اپل آیفون 16

آیفون 16 و همه اخبار و شایعات پیرامون این گوشی پرچمدار اپل

علیرغم این که زمان زیادی تا رونمایی سری گوشی‌های آیفون 16 – iPhone 16 اپل باقی مانده، امروز به بررسی تمام اخبار و اطلاعات موجود از این محصولات می‌پردازیم.

هنوز تا زمانی رونمایی سری آیفون 16 از سوی اپل زمان بسیار زیادی باقی مانده است. این مساله اما به هیچ وجه مانع درز اطلاعات و اخبار مختلف در خصوص این گوشی نشده؛ به‌طوری که در فاصله چندین ماه باقی مانده تا معرفی سری iPhone 16 بخش زیادی از مشخصات فنی و ظاهری آن‌ها توسط افشاگران مختلف لو رفته است!

بر اساس این اطلاعات جدید، اپل آپگریدهایی ریز و درشت را برای مدل‌های مختلف از پرچمداران خود مثل مدل استاندارد، پرو و پرو مکس در نظر گرفته و هریک را به قابلیت‌هایی جدید مجهز خواهد نمود.‌ البته هیچ‌یک از این اطلاعات به تایید رسمی اپل نرسیده‌اند؛ بنابراین نمی‌توان چندان به آن‌ها اتکا کرد. با این وجود با استفاده از همین داده‌ها می‌توان اطلاعاتی کلی در خصوص مشخصات مختلف پرچمداران 2024 اپل به دست آورد.

در خصوص آیفون 16 اپل چه می‌دانیم؟

در ادامه به بررسی تمام اطلاعات موجود در خصوص مدل استاندارد آیفون 16 می‌پردازیم و تمام شایعات و اخبار موجود در خصوص آن را بررسی می‌کنیم.

قیمت و زمان عرضه احتمالی iPhone 16

اگر اپل تصمیم داشته باشد به برنامه کنونی رونمایی از گوشی‌هایش ادامه دهد، احتمالا نسل بعدی آیفون در ماه سپتامبر 2024 معرفی خواهد شد. البته ممکن است در این خصوص با تاخیرهای مختصری هم مواجه شویم؛ اما کلیت رونمایی از این گوشی‌ها طبق روال همیشگی اپل، ماه سپتامبر امسال خواهد بود.

هیچ گونه اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت‌گذاری نسل بعدی آیفون‌های اپل وجود ندارد. بنابراین فرض را بر این می‌گذاریم که کوپرتینویی‌ها قصد دارند همان قیمت 800 دلاری آیفون 15 را در مدل جدید هم حفظ کنند. از سوی دیگر مدل‌های پرو این گوشی نیز با قیمت‌گذاری بین 1000 تا 1100 دلاری خود همچنان به نبرد خود با سایر پرچمداران پریمیوم بازار مانند گلکسی S24 اولترا ادامه خواهند داد. البته قیمت‌های اشاره شده تماما به مدل پایه محصولات فوق اشاره دارند. به همین دلیل تهیه آیفون 2024 با حافظه داخلی و رم بیشتر طبیعتا گران‌تر تمام خواهد شد. بعلاوه با توجه به افزایش هزینه قطعات و مواد اولیه، ممکن است شاهد افزایش قیمت این نسل از آیفون‌ها نیز باشیم.

در گجت نیوز بخوانید:

منتظر این ۵ تغییر بزرگ در گوشی های آیفون ۱۶ باشید

در صورتی که اپل تصمیم داشته باشد مدل فوق پریمیوم «اولترا» را نیز به سبد محصولات سال 2024 خود اضافه کند، می‌توان قیمت حداقل 1200 دلاری را نیز برای آن در نظر گرفت.

طراحی و صفحه نمایش آیفون 16

صفحه نمایش iPhone 16

یکی از طراحی‌های ممکن برای iPhone 16 که در برخی رندرهای اولیه این گوشی هم مشاهده شده به تغییری کلی در ظاهر قسمت جلوی این گوشی اشاره دارد. در این مدل شاهد تعبیه حسگرهای فیس آیدی در زیر صفحه نمایش خواهیم بود؛ به‌طوری که در قسمت بالای نمایشگر تنها یک حفره دایره‌ای شکل برای جاگیری دوربین سلفی قابل مشاهده خواهد بود. این حفره جدید جایگزین ناچ بالای صفحه مدل‌های قدیمی‌تر و داینامیک آیلند در مدل‌های جدیدتر خواهد شد.‌ این طراحی طبیعتا باعث افزایش چشمگیر فضای مفید صفحه نمایش آیفون خواهد شد؛ هرچند که نحوه عملکرد حسگرها و پروژکتور مادون قرمز زیر صفحه نمایش جای بحث زیادی دارد! این طرح البته به زعم بسیاری افراد جایی در طراحی نهایی iPhone 16 نداشته و آن‌طور که مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل اشاره می‌کند، در این گوشی شاهد تغییرات ظاهری زیادی نسبت به نسل قبل نخواهیم بود.

