پرداخت پول برای تماس، بیزینس جدید ایلان ماسک

بیزینس جدید ایلان ماسک: 400 هزار تومان بدهید تا با من حرف بزنید

ایلان ماسک تصمیم عجیب جدیدی گرفته است؛ این کارآفرین به‌زودی با مجبور کردن بقیه به پرداخت پول برای تماس با او، عملاً بیزینس راه می‌اندازد.

اگر دنبال‌کننده اخبار تکنولوژی باشید، از هر خبری که حول محور ایلان ماسک می‌چرخد انتظار اتفاقی عجیب یا غیرمنتظره دارید. در جدیدترین مورد، کارآفرین مشهور ایلان ماسک اعلام کرده است که از این به بعد به‌جای شماره تلفن شخصی، فقط از ایکس (توییتر سابق) استفاده می‌کند و این یعنی افراد برای تماس با او باید ماهانه مبلغی را به این پلتفرم پرداخت کنند. حالا این سوال به وجود می‌آید که باید این را بیزینس جدید ایلان ماسک دانست یا خیر؟

تماس با ایلان ماسک، ماهانه 8 دلار؟

پرداخت پول برای تماس، بیزینس جدید ایلان ماسک

ایلان ماسک، مالک کنونی توییتر یا ایکس کنونی اخیراً در این پلتفرم اعلام کرد تا چند ماه دیگر به‌جای شماره تلفن خود، فقط از ایکس برای ارسال و دریافت پیام و تماس صوتی یا تصویری استفاده خواهد کرد. در صورتی که ایلان ماسک این کار را انجام بدهد، بقیه را مجبور به پرداخت مبلغ 8 دلار به‌صور ماهانه برای تماس با خود می‌کند و عملاً باعث می‌شود ارتباط با او به بیزینسی برای ایکس تبدیل شود.

در حال حاضر کاربران ایکس می‌توانند تماس صوتی و تصویری از بقیه دریافت کنند، ولی برای این‌که خودشان بتوانند با دیگران تماس بگیرند به اشتراک پریمیوم نیاز دارند. اشتراک ماهانه پریمیوم این پلتفرم هم در حال حاضر 8 دلار است و افراد برای تماس با ایلان ماسک باید حتماً این مبلغ را جهت دریافت اشتراک پرداخت کنند.

این‌که ماسک ایکس را جایگزین شماره تلفن شخصی خود کند، در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های امنیتی ممکن به نظر نمی‌رسد. نیما اوجی، محقق حوزه اپلیکیشن‌ها در گفتگو با وب‌سایت Gizmodo به این نکته اشاره کرد که کدهای اس‌ام‌اس، از جمله کدهایی که در احراز هویت دو عاملی استفاده می‌شوند، کماکان نقش مهمی در فرایند ورود به حساب کاربری دارند.

به‌عنوان مثال، واتس‌اپ هنوز برای ساخت حساب کاربری به کاربر اس‌ام‌اس می‌فرستد. حتی ایکس هم با ارسال اس‌ام‌اس احراز هویت می‌کند؛ البته این برای کاربران پریمیوم صادق است و کاربران رایگان می‌توانند از برنامه‌های احراز هویت یا کلیدهای امنیتی استفاده کنند. از قضا کارشناسان معتقدند این روش‌ها از لحاظ امنیت در سطح بالاتری از اس‌ام‌اس قرار می‌گیرد؛ از آنجا که هکرها با ترفندی تحت عنوان «تعویض سیم کارت» یا «سیم سواپ» می‌توانند عملاً سیم کارت کاربر را بدزدند و به کدهای احراز هویت دسترسی پیدا کنند.

علی‌رغم هشدارها نسبت به ضعف امنیتی اس‌ام‌اس، خیلی از سرویس‌ها و حتی بانک‌ها کماکان از همین روش برای احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کنند. به گفته نیما اوجی، می‌توان از ایکس یا توییتر سابق برای برقراری تماس صوتی یا تصویری استفاده کرد، ولی همچنان اس‌ام‌اس نقشی اساسی در رد و بدل کردن پیام‌ها ایفا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*