آیفون 17 پرتره

آیفون 17 با این قابلیت دوربین‌های بدون آینه به فرمانروای تصاویر پرتره تبدیل خواهد شد

بر اساس شایعات موجود، آیفون 17 – iPhone 17 با استفاده از این ویژگی دوربین‌های بدون آینه می‌تواند بهترین تصاویر پرتره را در میان تمام پرچمداران دنیا بگیرد.

علیرغم این که هنوز تا رونمایی سری پرچمداران آیفون 16 چند ماهی باقی مانده، شایعات متعددی در خصوص پرچمداران 2025 این کمپانی در اینترنت منتشر شده است. جدیدترین اسناد لو رفته از این گوشی به حضور قابلیتی جدید در دوربین سری آیفون 17 اشاره دارند که می‌تواند کیفیت تصویربرداری پرتره در این گوشی‌ها را به‌طور قابل توجهی ارتقا دهد.

دیافراگم مکانیکی؛ کلید تبدیل شدن آیفون 17 به سلطان عکسبرداری پرتره

بر اساس اخبار جدیدی که وبسایت معتبر MacRumors منتشر کرده، اپل قصد دارد حداقل یکی از مدل‌های پرچمداران سال 2025 خود را به «دیافراگم مکانیکی» مجهز کند. به کمک این قابلیت انقلابی کاربران قادر خواهند بود از طریق یک سیستم مکانیکی، اندازه دیافراگم دوربین را تغییر داده و میزان نور ورودی به سنسور را کنترل کنند. این مساله می‌تواند میزان عمق میدان (Depth of Field) را کنترل کرده و تفکیک نواحی واضح از قسمت‌های محو تصاویر پرتره را بهتر و ساده‌تر کند.

دیافراگم دوربین

در حال حاضر، مد پرتره آیفون‌های اپل تفکیک سوژه از محیط را همانند بسیاری پرچمداران دیگر به‌صورت نرم افزاری انجام می‌دهد. با این وجود یک دیافراگم مکانیکی می‌تواند کنترل بسیار بیشتری روی تصاویر پرتره به کاربر بخشیده و قابلیت تنظیم نوری عمق میدان را برای او فراهم کند. نتیجه این مساله ثبت تصاویر پرتره واقعی‌تر در آیفون 17 و تفکیک سریع‌تر و ساده‌تر سوژه اصلی از محیط خواهد بود.

البته اپل نخستین برندی نیست که رو به استفاده از دیافراگم‌های مکانیکی در گوشی‌های پرچمدارش خواهد آورد؛ زیرا در سال‌های گذشته تعدادی از بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی از برندهای سرشناسی چون سامسونگ به قابلیتی مشابه مجهز بوده‌اند. با این وجود تقریبا اکثر گوشی‌سازان پس از مدتی دیافراگم‌های مکانیکی را از محصولاتشان حذف کردند. دلیل این مساله هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما می‌توان پیچیدگی احتمالی تولید دیافراگم‌های مکانیکی یا پیشرفت‌های نرم افزاری خیره‌کننده سال‌های اخیر در زمینه دوربین را مهم‌ترین عوامل این مساله دانست.

آیفون 17 پرتره

شایعات البته حاکی از آن هستند که اپل این دیافراگم‌های مکانیکی را تنها در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 17 تعبیه خواهد کرد. با این وجود هیچگونه قطعیتی در این خصوص وجود نداشته و باید منتظر انتشار اخبار تکمیلی در این خصوص ماند.

در گجت نیوز بخوانید:
این ویژگی صفحه نمایش آیفون ۱۷ باعث میشود که قید خرید آیفون ۱۶ را بزنید آیفون ۱۷ اسلیم فقط یک دوربین خواهد داشت؟ چینی‌ها مشخصات فنی خانواده آیفون ١٧ اپل را فاش کردند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*