علاوه بر این، با توجه به بازخوردی که اپل از تعبیه کلید جدید موسوم به دکمه اکشن در آیفون 15 پرو و پرو مکس دریافت کرده، می‌توان انتظار داشت که این کلید در تمامی مدل‌های iPhone 16 حتی مدل‌های استاندارد و پلاس هم حضور داشته باشد. از طرف دیگر، برخی شایعات هم به احتمال حضور کلیدی موسوم به کلید Capture در تمامی مدل‌های آیفون 16 اشاره دارند که قابلیت فوکوس در حین عکسبرداری را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. طبق طراحی‌های اولیه iPhone 16 این گوشی نیز طبق روند چند سال اخیر فاقد حسگر اثر انگشت خواهد بود.

اپل آیفون 16

همچنین رندرهای اخیر منتشر شده از نسل بعدی آیفون حاکی از تغییر چینش لنزهای دوربین عقب هستند؛ به‌طوری که آرایش عمودی لنزها جایگزین چینش قطری در مدل‌های اخیر شده و ظاهری شبیه به آیفون 12 به این گوشی بخشیده است. بعلاوه، بنا به ادعای MacRumors ممکن است در نسل بعدی آیفون ظاهر ماژول دوربین پشتی از حالت مربعی خارج شده و به‌صورت کپسولی درآید. این ظاهر البته برای علاقمندان به آیفون بسیار آشناست؛ چراکه پیش‌تر هم در آیفون 10 توسط اپل مورد استفاده قرار گرفته بود! این طراحی جدید ماژول دوربین iPhone 16 به‌طور جداگانه توسط چندین افشاگر مختلف تایید شده که احتمال واقعی بودن آن را افزایش می‌دهد.

طراحی iPhone 16

تغییر اندازه صفحه نمایش آیفون‌های 2024 نیز دیگر شایعه‌ای‌ست که مدتی‌ست توسط افشاگران و علاقمندان در جریان است. بر این اساس پیش بینی می‌شود مدل‌های پرو و پرو مکس در سال جاری به صفحه نمایش‌هایی بزرگ‌تر (6.3 اینچ در مدل پرو و 6.9 اینچ در مدل پرو مکس) مجهز شوند.  در این زمینه برخی صاحب‌نظران معتقدند افزایش اندازه صفحه نمایش مدل‌های پرو و پرو مکس به اندازه چند دهم اینچ کاملا قابل انتظار است؛ به‌گونه‌ای که در سال 2024 شاهد معرفی بزرگترین آیفون‌های تاریخ خواهیم بود.

از سوی دیگر مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 16 احتمالا با همان صفحه نمایش‌های 6.1 و 6.7 اینچی روانه بازار شوند تا علاقمندان به آیفون‌های با اندازه کوچک‌تر نیز به سمت محصولات امسال اپل جذب شوند. از سوی دیگر این احتمال هم وجود دارد که اپل در این مدل‌های ارزان‌تر از صفحه نمایش قدیمی و 60 هرتزی آیفون 15 استاندارد استفاده کند. این خبر قطعا برای علاقمندان به آیفون خوشایند نخواهد بود؛ چرا که اکنون حتی برخی میانرده‌های اندرویدی نیز با صفحه نمایش‌هایی 90 هرتزی یا بهتر استفاده کرده و تجربه کاربری بسیار روانی را ارائه می‌دهند.

در بین تمامی حدس و گمان‌ها پیرامون طراحی آیفون 16 برخی کاربران نیز اقدام به طراحی رندرهای رادیکالی از سری آیفون 16 کرده‌اند و با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه‌ای مثل کلید اکشن در ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا یا حاشیه‌های خمیده سعی کرده‌اند محصولی خاص و جذاب را خلق کنند. با این وجود بعید به نظر می‌رسد اپل قصد ماجراجویی در سال 2024 را داشته باشد و ظاهر تثبیت شده و محبوب آیفون‌های خود را با تغییرات زیاد روبرو کند. البته در این خصوص باید منتظر گذر زمان و انتشار اطلاعات بیشتر بود.

