تانک چلنجر 3 بریتانیا

چلنجر 3 ؛ پیشرفته‌ترین تانک اروپایی‌ها به میدان آمد + عکس

چلنجر 3 – Challenger 3 به‌عنوان پیشرفته‌ترین، مرگبارترین و مقاوم‌ترین تانک اروپایی ساخت بریتانیا به‌صورت رسمی رونمایی شد.

شرکت RBSL از پیشرفته‌ترین تانک اروپا، یعنی جدیدترین نمونه اولیه‌ی چلنجر ۳ رونمایی کرد. همانطور که این شرکت اشاره کرده، چلنجر ۳ مرگبارترین و مقاوم‌ترین تانکی خواهد بود که تاکنون توسط ارتش بریتانیا به کار گرفته شده است.

چلنجر 3؛ مرگبارترین تانک تاریخ ارتش بریتانیا

چلنجر ۳ که به زره پیشرفته و قدرت آتش مهیب مجهز شده، نشان‌دهنده جهشی قابل توجه در توانایی‌های تکنولوژیکی است و جایگاه خود را به‌عنوان مرگبارترین و مقاوم‌ترین تانک ارتش بریتانیا تا به امروز تثبیت می‌کند.

وزیر دفاع بریتانیا، گرنت شپز در بازدید از کارخانه RBSL در تِلفورد، از مهندسان و کارآموزانی که تلاش‌های خستگی‌ناپذیرشان به این دستاورد مهم در زمینه دفاع بریتانیا منجر شده است، تقدیر کرد. هر نمونه اولیه، پیش از آغاز تولید انبوه، قابلیت‌های خود را در طول آزمایش‌ها به نمایش گذاشته و تحت شرایط عملیاتی مورد آزمایش‌های سخت‌گیرانه قرار می‌گیرد تا عملکرد و بهینه‌سازی بهینه آن تضمین شود. همچنین قرار است 140 تانک دیگر به ارتش بریتانیا تحویل داده شود.

تانک چلنجر 3 بریتانیا

ارتش بریتانیا اعلام کرده است که تانک Challenger 3 با قدرت آتش، حفاظت و تحرک بی‌نظیر خود آماده است تا به اوج قدرت در میدان‌های نبرد مدرن تبدیل شود. این تانک که به توپ ۱۲۰ میلی‌متری بدون خان با سرعت دهانه و قدرت نفوذ بهبودیافته مجهز شده و همچنین از زره ماژولار پیشرفته و سامانه حفاظت فعال بهره می‌برد، استاندارد جدیدی را برای خودروهای زرهی در اروپا تعریف می‌کند.

به گفته وزیر دفاع بریتانیا، «در دنیایی خطرناک‌تر، نیاز به خودروهایی مانند چلنجر ۳ ضروری است. این تانک قلب توانایی‌های رزمی ارتش بریتانیا خواهد بود و بخش جدایی‌ناپذیر بازدارندگی بریتانیا به شمار می‌رود.»

تانک جدید چلنجر که انتظار می‌رود حداقل تا سال ۲۰۴۰ به ارتش بریتانیا خدمت کند، نقشی حیاتی در تیم‌های رزمی تیپ زرهی ارتش، در کنار آژاکس و بوکسر ایفا خواهد کرد و با تقویت سهم بریتانیا در ناتو و توان دفاعی آن، جایگاه این کشور را تحکیم خواهد بخشید. مدیرعامل RBSL، ویل گیبی، بر نقش این برنامه در راهبرد صنعتی زمینی تأکید کرد و از تقویت مهندسی و برتری تولید بریتانیا و همچنین ایجاد صدها شغل با مهارت بالا در سراسر بریتانیا سخن گفت.

هزینه ساخت این تانک خیلی بالا خواهد بود

تانک چلنجر 2، به‌عنوان نسل قبلی این خودرو زرهی به‌عنوان یکی از گرانترین تانک های تاریخ شناخته می‌شود. آنطور که برآوردها نشان می‌دهد، تولید هر تانک چلنجر ۲ چیزی حدود ۵ میلیون دلار برای بریتانیا آب می‌خورد. مشخص نیست این مدل جدید با چه مبلغی ساخته و تولید می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
رهبر کره شمالی از یک تانک جدید رونمایی کرد؛ تمرینی برای جنگ با آمریکا تانک دیده نشده و مرموز روسیه به دل اوکراین زد تانک جدید و مرموز ایران به سوژه اول رسانه‌های جهان تبدیل شده است