جذاب ترین خودروهای شاسی بلند 2024

5 مورد از جذاب ترین خودروهای شاسی بلند که در سال 2024 انتظارشان را می کشیم

امسال قطعا سالی جذاب برای صنعت خودروسازی جهان خواهد بود. به همین بهانه در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از جذاب ترین خودروهای شاسی بلند سال 2024.

طی سال‌های اخیر خودروهای شاسی بلند بازار اتومبیل در بسیاری کشورهای دنیا را قبضه کرده و به محصولات محبوب رانندگان در سرتاسر جهان تبدیل شده‌اند. رقابت در این بازار فوق‌العاده نزدیک و حساس بوده و هریک از خودروسازان شناخته‌شده دنیا درصدد است که با ارائه شاسی بلندی جذاب رقبای بیشمار خود را کنار زده و فروش قابل قبولی را تجربه کند.

سال 2023 پر از خودروهای شاسی بلند جذاب بود. از میان این اتومبیل‌های SUV به‌یادماندنی می‌توان به خودروی هشت نفره خانوادگی کیا تلوراید اشاره کرد که به زعم بسیاری افراد یکی از برترین خودروهای 2023 به شمار می‌رود. علاوه بر این، نخستین شاسی بلند فراری، پوروسانگوئه نیز دیگر اتومبیل جذاب بازار در این دسته بود که سر و صدای زیادی به پا کرد.

جذاب ترین شاسی بلندهای سال 2024

همانند 2023، سال 2024 هم سالی امیدوارکننده برای صنعت خودروسازی خواهد بود. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار خودروهای شاسی بلند نیز از این جذابیت سال 2024 بهره‌مند شده و پذیرای محصولات فوق‌العاده‌ای باشد. همانند هر سال، در سال 2024 هم کمپانی‌هایی وجود خواهند داشت که قادر خواهند بود محصولاتی بسیار باکیفیت را با قیمت‌هایی استثنایی به دست مشتریان برسانند. با این وجود تمرکز امروز ما روی خودروسازانی است که قصد دارند در سال جاری حد و مرزهای این صنعت را جابجا کرده و خودروهایی با قابلیت‌های فنی شگفت‌انگیز یا ویژگی‌های بسیار لوکس را به علاقمندان ارائه کنند. بر این اساس در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از جذاب ترین خودروهای شاسی بلند سال 2024 که بی‌صبرانه در انتظارشان هستیم.

لوتوس التره – Lotus Eletre

لوتوس التره

غیرممکن است که قصد داشته باشیم از خودروهای شاسی بلند جذاب سال 2024 سخن بگوییم و حداقل یک اتومبیل الکتریکی را در لیست نگنجانیم! اتومبیل‌های الکتریکی بدون شک پدیده‌های چند سال اخیر صنعت خودروسازی به شمار می‌روند و در سال 2024 هم توجهات فراوانی را به خود جلب خواهند کرد. جدیدترین محصول خودروسازی احیاشده انگلیسی، لوتوس، مدل التره است که در دسته شاسی بلندهای تمامی الکتریکی کلاس پرفورمنس قرار گرفته و پر از قابلیت‌های ریز و درشت و جذابی است که نویدبخش محصولی فوق‌العاده هستند.

در مقایسه با سایر مدل‌های دیگر لوتوس، التره محصولی فوق‌العاده است که در ساخت کابین و بدنه آن از اجزای بسیار مرغوب و امکانات لوکس استفاده شده است.‌ میکروفایبر، چرم دوخته شده و استفاده از رگه‌های برنزی در داخل کابین ترکیبی برنده است که در لوتوس التره استفاده شده و ظاهر بسیار لوکسی به کابین آن بخشیده است. علاوه بر این، علاقمندان به این خودرو همچنین می‌توانند با انتخاب مدل‌های چهار صندلی یا پنج صندلی آن، اتومبیل انتخابی‌شان را مطابق سلیقه خود انتخاب کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور ؛ از پورشه ماکان GTS تا جنسیس GV70

در کنار تمامی قابلیت‌های جذاب این خودرو، مهم‌ترین نکته در خصوص آن را باید توان خروجی شگفت‌انگیز آن توصیف کرد. لوتوس التره در سه تریم مختلف به بازار عرضه می‌شود و مدل پایه آن با در اختیار داشتن دو موتور الکتریکی، قدرت 603 اسب بخار را به هر چهار چرخ می‌فرستد. در صورتی که این قدرت برایتان کافی نیست، لوتوس همچنین تریم R این خودرو را با توان باورنکردنی 905 اسب بخاری در اختیارتان قرار می‌دهد که احتمالا یکی از قدرتمندترین اتومبیل‌های شاسی بلند سال 2024 خواهد بود! مجله معتبر Car and Drive پیش‌بینی کرده که قیمت مدل پایه Lotus Eletre 115 هزار دلار خواهد بود؛ درحالیکه بالاترین تریم آن می‌تواند با قیمت 155 هزار دلار به مشتریان عرضه شود.