در بخش صفحه نمایش هم برخی افراد معتقدند امسال شاهد استفاده از پانل‌های OLED جدیدی در آیفون‌ها خواهیم بود که توسط سامسونگ تولید شده‌اند. این پانل‌های جدید فناوری فلوروسنت آبی را با فسفرسانت آبی جایگزین کرده و از این طریق مصرف انرژی بهینه‌تری را برای صفحه نمایش این گوشی‌ها به ارمغان خواهند آورد. همچنین به جز تغییر اندازه احتمالی نمایشگر مدل‌های پرو و استفاده از پانل‌های جدید، حدس دیگر در خصوص نمایشگر آیفون 16 به استفاده از فناوری MicroLED در این نمایشگرها اشاره دارد که می‌تواند روشنایی بیشتر و مصرف انرژی پایین‌تر را به پرچمداران اپل هدیه دهد. البته باید توجه کرد که اپل هنوز در گام‌های ابتدایی توسعه فناوری میکرو ال ای دی به سر می‌برد. بنابراین کاملا محتمل است که این تکنولوژی برای استفاده از iPhone 16 آماده نباشد! در این صورت همچنان باید انتظار استفاده از پانل‌های اولد یا مینی ال ای دی را از سوی اپل داشت. البته تکنولوژی مینی ال ای دی نیز قدمت چندانی در محصولات اپل نداشته و صرفا در چندین مدل از آیپد و مک بوک به کار گرفته شده است!

مشخصات فنی iPhone 16

برای حدس زدن مشخصات فنی نسل جدید آیفون هم نیاز است بار دیگر به تاریخچه این سری گوشی‌ها دقت کنیم. اگر اپل تصمیم داشته باشد رویکردی مشابه هر سال برای پرچمدارانش داشته باشد، احتمالا مدل‌های استاندارد و پلاس iPhone 16 به تراشه A17 مجهز خواهند بود؛ اگرچه نمونه به کار رفته در این گوشی‌ها اندکی متفاوت از چیپست‌های A17 Pro خواهد بود. از طرف دیگر برخی شایعات در این خصوص نیز به حضور تراشه سه نانومتری A18 در همه مدل های آیفون 16 اشاره دارند. البته در این شرایط هم چیپست به کار رفته در مدل‌های Pro و Pro Max قدرتی هم‌تراز با برخی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های بازار خواهد داشت.

در عین حال فعلا هیچگونه اطلاعاتی در خصوص تراشه مورد استفاده در این گوشی‌ها و میزان رم و حافظه داخلی آن‌ها در اختیارمان نیست. با این وجود می‌توان انتظار داشت سرانجام میزان رم مدل پایه iPhone 16 از 8 گیگابایت بالاتر رود. در این میان، پشتیبانی از وای فای 6E هم می‌تواند تضمین‌کننده سرعت بالاتر اتصال به شبکه در این گوشی‌های پرچمدار باشد. این شایعات توسط برخی افراد مطمئن و صاحب‌نام در این حوزه پشتیبانی شده‌اند که می‌تواند نشانی از صحت داشتن آن‌ها باشد.

تراشه iPhone 16

انتظار می‌رود حداقل میزان حافظه مدل پایه، پلاس و پرو آیفون 16 اپل برابر با 128 گیگابایت باشد؛ درحالیکه مدل پایه iPhone 16 Pro Max حافظه‌ای 256 گیگابایتی خواهد داشت. همچنین این امکان هم وجود دارد که اپل به‌لطف استفاده از انواع جدیدی از حافظه‌ها، در مدل‌های پرو نسخه‌ای 2 ترابایتی را نیز در اختیار علاقمندان قرار دهد؛ هرچند احتمالا سرعت خواندن و نوشتن در این حافظه‌ها پایین‌تر از نمونه‌های کنونی خواهد بود.

علاوه بر این، در خصوص باتری آیفون‌های جدید اپل هم شایعات فراوانی در هفته‌های اخیر منتشر شده که هیچ‌یک قابل اتکا نیستند. با این وجود آنچه مسلم است، این است که اپل در نسل بعدی گوشی‌هایش دنبال روش‌هایی برای دفع بهتر حرارت است. این مساله به‌طور خاص پس از شکایت‌های فراوان کاربران در خصوص داغ کردن آیفون 15 برای کوپرتینویی‌ها اهمیت زیادی یافته است. از جمله راه‌های مطمئنی که می‌توان از طریق آن‌ها مشکل حرارتی مدل‌های کنونی را رفع کرد، استفاده از ورق فلزی یخ‌زده و کانکتور جدید باتری در آیفون 16 است.

