شاسی بلند رنج رور Sport SV جدید

رنجرور اسپرت SV 2024 با صندلی رقاص و 626 اسب بخار معرفی شد + ویدیو

رنجرور اسپرت SV 2024 یک شاسی بلند 626 اسب بخاری است که به صندلی رقاص مجهز شده و از رینگ‌های غول پیکر 23 اینچی بهره می‌برد. در ادامه با ویژگی‌های خاص در 2024 Range Rover Sport SV آشنا می‌شویم.

هرچند که دوران خودروهای 12 و 8 سیلندر به پایان رسیده اما هرچه که باشد، نمی‌توان رنجرور را بدون V8 تصور کرد. بریتانیایی‌ها در آخرین شاهکار خود، موتور جگوار را به موتور برقی بی ام و وصل کرده‌اند تا یک هیولای بی شاخ و دم را درست کنند! در ادامه با این زیبای بریتانیایی یعنی رنج رور اسپرت SV مدل 2024 مایلد هیبریدی آشنا می‌شویم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی رنجرور اسپرت SV 2024

در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 4.4 لیتری را پیدا می‌کنید که از شاهکارهای مشترک جگوار و رنجرور به حساب می‌آید. این هیولای V8 به سیستم مایلد هیبرید با موتور برقی 48V وصل شده تا در نهایت، چیزی حدود 626 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را به کف آسفالت تزریق کند.

رنجرور اسپرت SV 2024

به لطف این اعداد و حضور گیربکس اتوماتیک DCT، شتاب 0 تا 100 رنجرور اسپرت SV 2024 به کمتر از 3.6 ثانیه می‌رسد؛ در همین حال فراموش نکنید که وزن این خودرو، از 2.5 تن هم بیشتر است (دقیقا 2560 کیلوگرم).

رنجرور اسپرت SV 2024

برای متوقف کردن این خودرو، از ترمزهای سرامیک – کربن برمبو با سیستم ترمز 6 پیستونه استفاده شده است. حضور این سیستم در کنار لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 305/35 R23، خیبال شما را از گاز دادن و ترمز گرفتن راحت می‌کند.

رنجرور اسپرت SV 2024

به این لاستیک‌ها، رینگ‌های غول پیکر 23 اینچی و سیستم تعلیق با کمک‌های بادی فعال را اضافه کنید. توجه داشته باشید که جنس رینگ‌ها هم از فیبرکربن است؛ ترمز‌ها و رینگ‌های فیبرکربنی در حالت کلی، مجموعا 76 کیلوگرم از وزن این خودرو کم کرده‌اند.

شاسی بلند رنج رور Sport SV جدید

زمانی که خودرو به حالت «داینامیک لانچ» می‌رود، ارتفاع کمک‌ها تقریبا 15 میلی متر پایین‌تر می‌آید تا هندلینگ بهتر شود. ناگفته نماند که گشتاور رنجروور اسپرت SV 2024 در زمانی که خودرو در حالت رانندگی معمولی قرار دارد، از 750 نیوتن متر بیشتر نمی‌شود.

حضور صندلی‌های رقاص

رنجرور اسپرت SV 2024

سیستم صوتی رنج رور اسپرت SV 2024 از 29 اسپیکر و یک ساب ووفر با توان 1430 وات تشکیل شده است. در کنار این مجموعه، صندلی‌های رنجرور اسپرت SV 2024 به سیستم BASS مجهز شده‌اند که توسط سیستم صوتی کنترل می‌شوند.

شاسی بلند رنجروور Sport SV جدید

زمانی که موزیک پخش می‌شود، صندلی راننده و سرنشین جلویی با ریتم موزیک می‌لرزد و اگر شما هم کمی همراهی کنید، مطمئنا فضای جذاب‌تری در داخل خودرو ایجاد می‌شود.

دنده کریستالی، تم قرمز و صندلی‌های اسپرت

رنجرور اسپرت SV 2024

در داخل کابین رنجرور اسپرت  SV 2024 با ترکیبی از اِلمان‌های لاکچری و اسپرت و خشن طرف می‌شویم که به زیبایی با یکدیگر مخلوط شده‌اند. فرم غربیلک بزرگ فرمان و چرم دو رنگ آن، حس قدرت را منتقل می‌کند، اهرم دنده با سردنده کریستالی و برقی به شما نشان می‌دهد که در یک شاسی بلند لاکچری پا گذاشته‌اید و سیستم نورپردازی داینامیک با رنگ قرمز، حس هیجان و شور و حال رانندگی اسپرت را در بدن شما به جوش می‌آورد.

همچنین در سراسر داشبورد رنجرور اسپرت  SV 2024، چیزی به اسم دکمه‌های فیزیکی دیده نمی‌شود و حتی دکمه استارت، در کنار اهرم دنده تعبیه شده است. صندلی‌های اسپرت با فرم یکپارچه را هم فراموش نکنید. البته اگر بیشتر دقت کنید، طرح فیبر کربن را روی صندلی‌های رنجرور اسپرت  SV 2024 پیدا می‌کنید.

تفاوت رنجروور اسپرت اس وی 2024 با مدل‌های قبلی

شاسی بلند رنج روور Sport SV جدید

رنجرور اسپرت SV 2024 اولین عضو خانواده خود نیست و در سال گذشته، با دو مدل متفاوت از این شاسی بلند به نام‌های رنجروور SV مدل 2022 و رنج روور SV کارامل ادیشن آشنا شدیم. تغییرات رنجرور اسپرت SV 2024 نسبت به مدل‌های قبلی، از زیر کاپوت شروع می‌شود، یعنی جایی که موتور V8 4.4L تویین توربو شارژر، جایگزین موتور 8 سیلندر 5 لیتری شده است و یک موتور برقی 48 ولت DC را هم به خود وصل کرده. همچنین طراحی ظاهری و شکل کابین و داشبورد در مدل‌های قبلی، خیلی کلاسیک‌تر به نظر می‌رسند که این قسمت‌ها در رنج روور اسپرت SV مدل 2024، کاملا اسپرت شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*