؛ به‌طوری که با بزرگنمایی می‌توانید حتی شن‌های روی زمین و جزئیات بدنه و لاستیک خودرو را نیز مشاهده کنید.

عکس نهایی نیز در فضای داخلی و با نور متوسط گرفته شده؛ به‌طوری که تفاوت رنگ‌بندی بین عکس‌ها چندان واضح نیست. با این حال اگر عکس ها را برش دهید گلکسی آ 55 همانند قبل جزئیات بیشتر و فوکوس واضح‌تری به شما ارائه خواهد کرد.

برای انتخاب یکی از دو گوشی گلکسی A55 و گلکسی A35 به‌عنوان برنده تست عکسبرداری با دوربین اصلی باید دقت کرد که رنگ، کنتراست و روشنایی یک عکس توسط پساپردازش و ویرایش قابل تغییر هستند؛ اما کمبود جزئیات تصاویر هرگز جبران‌شدنی نیست. به این ترتیب در این بخش باید گلکسی آ 55 را برنده دانست.

دوربین عریض

مجموعه اول از عکس‌های عریض دو میانرده 2024 سامسونگ در مقابل یک پل و در زمان غروب آفتاب گرفته شده‌اند. همان‌طور که از این تصاویر پیداست تصاویر هیچ‌یک از این دو گوشی وضوح مناسبی نداشته و رنگ‌بندی و نورپردازی ضعیفی دارند. در این بین البته وضعیت گلکسی آ 35 بسیار اسفناک‌تر از آ 55 به نظر می‌رسد.

همچنین در تصویر بعدی نیز A35 رنگ‌هایی بسیار مرده را به ثبت رسانده؛ درحالیکه A55 موفق شده با استفاده از رنگ‌های واقعی به ترکیب بهتری برسد. البته سطح جزئیات ثبت‌شده توسط هیچ‌یک از این دو گوشی به هیچ وجه چنگی به دل نخواهد زد و گلکسی آ 55 صرفا اندکی بهتر از آ 35 ارزیابی می‌شود!

بزرگنمایی دوبرابری

تصاویر زیر از تفاوت اندک در رنگ و نوردهی عکس‌های ثبت‌شده توسط میان‌رده‌های 2024 سامسونگ با بزرگنمایی دو برابری حکایت دارند. اگر خیلی ریزبین نباشید، تصاویر زوم این دو گوشی قابل قبول هستند. اما در صورت کراپ کردن تصویر، کیفیت پایین کلبه حاضر در پس‌زمینه و پیکسلی شدن سوژه‌های دورتر را مشاهده خواهید کرد و به وضوح متوجه بزرگنمایی دیجیتالی آن‌ها خواهید شد. با این حال از آن‌جا که دوربین هر دو گوشی گلکسی A55 و گلسی A35 فاقد بزرگنمایی نوری است، نمی‌توان به این تصاویر چندان خرده گرفت.

همچنین در سری دوم از عکس‌های پرتره دو برابری ثبت‌شده توسط این دو گوشی نیز بار دیگر رنگ‌بندی طبیعی‌تر گلکسی A35 و وضوح به‌مراتب بیشتر تصاویر ثبت‌شده توسط گلکسی A55 کاملا قابل تشخیص است. برای متوجه شدن این تفاوت می‌توانید به تصویر آب در پیش‌زمینه و وضوح و رنگ‌بندی پل در این بخش دقت کنید.

بر اساس آن‌چه گفته شد گلکسی ای 55 باز هم عنوان «برنده» را در این تست از آن خود می‌کند.

حالت شب

علیرغم آن که نبرد میانرده‌های سامسونگ تا کنون در هیچ بخشی برنده قطعی نداشته، اما عکسبرداری در حالت شب تکلیف رقابت آن‌ها را تا حد زیادی یکسره می‌کند. همان‌طور که از این دو عکس پیداست، گلکسی آ 55 تصاویر به‌مراتب بهتری را در نور کم ثبت می‌کند. با مقایسه این دو عکس، متوجه وضوح بهتر و جزئیات بیشتر مثل درب چوبی در تصویر A55 خواهیم شد که به‌لطف استفاده از یک پردازنده بهتر نسبت به A35 امکان‌پذیر شده است.