یکی از جنبه‌های مهم عملکرد iPhone 16 که تحت بحث‌های فراوانی قرار دارد، احتمال استفاده از مودم‌های ساخته شده توسط خود اپل است که این کمپانی مدتی است که در صدد آن است! گوشی‌های اپل از آیفون 12 تا کنون از مودم‌های 5G کوالکام استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین اگر اپل بتواند در ساخت مودم‌های اختصاصی خود بهینه‌سازی‌های لازم را به‌خوبی انجام دهد، مودم‌های اختصاصی آیفون 16 عملکرد بهتر و مصرف انرژی بهینه‌تری خواهند داشت. این بحث البته به هیچ وجه مختص آیفون‌های 2024 کوپرتینویی‌ها نیست و در سال‌های گذشته همواره برای نسل‌های مختلف این گوشی تکرار شده. با این وجود اپل تا کنون هرگز نتوانسته نمونه‌ای عملیاتی از این چیپست‌ها را تولید کند. بنابراین شاید iPhone 16 هم در نهایت نتواند از این مودم‌ها استفاده کند. در این خصوص همچنین باید دقت کرد که در ابتدا کوالکام قرار بوده تا سال 2026 مسئولیت تولید مودم‌های اپل را بر عهده داشته باشد.

اپل آیفون 16

بنا به ادعای جف پو، آیفون 16 پرو قرار است از مودم‌های اسنپدراگون X75 استفاده کند که از استاندارد جدید «5G Advanced» برخوردار بوده و می‌توانند حداکثر سرعت 7.5 گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهند.

در بخش اتصال وای فای هم می‌توان انتظار پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 7 را از مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 2024 داشت. البته برای برخورداری از وای فای 7 نیاز به یک روتر با قابلیت پشتیبانی از این تکنولوژی خواهیم داشت. بنابراین با توجه به فراگیر نشدن این مودم‌ها نمی‌توان به استفاده چندان زیاد این مودم‌ها امیدوار بود. با این حال پشتیبانی از Wi-Fi 7 می‌تواند آیفون‌های امسال را برای آینده و زمان فراگیر شدن این فناوری هم بیمه کند!

باتری iPhone 16

اطلاعات اخیر لو رفته از سری آیفون 16 حاکی از این است که ظرفیت باتری مدل‌های پرو و پرو مکس نسبت به سال گذشته افزایش خواهند یافت. در صورتی که این اخبار صحت داشته باشند می‌توان پیش‌بینی کرد باتری این گوشی‌ها در قیاس با iPhone 15 حدود 6 درصد بزرگتر باشند. با این وجود ظاهرا ظرفیت باتری iPhone 16 Plus نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت!

دوربین آیفون 16

اگر اتفاق عجیبی در سال 2024 رخ ندهد، می‌توان انتظار داشت که دوربین به کار رفته در iPhone 16 مشابه سال گذشته باشد. بنابراین یک دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی در کنار یک نمونه فوق عریض 12 مگاپیکسلی تشکیل‌دهنده ماژول دوربین مدل استاندارد خواهند بود؛ درحالیکه مدل‌های پرو همچنین پذیرای یک دوربین اضافی تله فوتو هم خواهند بود.‌ درحالیکه برخی منابع به حضور دوربین 48 مگاپیکسلی یکسان در مدل های استاندارد و پرو اشاره دارند، برخی دیگر هم مدعی شده‌اند که نمونه به کار رفته در مدل‌های پرو و پرو مکس حسگر بزرگتری خواهد داشت تا دست کاربران این گوشی‌ها برای عکسبرداری بازتر باشد.

در حال حاضر حسگر به کار رفته در دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون 15 اندازه‌ای 1/1.28 اینچی دارد. با این حال برخی منابع ادعا کرده‌اند که در نسل آتی شاهد استفاده از حسگرهایی با اندازه بزرگتر 1/1.14 اینچی خواهیم بود.‌ حسگر بزرگتر این دوربین‌ها قاعدتا باید تصاویری روشن‌تر با رنگ‌های مناسب‌تر را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

همچنین این احتمال هم وجود دارد که دوربین تله فوتوی مدل‌های پرو و پرو مکس نیز به یک حسگر 48 مگاپیکسلی مجهز شوند تا کیفیت عکسبرداری افزایش یافته و شاید حتی امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی ProRes در بزرگنمایی 0.5X هم به این گوشی افزوده شود. به جز افشاگران حوزه دستگاه‌های اپل، Digital Chat Station، افشاگر سرشناس شبکه اجتماعی وایبو نیز این شایعه را تایید کرده که می‌تواند نشان از صحت داشتن آن باشد.

