سریعترین خودروهای شاسی بلند

10 تا از سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ

اتومبیل‌های SUV ذات سریعی ندارند، اما اینجا سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ را معرفی می‌کنیم که حداکثر سرعت آن‌ها باورنکردنی است.

ظاهرا عطش علاقمندان به خودروهای شاسی بلند در سرتاسر دنیا سیری‌پذیر نیست؛ چرا که هر روز به تعداد افرادی که سدان‌های خود را رها کرده و سراغ خرید شاسی بلندهای خانوادگی 4×4 یا حتی محصولات لوکس یا نیمه لوکس در این کلاس عملکردی می‌روند افزوده می‌شود. در نتیجه این اتفاق تمامی خودروسازان مشهور دنیا، حتی آن‌هایی که در ابتدا در برابر شاسی بلندها موضع گرفته بودند، یک یا چند مدل مختلف SUV را در سبد محصولاتشان به علاقمندان ارائه می‌کنند. در اثر این گرایش فوق‌العاده خانواده‌ها به اتومبیل‌های شاسی بلند، انواع مختلفی از این اتومبیل‌ها در سال‌های اخیر تولید شده که پا را از چارچوب‌های استاندارد طراحی محصولات خانوادگی فراتر گذاشته‌اند. نمونه این محصولات، سوپر شاسی بلندها هستند که سواری راحت‌تر و قابلیت‌های مثبت شاسی بلندها را با عملکرد بسیار قدرتمند ابرخودروها ترکیب کرده و محصولاتی فوق‌العاده سریع، قدرتمند و پرامکانات را رقم زده‌اند.

در سال‌های اخیر در این دسته از بازار شاسی بلندها هم نبرد فوق‌العاده سنگینی شکل گرفته و خودروسازان با تولید محصولاتی بسیار سریع و توانمند در صدد پیشی گرفتن از یکدیگر در این بخش هستند. نتیجه این رقابت نفس‌گیر در بازار، تولید شاسی بلندهای خانوادگی فوق‌العاده سریعی است که معمولا شتاب‌گیری‌هایی باورنکردنی دارند. در این میان، الکتریکی شدن اتومبیل‌ها نیز کمک زیادی به این مساله کرده و منجر به ساخت شاسی بلندهای فوق‌العاده سریعتری شده است.

در گجت نیوز بخوانید:

۱۲ مورد از عجیب ترین شاسی بلندهای جهان

سریعترین خودروهای شاسی بلند جهان

در ادامه سعی داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از سریعترین خودروهای شاسی بلند دنیا بپردازیم و هریک را به‌طور مختصر مرور کنیم. این اتومبیل‌ها بر اساس حداکثر سرعت خود از پایین به بالا مرتب شده‌اند.

دوج دورانگو اس آر تی هل‌کت – Dodge Durango SRT Hellcat (290 کیلومتر بر ساعت)

دوج دورانگو

پس از این که در سال 2021، دوج مدل SRT Hellcat را به‌عنوان یک مدل ویژه Durango در تعداد محدود روانه بازار کرد، این اتومبیل محبوب در سال 2023 به‌طور کامل به قفسه محصولات دوج بازگشت. مشخصات مدل 2023 البته نسبت به سال 2021 تقریبا بدون تغییر باقی مانده؛ به‌طوری که شاهد استفاده از یک موتور 6.2 لیتری V8 در این اتومبیل هستیم که توان 710 اسب بخاری تولید کرده و چهارصد متر را ظرف تنها 11.5 ثانیه می‌پیماید.

حداکثر سرعت این خودروی شاسی بلند هفت نفره 290 کیلومتر بر ثانیه اعلام شده است. البته باید توجه کرد که بر خلاف بسیاری محصولات دیگر این لیست، دوج دورانگو اصلا سعی نمی‌کند خودروی لوکسی باشد؛ بلکه در عوض تمرکز خود را روی ارائه حداکثر توان ممکن متمرکز کرده است. این خودرو همچنین از بسیاری شاسی بلندهای هم‌تراز نیز ارزان قیمت‌تر بوده و شروع قیمتش از 100 هزار دلار است.‌

البته دوج سرمایه‌گذاری سنگینی روی خودروهای الکتریکی کرده و در همین راستا سری خودروهای عضلانی بسیار پرطرفدار خود، چلنجر و شارژر را نیز از خط تولید خارج کرده و به نفع محصولات برقی آتی خود کنار زده است. با این وجود شاسی بلندهای Hellcat این کمپانی ظاهرا هنوز پتانسیل‌های فراوانی داشته و می‌توانند با استفاده از موتور V8 خود حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. البته کسانی که نسبت به خرید یکی از این شاسی بلندهای دوج علاقمند هستند، باید برای انجام این کار عجله کنند؛ چرا که مسئولین کمپانی دوج اعلام کرده‌اند که شاسی بلند دورانگو را پس از سال 2024 از رده خارج خواهند کرد.

مازراتی لوانته تروفئو – Maserati Levante Trofeo (303 کیلومتر بر ساعت)

سریعترین خودروهای شاسی بلند

سریعترین شاسی بلند مازراتی معروف هم مدل لوانته تروفئو است که حداکثر سرعت رسمی اعلام شده برای آن برابر با 303 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو از یک موتور V8 توربین دوقلو با قدرت 580 اسب بخار بهره برده که با همکاری فراری تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته است. ردپای اسب سرکش ایتالیایی کاملا در طراحی موتور این خودرو مشهود است؛ چرا که با محصولی فوق‌العاده سریع و قدرتمند طرف هستیم که تنها عامل محدودکننده شما در رانندگی با آن میزان فشاری است که به پدال وارد می‌کنید!

