قابلیت خودروهای لوکس

7 قابلیت شگفت انگیز خودروهای لوکس که در سال‌های اخیر معرفی شده‌اند

صنعت اتومبیل‌سازی در سال‌های اخیر حد و مرزهای لوکس بودن را در هم شکسته است. در ادامه تعدادی از باورنکردنی‌ترین قابلیت های خودروهای لوکس را معرفی می‌کنیم که شما را حیرت‌زده خواهند کرد!

در طول تاریخ صنعت خودروسازی خودروهای لوکس فراوانی تولید شده و هریک با ارائه قابلیت های جذاب و منحصربفرد توانسته‌اند توجه ثروتمندان، کلکسیونرها و شیفتگان خودرو را به خود جلب کنند. یکی از سمبل‌های خودروسازی لوکس در دنیا «رولز رویس» است که تندیس نقره‌ای Spirit of Ecstasy و چتر تعبیه‌شده در درب اتومبیل‌های این خودرو سال‌هاست که جلوه‌ای از لوکس بودن و طراحی فاخر اتومبیل‌هایش را به رخ همگان کشیده‌اند.

با وجود اینکه بسیاری افراد همچنان خودروهای لوکس کلاسیک را می‌پسندند، اما تکنولوژی‌های مدرن این صنعت باعث شده که تعریف «خودروی لوکس» در سال‌های اخیر گستردگی بیشتری پیدا کند. امروزه قابلیت‌های مثل صفحه نمایش‌های مجزا برای سیستم سرگرمی درون خودرو، سیستم نورپردازی داینامیک، چیلرهای تعبیه شده داخل کابین یا سیستم‌های سه‌بعدی صدا به استانداردهایی پرطرفدار در اتومبیل‌های لوکس تبدیل شده و سطح آن‌ها را به‌طور قابل توجهی ارتقا داده‌اند.

جذاب‌ترین قابلیت های خودروهای لوکس

در عین حال با وجود تمامی پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در زمینه طراحی خودروهای لوکس حاصل شده، برخی خودروسازان همچنان قادرند با ارائه قابلیت های شگفت انگیز در خودروهای لوکس و گرانقیمت خود رانندگان را انگشت به دهان نگه داشته و علاقمندان را بهت‌زده کنند! در ادامه قصد داریم تعدادی از این قابلیت های بسیار خلاقانه و خیره‌کننده در خودروهای لوکس را معرفی کنیم که هرچند برای تجربه‌شان باید هزینه‌ای باورنکردنی پرداخت؛ اما قطعا سطحی از لوکس بودن را ارائه کرده‌اند که تا پیش از این حتی برای خودروسازان سوپر پریمیوم نیز قابل تصور نبوده است!

صفحه نمایش چرخان بنتلی

مدل V8 خودروی بنتلی کانتیننتال در سال 2019 رونمایی شده و به محصولی بسیار محبوب تبدیل شد. این اتومبیل لوکس در دو مدل کوپه و کانورتیبل روانه بازار شد که هریک توان 542 اسب بخاری داشته و ضعیف‌تر از قدرت 626 اسب بخار مدل 12 سیلندر بودند.

اتومبیل بنتلی

همانند همه خودروهای دیگر در بنتلی کانتیننتال V8 هم شاهد حضور اجزای چرخان فراوانی بودیم که اکثر آن‌ها مربوط به پیشرانه و سیستم انتقال قدرت آن می‌شدند! با این وجود خودروساز انگلیسی تصمیم گرفت پا را یک قدم فراتر گذاشته و «صفحه نمایش چرخان» را نیز به عنوان یک آپشن در سدان لوکسش به مشتریان ارائه کند.

علاوه بر ایده فوق‌العاده خلاقانه این طرح، تعبیه بی‌نقصش در داشبورد بنتلی کانتیننتال نیز دیگر دلیل حضور آن در لیست جذاب‌ترین قابلیت های خودروهای لوکس امروز است. این پانل چرخان اساسا منشوری سه وجهی است که هر وجه آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در یکی از وجوه این صفحه چرخان شاهد حضور یک صفحه نمای 12.3 اینچی لمسی با رزولوشن بسیار بالا هستیم؛ درحالیکه در وجه دیگر سه صفحه آنالوگ گرد تعبیه شده‌اند که یکی ساعت را نمایش می‌دهد، دیگری قطب نماست و سومی نیز دمای هوا را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین وجه سوم این منشور نیز فاقد هیچ قابلیت اضافی است و صرفا با ادغام با بقیه داشبورد ظاهری یکدست و بسیار شیک به کابین می‌بخشد!