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که چینش لنز دوربین‌های مدل‌های استاندارد و پرو آیفون 16 از قطری به عمودی تغییر کرده و این گوشی‌ها را بیش از پیش به آیفون 12 شبیه کند! بسیاری صاحب‌نظران دلیل گرایش اپل به این چینش جدید را ضبط بهتر ویدیوهای محیطی (Spatial Video) برای ویژن پرو و سایر گجت‌ها عنوان کرده‌اند.

طراحی دوربین iPhone 16

علاوه بر این، شایعاتی نیز مبنی بر حضور یک دوربین تله فوتو پریسکوپ در هر دو مدل پرو و پرو مکس آیفون‌های 2024 به گوش می‌رسد. در عین حال برخی دیگر نیز به استفاده اختصاصی از لنز پریسکوپ در مدل پرو مکس اشاره دارند که با توجه به تلاش اپل برای ایجاد تفاوت در مدل‌های مختلف گوشی‌هایش منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

در هر صورت استفاده از لنزهای با کیفیت بالاتر در دوربین‌های تله فوتو آیفون 16 نیز دیگر انتظاری است که می‌توان از این گوشی‌ها داشت. با این وجود استفاده از لنزهای باکیفیت‌تر طبیعتا هزینه بالاتری در پی خواهد داشت که قطعا باعث افزایش قیمت نسل بعدی iPhone خواهد شد.

همچنین بخوانید:

از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم

بر خلاف ماژول دوربین پشت iPhone 16 احتمالا دوربین سلفی نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی خواهد ماند. منابع مختلفی ادعا کرده‌اند که اپل تغییرات عمده در دوربین سلفی را برای آیفون 17 مگه داشته و قصد دارد از یک حسگر 24 مگاپیکسلی در پرچمدار سال 2025 خود استفاده کند.

نرم افزار و سیستم عامل iPhone 2024 اپل

شکی نیست که تمام اعضای خانواده آیفون 16 به‌طور پیش‌فرض به سیستم عامل iOS 18 مجهز خواهند شد. با این وجود هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این سیستم عامل چه قابلیت‌های جدیدی را به اکوسیستم نرم افزاری کوپرتینویی‌ها اضافه خواهد کرد! اپل معمولا در خصوص قابلیت‌های مختلف نرم افزاری سیستم عامل‌هایش بسیار محافظه کارانه عمل می‌کند. بنابراین اطلاعات تکمیلی در این خصوص احتمالا تا پیش از کنفرانس WWDC اپل قابل حدس زدن نخواهند بود.

آی او اس 18

در عین حال مسلما هوش مصنوعی نقش پررنگی در این سیستم عامل خواهد داشت و اپل در صدد خواهد بود با معرفی قابلیت‌های مبتنی بر AI با رقبایش، گوگل و سامسونگ، رقابت کند. بارزترین نشانه پیشرفت هوش مصنوعی در نسل بعدی آیفون بهینه‌سازی سیری خواهد بود؛ به‌طوری که دستیار هوشمند اپل قادر باشد دستورات گسترده‌تر و پیچیده‌تری را صرفا با استفاده از فرامین صوتی اجرا کند. در این خصوص همچنین می‌توان انتظار داشت که سری iPhone 16 به‌حدی قدرتمند باشند که تمامی پردازش‌های AI را به‌طور کامل روی خود دستگاه انجام دهند. توجه کنید که در نسل‌های کنونی آیفون اجرای برخی از فرامین نیازمند واگذاری بخشی از پردازش‌ها به فضای ابری هستند که این مساله تا حدی عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند.

اپل همچنین از کاربران توقع دارد که از طریق تعامل با سیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون استفاده کنند. به همین دلیل است که مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که در نسل بعدی این گوشی‌ها شاهد استفاده از میکروفون‌هایی جدید و توانمند خواهیم بود که صدای کاربران را با وضوح بهتری دریافت کرده و منظور آن‌ها را راحت‌تر درک می‌کنند.

