یوفو جنگ روسیه و اوکراین

پای یوفو به جنگ روسیه و اوکراین باز شد + ویدیو

ارتش اوکراین متوجه حضور یک یوفو عجیب در آسمان نبرد شده است. ویدیو منتشر شده از حضور یوفو در جنگ روسیه و اوکراین، احتمال سفر موجودات فضایی به زمین را تقویت می‌کند.

مساله یوفو همیشه جذابیت خاصی دارد. از طرفی سازمان‌های دولتی همچون ناسا اعلام می‌کنند که تاکنون نتوانسته‌اند نشانه‌ای از وجود موجودات فرازمینی مشاهده کنند و از طرفی دیگر شاهد انتشار ویدیوهای مختلف از یوفو در نقاط مختلف جهان هستیم. حالا نیز یوفو از جنگ اوکراین و روسیه سر در آورده است.

جنجال مشاهده یوفو در جنگ روسیه و اوکراین

پهپاد

علاقه‌مندان به موجودات فضایی و یوفو حتما به‌خاطر دارند که چند ماه پیش یکی از افسران اطلاعاتی ارتش آمریکا ادعا کرد موجودات فضایی بارها به کره زمین سفر کرده‌اند و کشورهای مختلف نیز تعدادی از سفینه‌های آنها را در اختیار دارند. پیشتر نیز تعدادی از خلبانان نیروی هوایی و دریایی آمریکا ویدیوهایی از برخورد با یوفو در مناطق مختلف منتشر کرده‌ بودند که هیچ توضیحی برای آنها وجود نداشت.

حالا نوبت به گردان ۴۰۶ ارتش اوکراین رسیده است که در میانه جنگ با روسیه ویدیو یک یوفو را منتشر کند. آنچه در ویدیو می‌بینیم، یک هواگرد بشقابی‌شکل است که کاملا آرام در آسمان قرار گرفته و حرکت نمی‌کند. اگرچه ابعاد، ارتفاع و شکل دقیق یوفو احتمالی مشخص نیست، اما می‌توان گفت که در فاصله ۴۸ کیلومتری پهپاد اوکراینی قرار داشته است.

همچنین با توجه به داده‌های دریافتی از دوربین حرارتی پهپاد، یوفو گرم‌تر از محیط اطراف خود است. البته یک پیام خطا قرمز رنگ نیز در صفحه پهپاد ظاهر شده که نباید نادیده گرفت. در ویدیو منتشر شده کاملا مشخص است که پرسنل ارتش اوکراین از شیء پرنده شگفت‌زده شده‌اند. آنها در ابتدای ویدیو از همدیگر می‌پرسند که چرا شیء پرنده حرکت نمی‌کند و یا به‌سمت آنها موشک شلیک نمی‌کند. آنها سپس با دوربین خود زوم می‌کنند تا شکل کلی یوفو پدیدار شود.

جالب اینجاست که یوفو مشاهده شده در جنگ روسیه و اوکراین شباهت زیادی به شبح بغداد (سال ۲۰۲۲) دارد. البته در آن مورد یک پهپاد نیروی هوایی آمریکا فیلم مربوط به یوفو را ضبط کرده بود.

بنابر اطلاعات منتشر شده از ارتش اوکراین، پهپاد Mavic T3 در هنگام ضبط ویدیو در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح دریا قرار داشته است. با توجه به مشخصات دوربین مورد استفاده در این پهپاد، یوفو مشاهده‌شده (با توجه به ابعاد) حداقل در فاصله ۴۸ کیلومتری قرار دارد. در طول ویدیو کاملا مشخص است که پرنسل ارتش اوکراین کاملا سردرگم شده‌اند. یکی از آنها همچنین می‌گوید که دوربین‌های حرارتی (جدا از حالت مادون‌ قرمز) نمی‌توانند چنین چیزی را نشان دهند.

البته برخی از کارشناسان نیز تردیدهایی را در رابطه با ویدیو یوفو جنگ روسیه و اوکراین مطرح کرده‌اند. به‌باور برخی از آنها این ویدیو ۱۷ ثانیه‌ای پدیده فاتا مورگانا را نشان می‌دهد. این پدیده نوع پیچیده‌ای از سراب است که در نتیجه قرار گرفتن یک لایه هوای گرم روی هوای متراکم سرد ایجاد می‌شود. در این حالت یک لوله جوی شکل می‌گیرد که می‌تواند برخی تصاویر وارونه را تولید کند.

فاتا مورگانا

پدیده فاتا مورگانا

برخی از کاربران نیز آن را صرفا خطای دید می‌نامند و فکر می‌کنند که به‌خاطر قرار داشتن چیزی روی سطح آب ایجاد شده است. البته هنوز مشخص نیست که آيا این ویدیو در نزدیکی یک رود ضبط شده است یا خیر.

در جواب به پدیده فاتا مورگانا نیز می‌توان گفت که تصویر ایجاد شده در نتیجه آن معمولا سریع تغییر می‌کند؛ اما یوفو مشاهده شده در جنگ روسیه و اوکراین حالتی ایستا دارد و حرکت نمی‌کند. یکی از کاربران ردیت نیز گفت که خلبانان پهپاد هر روز مناطق مختلف را بررسی می‌کنند و جانشان به این مسئله بستگی دارد. آیا آنها آنقدر احمق هستند که نمی‌توانند فرق بین یک قایق روی سطح آب را با یوفو تشخیص دهند.

پهپاد استفاده شده توسط ارتش اوکراین Mavic 3T نام دارد. فیلم یوفو ضبط‌شده توسط این پهپاد آنقدر جنجالی شد که حتی سخنگوی شرکت سازنده نیز مجبور شد واکنش نشان دهد. آنها گفتند که نمی‌توانند در رابطه با محتوای ویدیو توضیح دهند؛ اما یک ارور در گوشه تصویر مشاهده می‌شود که ممکن است در تصویر نهایی نقش داشته باشد.

یوفو جنگ روسیه و اوکراین

البته رزولوشن ویدیو منتشر‌‌شده نسبتا پایین است و نمی‌توان نوشته قرمز رنگ گوشه تصویر را به‌راحتی خواند، اما ظاهرا گزینه «کنترل دستی» است. در هر صورت نمی‌توان با قطعیت در این رابطه صحبت کرد. مخصوصا اینکه پیشتر نیز ارتش اوکراین اعلام کرده بود تعداد زیادی از پرنده‌های ناشناخته را در ماه‌های ابتدایی جنگ با روسیه مشاهده کرده است؛ اما آکادمی علوم ملی این کشور گفت که داده‌های منتشر شده از دقت علمی کافی برخوردار نیستند و نمی‌توان به آنها استناد کرد.

نظر شما در رابطه با مشاهده یوفو در جنگ روسیه و اوکراین چیست؟ آیا موجودات فضایی در جنگ انسان‌ها دخالت می‌کنند؟ آیا کشورهای پیشرفته به فناوری فضایی‌ ها دست یافته‌اند؟

مطالب مرتبط:
یوفو در تهران: درگیری جنگنده‌های ارتش با شیء ناشناس پرنده

دولت آمریکا مشاهده یوفوها در خاورمیانه را تایید کرد