البته شاید بسیار افراد یک سیستم اطلاع‌رسانی/سرگرمی پیشرفته‌تر در این خودروی بنتلی را بیشتر بپسندند! با این وجود وقتی صحبت از خودروهای لوکس است، ظاهر، طراحی پریمیوم و ارائه بهترین تجربه بصری حرف اول را می‌زند. بنتلی بیش از همه از این مساله آگاه است!

همچنین بخوانید:
۱۵ مورد از بهترین خودرو های بنتلی در طول تاریخ

خوشبوکننده هوای داخل کابین میباخ

شاخه لوکس کمپانی مرسدس بنز برای طراحی کابین مدل S580 خود سعی کرده تمامی حواس پنجگانه راننده را در نظر داشته باشد. شاید بسیاری از شما برای خوشبو کردن فضای داخلی کابین خودروی خود از خوشبوکننده‌های هوا که دور آینه آویزان می‌شوند استفاده کنید. با این وجود میباخ ایده بهتری داشته و با ارائه سیستم بسیار پیشرفته Air Balance خود سطح جدیدی از پاکسازی و خوشبو کردن هوای داخل کابین را به رانندگان و سرنشینان ارائه می‌دهد.

قابلیت خودروهای لوکس

در وهله اول سیستم خوشبوکننده پیشرفته میباخ قادر است با تزریق بوی چهار عطر انتخابی راننده به داخل سیستم تهویه مطبوع خودرو بوی بد بیرون را به‌طور کامل با بوی ادکلن جایگزین کند. بعلاوه، این سیستم همچنین با استفاده از فلیترهای داخلی هوا آلاینده‌هایی مثل گرد و غبار و دود را حذف کرده و هوایی تصفیه‌شده را به داخل کابین ارسال می‌کند. در این میان یون‌سازهای تعبیه شده در سیستم تهویه مطبوع نیز با استفاده از بارهای الکتریکی اجزای ریز هوا را تحریک کرده و باعث چسبیدن آن‌ها به فلیتر می‌شوند. همچنین سیستم اتم‌ساز این خودرو نیز درون یک جعبه بسیار شیک و خوش‌ساخت تعبیه شده‌اند و از طریق سیستم اطلاع‌رسانی/سرگرمی قابل فعال‌سازی هستند.

مکانیزم عملکرد سیستم Air Balance میباخ بسیار پیشرفته‌تر از نمونه‌های تهویه مطبوع حاضر در خودروهای عادی است و این مساله بیش از هرچیز برای افراد مبتلا به آلرژی، آسم یا سایر بیمارهای‌های تنفسی حائز اهمیت است. این ویژگی البته تنها مختص میباخ‌های لوکس نیست و برخی مدل‌های ارزان‌تر مرسدس بنز مثل سری G، سری E، سری S، سری GLE و GLS نیز این سیستم را به ارث برده‌اند.

سقف ستاره‌ای رولز رویس

سوار شدن بر یک خودرو با برند رولز رویس افتخار بسیار بزرگی است که افراد بسیار محدودی در دنیا قادر به دست یافتن به آن هستند! با این وجود حتی برندی مثل رولز رویس نیز باید بتواند مشتریان خود را با یک قابلیت شگفت‌انگیز جدید به سمت مدل‌های تازه‌ترش بکشاند. این، دقیقا همان کاری است که این کمپانی با تعبیه سقف‌های ستاره‌ای در مدل‌های Phantom، Ghost یا Wraith Eagle VIII انجام داده است!

سقف ستاره ای رولز رویس

برای ارائه این سیستم نورپردازی منحصربفرد و مسحورکننده، رولز رویس بین 800 تا 1600 تار نوری را با دقتی باورنکردنی در عمق‌های مختلف سقف چرمی خودروهای لوکس خود تعبیه کرده تا درخشش کهکشان را پیش چشم مشتریانش قرار دهد. البته بسته به تعداد فیبرهای نوری به کار رفته در سقف، قیمت خودروهای لوکس ارائه شده توسط رولز رویس نیز افزایش یا کاهش می‌یابد. با این وجود عمده خریداران یک اتومبیل از Rolls-Royce عموما مشکلی از بابت پرداخت هزینه آن نخواهند داشت!

پس از نصب، نورپردازی سقف از طریق سیستم اطلاع‌رسانی/سرگرمی دستگاه قابل دسترسی بوده و میزان روشنایی، رنگ و بسیاری پارامترهای دیگر آن قابل تنظیم خواهند بود. این ستاره‌ها در رنگ‌های مختلفی قابل نمایش بوده و می‌توانند صور فلکی مختلف یا حتی طرح‌هایی دلخواه مثل نشان خانوادگی یا لوگوی کمپانی رولز رویس را تشکیل دهند.