از طرف دیگر، مارک گورمن از بلومبرگ هم ادعا کرده که iOS 18 بزرگترین بروزرسانی نرم افزاری اپل در سال‌های اخیر یا شاید تاریخ این کمپانی باشد. او همچنین اعلام کرده که بزودی جزئیات بیشتری در خصوص قابلیت‌های آی او اس 18 به اشتراک خواهد گذاشت. بنابراین شاید امسال لازم نباشد برای آگاهی از جزئیات این سیستم عامل منتظر رویداد WWDC اپل بمانیم!

آیا امسال خبری از مدل اولترا خواهد بود یا خیر؟

اپل چندین سال است که مدل‌های پرو و پرو مکس از گوشی‌هایش را در کنار مدل‌های استاندارد تولید کرده و پرچمدارانش را در چهار مدل مختلف در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. با این وجود شاید زمان آن رسیده باشد که مدل پنجمی از آیفون هم رسما رونمایی شود! iPhone 16 می‌تواند این رویای علاقمندان به گوشی‌های پریمیوم را تبدیل به واقعیت کرده و مدل «اولترا» را بالاتر از نسخه‌های پرو یا پرو مکس روانه بازار کند. در این زمینه همچنین کوپرتینویی‌ها حتی می‌توانند با خارج کردن یکی از آیفون‌های غیر پرو (استاندارد یا پلاس) از چرخه تولید، تنوع محصولاتشان را همچنان روی چهار دستگاه در سال ثابت نگه دارند.

اپل آیفون 16 اولترا

البته کسی نمی‌داند که اپل چگونه قصد دارد مدل اولترا را به محصولی فراتر از مدل پرو مکس ارتقا دهد! روند منطقی در این شرایط آن است که اپل رویکردی مانند سری گلکسی اس اولترا سامسونگ را پیش گرفته و با بزرگتر کردن صفحه نمایش و افزودن دوربین‌ها و قابلیت‌های جدید، محصولی توانمندتر و پرامکانات‌تر را به کاربران هدیه دهد. این کمپانی البته سابقه انجام چنین کاری را در اپل واچ اولترا دارد. این ساعت هوشمند پریمیوم و گرانقیمت در اصل از همان شاکله کلی اپل واچ سری 8 بهره می‌برد؛ اما با صفحه نمایش بزرگتر و قابلیت‌های اضافی که دارد، سعی کرده به محصولی متفاوت تبدیل شود. اگر قرار به انجام چنین کاری باشد، رویکرد اپل در قبال این آیفون سوپر پریمیوم قطعا جذاب خواهد بود.

جمع‌بندی؛ از iPhone 16 چه انتظاری داشته باشیم؟

انتظارات از iPhone 16

مشخصا زمان زیادی تا رونمایی سری آیفون 16 اپل باقی مانده و هنوز به هیچ وجه نمی‌توان در خصوص طراحی، قابلیت‌ها و مشخصات آن‌ها اظهار نظر کرد. با این حال برخی شایعات و اخبار موجود پیرامون این گوشی‌ها جذاب و جالب هستند.

دوربین‌های جدید با قابلیت بزرگنمایی حرفه‌ای‌تر، اندازه بزرگتر و صفحه نمایش ارتقا یافته در کنار آپگریدهای سالیانه تراشه و حافظه می‌توانند نسل بعدی این گوشی‌های پرچمدار را به محصولاتی متفاوت از نسل‌های قبل تبدیل کرده و یک پله بالاتر از سری iPhone 15 قرار دهند. علاوه بر این، مدل جدید و سوپر لوکس پریمیوم هم افق جدیدی از گوشی‌های هوشمند برای علاقمندان مشتاق و البته متمول گوشی‌های پرچمدار اپل خواهد بود که می‌تواند نزد قشر خاصی از کاربران به موفقیتی باورنکردنی برسد.

با این حال تمام آن‌چه گفته شد در حد حدس و گمان است و نمی‌توان مطمئن بود که آیا نسل بعدی آیفون واقعا قادر خواهد بود به موفقیت بزرگی دست پیدا کند یا خیر. بر این اساس اگر قصد خرید iPhone ظرف ماه‌های آینده را دارید، توصیه می‌کنیم اندکی منتظر بمانید تا با درز اطلاعات بیشتر متوجه شوید آیا آیفون 16 ارزش انتظار کشیدن دارد یا بهتر است آیفون 15 را خریداری کرده و منتظر نسخه‌های بعدی این گوشی بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*