پورشه ماکان – Porsche Macan

جذاب ترین خودروهای شاسی بلند 2024

علیرغم اینکه پورشه در مدل 2024 ماکان تغییرات زیادی اعمال نکرده، اما این اتومبیل همچنان یکی از جذاب ترین خودروهای شاسی بلند سال 2024 به شمار می‌رود. این سری خودروها از نسل نخست تا به امروز همواره سمبلی از شاسی بلندهای چابک با محوریت رانندگی آسان و راحت بوده‌اند. شاسی این خودرو به‌طور خاص برای ارائه عملکرد فنی قدرتمند طراحی و بهینه‌سازی شده؛ نه حمل بار! به همین دلیل است که فرمان‌پذیری این خودرو و قابلیت عبور از پیچ و خم‌های مختلف در مقایسه با سایر شاسی بلندهای بازار بی‌رقیب است.

البته تمرکز پورشه در ارائه سواری سریع، راحت و اسپرت به معنای غافل شدن این خودروساز از قابلیت‌های لوکس و استفاده از مواد پریمیوم در طراحی کابین و بدنه ماکان نیست. لوکس بودن این خودرو از لحظه‌ای که در آن را باز می‌کنید پیداست و پورشه از تمام هنر و مهندسی خود برای بهبود کابین این خودرو و استفاده از قابلیت‌های روز استفاده کرده؛ به‌طوری که عامل محدودکننده برای بسیاری افراد هنگام انتخاب قابلیت‌های کابین این خودرو تنها بودجه مالی است و مجموعه گسترده‌ای از آپشن‌های گوناگون پیش روی خریداران قرار می‌گیرد! به‌عنوان مثال، خرید پکیج تمام چرم پورشه ماکان حدودا 2230 دلار گران‌تر از مدل استاندارد آن آب خواهد خورد.

همانند مدل سال 2023، پورشه ماکان 2024 هم در چهار تریم مختلف روانه بازار خواهد شد.‌ تریم‌های پایه و T این خودرو از یک موتور دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده می‌کنند که توانایی تولید قدرت 261 اسب بخار را دارد. این قدرت و حجم موتور البته در مقایسه با بسیاری رقبا ضعیف به شمار می‌روند. با این وجود وزن کمتر Macan در مقایسه با رقبا باعث خواهد شد که نسبت قدرت به وزن آن در مقایسه با برخی اتومبیل‌های قدرتمندتر بالاتر باشد.

البته اگر به یک شاسی بلند قدرتمند و گردن‌کلفت علاقمند باشید می‌توانید مدل ماکان اس 2024 را خریداری کنید که از یک موتور V6 توربو دوقلو بهره برده و قدرتی 375 اسب بخاری دارد. البته شروع قیمت تریم S این خودرو از 74 هزار دلار است که در مقایسه با تریم پایه 11500 دلار بیشتر است. علاوه بر این همچنین می‌توانید با انتخاب تریم Macan GTS با قدرت 434 اسب بخار صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای را تجربه کنید و با یک موشک زمین به زمین طرف باشید!

جنسیس جی وی 80 – Genesis GV80

جنسیس جی وی 80

یکی دیگر از جذاب ترین خودروهای شاسی بلند سال 2024 هم جنسیس جی وی 80 است که یک شاسی بلند لوکس سایز متوسط با قیمت منطقی به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر Genesis توانسته با ارائه سدان‌ها و شاسی بلندهای لوکس با قیمتی بسیار ارزان‌تر از محصولات مشابه برندهای آلمانی مثل مرسدس و بی ام و به شهرت برسد.

شاسی بلند جنسیس در هشت تریم مختلف روانه بازار شده و تنوع فوق‌العاده‌ای در اختیار خریداران قرار خواهد داد. مدل پایه این خودرو، تریم 2.5T قیمتی 58 هزار دلاری دارد؛ درحالیکه گران‌ترین تریم این خودرو هم مدل 3.5T Prestige Signature است و قیمت آن از 83 هزار دلار آغاز می‌شود. البته تمامی تریم‌ها از برخی قابلیت‌های رفاهی و تکنولوژیک جذاب بهره می‌برند که از میان آن‌ها می‌توان به نمایشگر سرگرمی/اطلاع‌رسانی غول‌پیکر 14.5 اینچی، صندلی‌های گرم‌شو و شارژ بیسیم برای گوشی موبایل اشاره کرد. علاوه بر این، تمامی تریم‌های این شاسی بلند جذاب به‌صورت چهار چرخ متحرک به بازار عرضه خواهند شد.