خود رولز رویس، نتیجه کار را «جادویی» خوانده؛ اما این صفت، کمترین چیزی است که می‌توان در خصوص این سیستم شگفت‌انگیز در خودروهای لوکس رولز رویس گفت! چنین قابلیت هایی، تفاوت‌های ریزی هستند که خودروهای لوکس را از اتومبیل‌های فوق لوکس متمایز می‌سازند!

توییترهای پاپ‌آپ بنگ اند اولافسون آئودی

کمپانی دانمارکی بنگ اند اولافسون مدت‌هاست که به‌عنوان یکی از خلاق‌ترین برندهای سازنده ادوات صوتی شناخته می‌شود. این کمپانی پیش‌تر گجت‌های شگفت‌انگیزی مثل سی دی پلیرهای با درهای اتوماتیک لغزان و گرامافون‌های با قابلیت پرش از ترک‌های صوتی را به دنیا هدیه داده؛ اما مدتی است که توانمندی تحقیقاتی خود را روی ساخت سیستم‌های صوتی خودروها متمرکز نموده است.

قابلیت خودروهای لوکس

در بسیاری خودروهای اواخر قرن بیستم، چراغ‌های پاپ‌آپ جلو از جمله جذاب‌ترین قابلیت‌ها به شمار می‌رفتند. با این حال کسی را پیدا نمی‌کنید که از «توییترهای پاپ‌آپ» در سیستم صوتی خودرو چیزی شنیده باشد! این سری توییترهای بسیار جذاب بنگ اند اولافسون در سدان‌های سری A و شاسی بلندهای سری Q آئودی به کار رفته و با روشن شدن خودرو، همانند قارچ از گوشه‌های کابین بیرون زده و ظاهری همانند فیلم‌های سایبرپانک به طراحی داخلی اتومبیل می‌بخشند.

توییترهای آئودی که خود بنگ اند اولافسون آن‌ها را «لنزهای آکوستیکی» نامگذاری کرده بخشی از سیستم صوتی سه‌بعدی شگفت‌انگیز این کمپانی به شمار می‌روند که عملکرد فنی آن شهره خاص و عام است. با این وجود از نظر کاربرد، تفاوتی میان این توییترهای پاپ‌آپ و نمونه‌های قبلی به کار رفته در اتومبیل‌های مجهز به این سیستم وجود ندارد. در عین حال چیزی که لنزهای آکوستیکی B&O را به محصولاتی برنده تبدیل می‌کند، جذابیت بصری بی‌مثال آن‌هاست که هر چشمی را به خود خیره خواهد کرد!

تریم گرانیتی میباخ

استفاده از گرانیت در طراحی آشپزخانه منازل مدرن و لوکس پدیده‌ای پذیرفته‌شده در دنیاست؛ اما آیا تا کنون یک خودرو با تریم گرانیتی را مشاهده کرده‌اید؟ بار دیگر میباخ مسئولیت ارائه این قابلیت شگفت‌انگیز را بر عهده گرفته و خودروی لوکس مدل 57 خود را با این تریم تولید کرده است!

تریم گرانیتی میباخ

البته دیگر تریم این خودرو نیز از داشبوردی طلایی بهره می‌برد که هرچند به‌طور زایدالوصفی لوکس به شمار می‌رود، اما در برخی خودروهای لوکس مثل کونیگزگ آگرا یا مک لارن اف 1 نیز به کار رفته است. با این وجود تریم گرانیتی فقط و فقط مختصر میباخ بوده و تعالی هنر و طراحی این کمپانی را به رخ می‌کشد. گرانیت سنگی با چگالی بالاست که از منجمد شدن ماگما تولید شده و رگه‌هایی از کوارتز و دیگر عناصر طبیعی در آن قابل مشاهده است. شکل‌دهی دقیق به این سنگ فوق‌العاده سخت و دشوار است؛ اما نتیجه کار قطعا می‌تواند حتی جامعه محدود ثروتمندان شیفته فناوری‌های نو و خلاقانه در خودروها را نیز به تعجب وادارد.

البته میباخ به هیچ وجه با ارائه آپشن‌های باورنکردنی مثل صندلی ماساژ، لوگوی رنگی روی آسفالت، پانل خورشیدی یا بسیاری موارد دیگر بیگانه نیست؛ اما تریم گرانیتی برگ برنده مدل 57 خودروهای فوق لوکس این کمپانی به شمار می‌رود که حتی سخت‌گیرترین کلکسیونرهای دنیا را نیز به تحسین واخواهد داشت!

