قابلیت ضبط تماس آپدیت iOS 18.1 آیفون

اپل با آپدیت iOS 18.1 قابلیت ضبط تماس را به آیفون می‌آورد

آپدیت iOS 18.1 به‌زودی به دست کاربران آیفون می‌رسد و یکی از قابلیت هایش، ضبط تماس های صوتی است. البته صرفاً همین پایان امکانات جذاب آن نیست.

اخیراً گزارشی شد مبنی بر این‌که Apple Intelligence، هوش مصنوعی اختصاصی کوپرتینویی‌ها با آیفون 16 در ماه سپتامر پیش رو در دسترس قرار نمی‌گیرد و عرضه آن برای ماه اکتبر در قالب یک آپدیت نرم‌افزار برنامه‌ریزی شده است. بنا به جدیدترین اخبار گوشی های موبایل، اپل با معرفی آپدیت iOS 18.1 با اولین قابلیت‌های هوش مصنوعی که در ماه اکتبر منتشر می‌شود، به‌صورت غیرمستقیم این موضوع را تایید کرد.

قابلیت های آپدیت iOS 18.1؛ از ضبط تماس تا ارتقای سیری

اپل به‌تازگی اولین بتای نسخه 18.1 سیستم عامل iOS را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد، در حالی که در مقطع کنونی بتای iOS 18 هم در جریان قرار دارد. نسخه پایدار iOS 18 در ماه سپتامبر با سری آیفون 16 شامل آیفون 16 پرو مکس منتشر می‌شود و بعد از آن، 18.1 به‌عنوان آپدیت عمده بعدی این سیستم عامل در ماه اکتبر به دست کاربران می‌رسد. نکته مهم دیگر درباره آپدیت iOS 18.1، برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence است که شامل ضبط و رونوشت تماس هم می‌شود.

آپدیت iOS 18.1 آیفون 16

بروزرسانی iOS 18.1 و همچنین iPadOS 18.1 نسخه جدید سیری را به دنبال می‌آورد که رابط کاربری آن نوعی المان نورانی در لبه‌های صفحه نمایش را در بر می‌گیرد. همچنین از این پس می‌توان با نوشتن متن از او انجام کار مشخصی را درخواست کرد. خلاصه‌سازی متون و رونوشت‌ها، پاسخ‌های هوشمند در برنامه Messages، دسته‌بندی‌های جدید برای پیام‌ها و ابزار مختلف برای نوشتن نظیر بازنویسی، بررسی ایرادات دستوری و رفع غلط‌های املایی برخی دیگر از امکانات این نسخه جدید آی او اس به حساب می‌آیند.

هوش مصنوعی در آپدیت iOS 18.1 آیفون

یکی دیگر از ویژگی‌های آپدیت iOS 18.1، ضبط و رونوشت تماس است. کاربر می‌تواند برای ضبط تماس صوتی، روی دکمه مربوطه در بالا سمت چپ صفحه نمایش ضربه بزند. با شروع ضبط، این موضوع از طریق پیامی صوتی به همه افراد حاضر در تماس اطلاع‌رسانی می‌شود و تماس ضبط شده هم در برنامه Notes ذخیره می‌شود. کاربر این امکان را دارد بعد از اتمام تماس، کل تماس را گوش کند، رونوشت آن را مشاهده کند و حتی خلاصه‌اش را دریافت کند.

قابلیت ضبط تماس آپدیت iOS 18.1 آیفون

همان‌طور که ذکر شد، بتای آپدیت iOS 18.1 گوشی‌های آیفون در حال حاضر به توسعه‌دهندگان ارائه شده است و اشخاص محدودی به آن دسترسی دارند. انتظار می‌رود ظرف چند هفته آینده بتای این آپدیت در دسترس عموم کاربران هم قرار بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید:
نظر آذری‌جهرمی درباره ممنوعیت واردات آیفون در دولت پزشکیان چرا خرید آیفون کارکرده اشتباه محض است؟ آیفون ۱۷ اسلیم فقط یک دوربین خواهد داشت؟ این گوشی احتمالا اولین آیفون تاشو در جهان است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*