همچنین تصویر دوم نیز تیر خلاص را بر پیکر Galaxy A35 شلیک می‌کند. همان‌طور که در این عکس ثبت‌شده توسط گلکسی A55 رنگ آسمان دقیق‌تر بوده و به دلیل سطح نوردهی و کنتراست بهتر، برگ‌های درختان در پس‌زمینه با وضوح بیشتری قابل مشاهده‌اند. این در حالی‌ست که در عکس A35 نویز و لکه بر روی چمن و سقف کاملا مشهود است. همه این موارد نشان‌دهنده توانایی بیشتر A55 در شب است.

همچنین تصویر سوم نیز توانمندی A55 در ثبت رنگ‌های دقیق‌تر را به رخ می‌کشد. دقت کنید که هر دو گوشی مجهز به دوربین 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 هستند، اما به‌خاطر استفاده از پردازنده‌های متفاوت شاهد اختلاف فاحش در دقت رنگ در شرایط نوری نامناسب هستیم. در این بخش بدون هیچ بحثی باید گلکسی ای 55 را برنده رقابت دانست.

دوربین سلفی

اگر معیارهای یک سلفی خوب را رنگ پوست، محو کردن پس‌زمینه در حالت پرتره و عمق رنگ بدانیم هیچ‌یک از دو میان رده سامسونگ عملکرد چندان درخشانی در این بخش ندارد. البته دوربین A55 روی کاغذ باکیفیت‌تر از A35 است؛ اما این تفاوت به هیچ وجه در عملکرد آن‌ها مشهود نیست. به‌طور خلاصه عملکرد دوربین هر دو در شرایط نوری مناسب قابل قبول و در محیط‌های بسته و کم‌نور پر از نویز است. بنابراین هیچ‌یک از دو گوشی میان رده سامسونگ درخشش چندانی در عکسبرداری سلفی ندارد.

جمع‌بندی: دوربین گلکسی A55 بهتر از گلکسی A35 است؛ اما نه آن‌طور که انتظار دارید.

همان‌طور که مشاهده فرمودید تقریبا درتمام موارد به جز سلفی گلکسی ای 55 از ای 35 پیشی گرفته است. با این وجود اما کیفیت تصاویر دوربین اصلی A35 در شرایط نوری مناسب را نیز می‌توان با اندکی اغماض قابل قبول دانست. بنابراین اگر قرار به مقایسه دوربین این دو گوشی باشد، آ 55 را قطعا باید برنده دانست؛ هرچند که شاید این اختلاف ارزش پرداخت هزینه بالاتر برای خرید A55 را نداشته باشد.

گوشی گلکسی ای 55 سامسونگ

دیگر نکات حائز اهمیت درمقایسه عکسبرداری گلکسی A55 و A35 سامسونگ نیز پساپردازش بهتر و کیفیت بالاتر تصاویر این گوشی در محیط‌های تاریک است که از تراشه قدرتمندتر آن نشات می‌گیرد. از سوی دیگر سرعت رابط کاربری دوربین این مدل نیز بالاتر بوده و پاسخ‌گویی بهتری به فرامین شما خواهد داشت.

از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که ابعاد گلکسی ای 35 آن را به گوشی خوش‌دست‌تری در مقایسه با گلکسی ای 55 تبدیل می‌کند. این نکته می‌تواند یکی از معدود نقاط قوت این گوشی در مقایسه با A55 باشد.

عکسبرداری گلکسی A55 A35

با توجه به نکات گفته‌شده، انتخاب شما کدام‌یک از این دو گوشی میان‌رده سامسونگ است؟

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه ردمی نوت 13 پرو 5G با گلکسی A55؛ بهترین میان‌رده بازار کدام است؟ ویدیو مقایسه گلکسی A35 و گلکسی A55؛ کدام برنده جنگ خانوادگی سامسونگ است؟ نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A55 بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A35 بدانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*