دریچه خروج اضطراری لندرور

سری اتومبیل‌های رنجرور برند لندرور از دهه 70 میلادی تا کنون حضوری پررنگ در جوامع ثروتمندان دنیا داشته و سریال‌ها و فیلم‌های خاطره‌انگیزی مثل فرنچایز «جیمز باند» یا «سوپرانوها» نیز به‌خوبی گویای نفوذ آن‌ها در میان قشرهای خاص جامعه بوده‌اند. در سال‌های اخیر افراد مختلف و مهمی از سیاستمداران گرفته تا سلبریتی‌های سرشناس یا حتی سردسته‌های کارتل‌های موارد مخدر از برخی مدل‌های این خودرو به عنوان اتومبیل اصلی خود استفاده کرده و به برند رنجرور اعتماد کرده‌اند.

دریچه خروج لندرور

مدل Sentinel (نگهبان) رنجرور همان‌طور که از نامش پیداست باید از سرنشینانش محافظت کند! بنابراین قابلیت‌هایی مثل بدنه فولادی تقویت‌شده که در برابر صدمات فیزیکی یا حتی گلوله مقاوم هستند یا شیشه‌های ضد گلوله از جمله ویژگی‌های کلیدی این خودرو به شمار می‌روند. با این وجود، جالب‌ترین قابلیت این خودرو شاسی بلند فوق لوکس دریچه فرار اضطراری است که در مجاورت صندلی‌های عقب تعبیه شده است! به این ترتیب سران سیاسی، تاجران فوق‌ثروتمند یا تبهکاران شناخته‌شده جهانی می‌توانند در صورت محاصره شدن از طریق این دریچه‌ها فرار کرده و جان خود را نجات دهند!

البته این خودروی شگفت‌انگیز به هیچ وجه ارزان نبوده و در سال 2019 با قیمت تقریبی 400 هزار دلار به دست مشتریان رسید. با این وجود علاوه بر ویژگی‌های یاد شده، شاسی بلند رنجرور همچنین موتور پنج لیتری توربوشارژ، تایرهای ران‌فلت که پس از پنچر شدن هم قابل استفاده هستند، یا سیستم هشدار اضطراری و چراغ‌های خطر را نیز به خریداران ثروتمندش ارائه می‌کرد!

خبرهای مرتبط:
۱۰ نسخه از بهترین مدل های لندرور که در صنعت خودرو ماندگار شدند

اکسسوری‌های کمپینگ رولز رویس

خودروی فوق لوکس رولز رویس Boat Tail در تنها سه دستگاه و برای تحت تاثیر قرار دادن ثروتمندترین افراد کره خاکی تولید شده است! رولز رویس هرچه داشته را برای طراحی این خودرو به کار بسته و محصولی تولید کرده که حد و مرزهای صفات «لوکس» و «پریمیوم» را برای اتومبیل‌ها جابجا نموده است.

قابلیت خودروهای لوکس

طراحی کلی مدل Boat Tail بر پایه مدل فانتوم صورت گرفته و ترکیب بخش جلو و عقب آن نیز باعث شده ظاهر آن بیش از هرچیز شبیه به قایق‌های تفریحی گذشته باشد. قابلیت‌های لوکس این خودرو همان‌طور که انتظار می‌رود بی‌شمار و بی‌نظیر هستند؛ اما بخش سیار مخصوص پذیرایی که در قسمت پشت تعبیه شده، آن را به یک خودروی منحصربفرد تبدیل کرده است. درب صندوق عقب این خودروی رولز رویس مکانیزمی بال عقابی داشته و دربرگیرنده مجموعه‌ای کامل از فاخرترین وسایل مورد نیاز برای پذیرایی از مهمان‌ها اعم از دو یخچال مخصوص نوشیدنی، ست کامل ظروف کریستالی، بشقاب‌های نقره با طرح‌های حک شده پلاتینیومی و بسیاری لوازم باورنکردنی است که Rolls-Royce به‌طور اختصاصی برای مشتریان متمولش طراحی کرده. علاوه بر این، یک چتر آفتابی و یک میز فوق‌العاده باکیفیت برای پذیرایی نیز دیگر ادواتی هستند که قابلیت‌های لوکس این رولز رویس را تکمیل می‌کنند.

البته برای برخورداری از این قابلیت‌های لوکس که با کلمات قابل توصیف نیستند، باید حداقل 28 میلیون دلار ناقابل کنار بگذارید! جالب است بدانید که Rolls-Royce Boat Tail با این قیمت سرسام‌آور حتی گران‌ترین خودروی رولز رویس هم به شمار نمی‌رود! با این حال با هزینه‌ای که برای این خودرو پرداخت می‌شود می‌توان چندین خودروی لوکس دیگر لیست امروز را به‌طور همزمان خریداری کرد!

در گجت نیوز بخوانید:
۱۵ تا از گران ترین خودروهای تاریخ را بشناسید ۵ مورد از جذاب ترین خودروهای شاسی بلند که در سال ۲۰۲۴ انتظارشان را می کشیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*