Genesis همچنین دو پیشرانه مختلف را برای خودروی جدیدش در نظر گرفته است. تریم استاندارد این خودرو چهار سیلند 2.5 لیتری و توربوشارژ بوده و قدرتی 300 اسب بخاری دارد. همچنین موتور 3.5 لیتری توربو V6 نیز توانایی تولید 75 اسب بخار توان بیشتر را خواهد داشت. اگر مدل V6 جنسیس جی وی 80 را خریداری کنید، می‌توانید انتظار صفر تا صدی 5.3 ثانیه‌ای را داشته باشید.

لندرور رنجرور – Land Rover Range Rover

جذاب ترین خودروهای شاسی بلند 2024

یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای دنیا در کلاس شاسی بلند لوکس، لندرور رنجرور است که قرار است سال 2024 پرقدرت به بازار بازگردد! نسل پنجم از سری رنجرور کمتر از سه سال پیش روانه بازار شده. با این وجود لندرور پیشرفت‌های فنی فوق‌العاده‌ای را برای مدل 2024 آن تدارک دیده است. تریم P550e این خودرو در سال جاری جایگزین تریم P440e سال 2023 شده و از یک پیشرانه بروزشده هیبریدی با توان 542 اسب بخار بهره می‌برد. علاوه بر این، موتور V8 به کار رفته در تریم SV این خودرو نیز اکنون به قدرت فوق‌العاده 606 اسب بخار رسیده است.

مطابق همیشه، لندرور از اجزایی فوق‌العاده پریمیوم و باکیفیت در کابین خودروهای لوکس رنجرور استفاده کرده است. بنابراین کابین مدل 2024 این خودرو پر از چرم و چوب خواهد بود. با این وجود علاقمندان به حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری همچنین می‌توانند از مواد دیگری مثل پشم یا سایر الیاف طبیعی به‌جای چرم استفاده کنند. لندرور همچنین به کاربران امکان می‌دهد که برای کابین خودروی خود چهار، پنج یا حتی هفت صندلی انتخاب کنند.

Range Rover 2024 در شش تریم مختلف روانه بازار خواهد شد. قیمت مدل پایه P400 SE این اتومبیل از 109 هزار دلار آغاز می‌شود؛ درحالیکه گران‌ترین تریم آن، «کارمل ادیشن» بیش از 370 هزار دلار قیمت خواهد داشت

مرسدس کلاس جی ال اس – Mercedes GLS-Class

مرسدس بنز جی ال اس

یکی دیگر از جذاب ترین خودروهای شاسی بلند 2024 نیز توسط مرسدس بنز روانه بازار خواهد شد. مرسدس سابقه‌ای درخشان در ارائه اتومبیل‌هایی لوکس با مشخصات فنی شگفت‌انگیز دارد و پرچمدار شاسی بلندهای لوکس این کمپانی، سری GLS، از جمله محبوب‌ترین اتومبیل‌های بازار در این رده عملکردی به شمار می‌روند. بر این اساس مدل 2024 این خودرو از همین الان عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار را برای خود کنار گذاشته است؛ خودرویی که البته حتی بدون برچسب برندهایی مثل میباخ یا AMG نیز بسیار گران‌قیمت خواهد بود.

همچنین بخوانید:

۱۰ تا از سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ

در مقایسه با سال گذشته، مدل 2024 مرسدس جی ال اس با چندین تغییر ظاهری به بازار آمده و رنگ‌های جدیدی ارائه خواهد داد. علاوه بر این، مدل‌هایی از این خودرو که به موتور V8 مجهز می‌شوند، می‌توانند پکیج مخصوص رانندگی آفرود را نیز تهیه کنند. این پکیج از یک ورق محافظ در زیر شاسی خودرو بهره برده و سیستم تعلیق بادی (Air Suspension) جدید آن‌ها فاصله‌شان از زمین را 1.2 اینچی افزایش می‌دهد تا کیفیت رانندگی آفرود با این خودروها افزایش یابد.

مدل پایه سال 2024 این خودرو، مدل GLS450 است که از یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ بهره برده و قدرتی 375 اسب بخاری (13 اسب بخار بیشتر از پارسال) دارد. این مدل حدود 88 هزار دلار قیمت دارد. علاوه بر این، مدل 113 هزار دلاری GLS580 این خودرو هم به یک موتور V8 مجهز بوده و توان 510 اسب بخار خواهد داشت. البته در ازای پرداخت حدود 150 هزار دلار می‌توانید مدلی بسیار قدرتمندتر از این خودرو را خریداری کنید! این مدل از همان موتور 510 اسب بخاری GLS580 بهره برده و با ترکیب آن با یک موتور برقی به توان 603 اسب بخار می‌رسد.

در این میان، علاقمندان به قابلیت‌های رفاهی و لوکس می‌توانند سراغ مدل مرسدس میباخ خودروی GLS بروند که قدرتی 550 اسب بخاری دارد؛ اما از جدیدترین، بهترین و لوکس‌ترین قابلیت‌های کابین بهره می‌برد. قیمت مدل فوق لوکس مرسدس میباخ جی ال اس 175 هزار دلار است.