تانک مرموز روسیه

تانک دیده نشده و مرموز روسیه به دل اوکراین زد

روسیه در حمله اخیر به مواضع اوکراین از یک تانک T-72 مرموز با قابلیت های عجیبی استفاده کرده که تا به حال در هیچ نبردی دیده نشده است.

نیروهای اوکراینی در درگیری اخیر خود با ارتش روسیه پدیده غیرمنتظره ای را دیده‌ و اعلام کردند که ارتش روسیه یک تانک T-72 مجهز به سپر عجیبی را به اوکراین وارد کرده‌اند. بنابه اظهار منابع مختلف، ارتش روسیه برخی از تانک های ارتقا یافته خود را از انبارها بیرون آورده و آنها را وارد خاک اوکراین کرده است. این تانک ها با سپرهای محافظ فلزی عجیب خود که آهن آشوب نامیده می‌شوند، در درگیری اخیر روسیه و اوکراین نیز حضور داشتند.

موردی که ارتش اوکراین گزارش کرده، یک تانک T-72 بوده که سپر فلزی گنبدی شکل آن به اندازه یک ساختمان است و این باعث حیرت نیروهای اوکراینی شده بود.

تانک های مرموز روسیه

مهندسان نظامی روسیه از ساختار دفاعی جدیدی به نام «قفس مقابله» استفاده می‌کنند که برای مقابله با تهدید فزاینده پهپادهای انتحاری اوکراینی طراحی شده است. این سازه نوآورانه باعث می‌شود تا تانک در حال حرکت ایمنی بیشتری در برابر تهدیدات هوایی اوکراینی داشته باشد. با این حال خدمه تانک به دلیل طراحی عظیم این سپرها با محدودیت هایی در دید و چرخش برجک مواجه هستند. اما کارشناسان نظامی این روسیه این اشکالات را به عنوان اولویت های ضروری برای کاهش خطر افزایش یافته ناشی از حملات پهپادهای اوکراینی توجیه می‌کنند.

 

با وجود این که هر دو طرف درگیری از تعداد زیادی تانک و خودرو زرهی برخوردار هستند، اما به صورت نادر اقدام به درگیری مستقیم کرده و بیشتر خسارات را با استفاده از سلاح های ضد تانک، پهپادهای انتحاری و مین های بی شمار وارد می‌کنند. بنابراین استقرار تانک آهن آشوب نیز بر ماهیت جنگ مدرن تاکید می‌کند که در آن نوآوری کم هزینه و سازگاری برای مقابله با تهدیدات نوظهور از اهمیت بالایی برخوردار است.

با تداوم جنگ، هر دو طرف درگیری به کشف تاکتیک‌ها و تکنولوژی های غیرمتعارف برای به دست آوردن برتری در میدان نبرد ادامه خواهند داد.

در گجت نیوز بخوانید:
پای یوفو به جنگ روسیه و اوکراین باز شد + ویدیو نگاهی به تمام تکنولوژی های استفاده شده در جنگ روسیه و اوکراین ارتش روسیه، عتیقه‌های جنگ جهانی اول خود را راهی نبرد با اوکراین کرده است + عکس موتور سیکلت های برقی اوکراین، قاتل خاموش جدید ارتش روسیه هستند