عدم نمایش پست های سیاسی به کاربران اینستاگرام و تردز

اینستاگرام پست های سیاسی را به شما نشان نمی‌دهد

متا (فیسبوک سابق) دیگر پست های سیاسی در اینستاگرام و تردز نمایش نمی‌دهد. این تغییر احتمالاً واکنش منفی کاربران را به دنبال داشته باشد.

متا جهت جلوگیری از انتشار بیش از حد محتوای سیاسی، چنین پست هایی را به کاربران اینستاگرام و تردز نمایش نمی‌دهد. آخرین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که «آدام موسری» (Adam Mosseri)، مدیر اینستاگرام اعلام کرد دیگر در دو پلتفرم مذکور به کاربران محتوای سیاسی پیشنهاد نمی‌شود. البته این سیاست جدید اتخاذ شده توسط متا شرایطی دارد و به مرور زمان اعمال می‌شود.

تلاش متا برای کنترل پست های سیاسی در اینستاگرام

به گفته موسری، کاربران کماکان می‌توانند پست های سیاسی افرادی را که دنبال می‌کنند مشاهده کنند، اما همان‌طور که او خاطرنشان کرد، اینستاگرام و تردز دیگر چنین محتوایی را فعالانه ترویج نمی‌دهند. به زبان ساده، این یعنی دیگر در بخش اکسپلور اینستاگرام خبری از پست‌ها یا ویدیوهای ریلز با مضمون سیاسی نخواهد بود و در تردز هم کاربرانی که محتوای سیاسی تولید می‌کنند به کاربران پیشنهاد نمی‌شوند. این تغییر رفته‌رفته طی چند هفته آینده در این پلتفرم‌های متا اعمال خواهد شد.

با این حال، این‌که چطور یک پست به‌عنوان محتوای سیاسی ارزیابی می‌شود جای شک و شبهه دارد. سخن‌گوی متا می‌گوید مسائل اجتمای و موضوعات مربوط به دولت، قوانین و انتخابات در دسته محتویات سیاسی قرار می‌گیرند. متا این مسائل جهانی را «پیچیده» و «متغیر» بر شمرد و به این نکته اشاره کرد که با گذشت زمان تعریف صفت «سیاسی» هم دستخوش تغییر می‌شود. این شرکت در این راستا با اشخاص و گروه‌هایی که از پلتفرم‌های آن استفاده می‌کنند و همچنین کارشناسان خارجی در تعامل خواهد بود.

تنظیمات نمایش پست های سیاسی در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام و تردز همچنان در زمینه محتوای قابل مشاهده آزادی انتخاب دارند و در صورتی که می‌خواهند پست های سیاسی مشاهده کنند، می‌توانند از بخش تنظیمات این پلتفرم‌ها گزینه مربوطه را فعال کنند. متا همچنین ذکر کرد این سیاست جدید تاثیری روی پست‌های اشخاصی که کاربر دنبال می‌کند نمی‌گذارد. در واقع شرکت متا هدف از این دارد که در عین کنترل محتوای سیاسی در پلتفرم‌های خود، حق کاربران را در مشاهده محتوای مورد نظرشان نقض نکند.

متا همواره در تلاش بوده است بحث درباره برخی از موضوعات را که مسئله‌دار می‌داند کنترل کند. به‌عنوان مثال، متا محتوای حساسیت‌برانگیز درباره ویروس کووید یا واکسن را در نتایج جستجو داخل تردز  نمایش نمی‌دهد. موسری هم اذعان داشته است که این شرکت نمی‌خواهد کاربران را به انتشار پست درمورد مباحث سیاسی در این پلتفرم تشویق کند.

باید منتظر ماند و دید که این سیاست جدید متا چه بازخوردی دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود هم کاربران عادی و هم تولیدکنندگان محتوا بازخورد منفی به آن نشان بدهند؛ از آنجا که در حال حاضر هم به متا بابت سانسور محتوا انتقاد وارد می‌شود. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این سیاست جدید متا برای اینستاگرام و تردز چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*