مدل تروفئو همچنین تغییراتی جزیی نیز در ظاهر مازراتی لوانته ایجاد کرده و به یکی از خوش‌سیماترین شاسی بلندهای تاریخ، ظاهری اسپرت با رنگ‌های جیغی مثل قرمز بخشیده است. البته با سوار شدن به خودرو می‌توان متوجه برخی نواقص و کمبودهای کابین و داشبور این خودرو شد که طبیعتا با هدف کاهش قیمت آن شاهدشان هستیم. به‌طور خاص برخی سوییچ‌ها و کلیدها و از همه مهم‌تر، سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو از جمله مواردی هستند که نمونه آن‌ها در شاسی بلندهای بسیار ارزان‌تر آمریکایی و ایتالیایی دیده شده است.‌ البته این خساست مازراتی باعث نشده که با شاسی بلندی ارزان طرف باشیم؛ چرا که قیمت این خودرو 150 هزار دلار است که رقمی قابل توجه برای خرید یک اتومبیل به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، کابین کم حجم‌تر نسبت به رقبا و رانندگی خشک‌تر آن حتی در سبک‌ترین تنظیمات سیستم تعلیق نیز از جمله دیگر ایرادات Maserati Levante Trofeo به شمار می‌روند.‌ به‌طور کلی این شاسی بلند مازراتی فاصله زیادی با تبدیل شدن به بهترین SUV بازار دارد. با این وجود بخش عمده‌ای از نواقص آن با عملکردی فنی خیره‌کننده آن جبران می‌شود؛ به‌طوری که با هر متر و مقیاسی با یکی از سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ طرف هستیم.

پورشه کاین توربو جی تی – Porsche Cayenne Turbo GT (304 کیلومتر بر ساعت)

پورشه کاین توربو جی تی

مدل 2024 پورشه کاین توربو جی تی به‌طور کامل بازطراحی شده و سریعتر از همیشه از راه رسیده است. این مدل، گران‌ترین سری شاسی بلندهای پورشه به شمار می‌رود که حداقل قیمت 200 هزار دلاری دارد. با این وجود موتور فوق‌العاده‌ای که زیر کاپوت آن واقع شده، این قیمت سرسام‌آور را توجیه می‌کند. موتور V8 توربو شارژ دو قلو این خودرو توانایی تولید قدرت 650 اسب بخاری داشته و حداکثر سرعت 304 کیلومتر بر ساعت را به شاسی بلند جدید پورشه می‌بخشد. این مدل همچنین در مدل شاسی بلند کوپه هم روانه بازار شده و تریم فیبر کربن و طراحی منحصربفرد رینگ، آن را از دیگر مدل‌های سری Cayenne متمایز می‌سازد.

طراحی قسمت پشت مدل کاین توربو جی تی 2024 در مقایسه با مدل استاندارد کاین اندکی متفاوت بوده و فضای عقب را اندکی تنگ کرده است. با این وجود همچنان می‌توان انتظار فضای صندوق عقب بسیار جادارای را از این خودرو داشت. علاوه بر این، کابین و داشبورد خودرو نیز برای یک شاسی بلند 200 هزار دلاری قابلیت‌های قابل قبولی دارد؛ هرچند که در این کلاس قیمتی، پورشه با رقبای فراوانی روبروست. Cayenne Turbo GT همچنین علاوه بر ارائه سرعت بسیار بالا، یکی از بهترین شاسی بلندها برای گذر از پیچ و خم‌های تیز به شمار می‌رود و سیستم تعلیق هوایی این خودرو، ضمن ارائه رانندگی بسیار راحت و نرم، آن را به محصولی فوق‌العاده چالاک برای گذر از مسیرهای مختلف تبدیل کرده است.

در بخش اخبار خودرو بخوانید:

جذاب‌ترین نسخه‌های پورشه کاین، شاسی بلند محبوب آلمانی

یک بار دیگر ارائه تنوع رانندگی به برگ برنده پورشه کاین تبدیل شده و بهره‌گیری از توانایی فنی و موتور بسیار قدرتمند و کم‌نقص باعث شده این مساله در سال 2024 بیش از همیشه به چشم بیاید. البته همان‌طور که در ادامه مشاهده خواهید فرمود، این اتومبیل سریعترین محصول تولید شده توسط گروه فولکس واگن نیست!

لامبورگینی اوروس پرفورمانته – Lamborghini Urus Performante (306 کیلومتر بر ساعت)

سریعترین خودروهای شاسی بلند

لامبورگینی اوروس پرفرمانته با دستیابی به حداکثر سرعت 306 کیلومتر بر ساعت، مشترکا عنوان سریعترین خودرو گروه خودروسازی فولکس واگن (VW) را از آن خود می‌کند. این مدل اندکی سبک‌تر از مدل اوریجینال اوروس بوده و با موتور قدرتمندتر و رانندگی سفت‌تری که ارائه می‌کند، محصولی مناسب‌تر برای پیست‌های مسابقه به شمار می‌رود. در ازای این قابلیت‌های برجسته، مدل Performante اندکی خشک‌تر بوده و در جاده‌های نه چنان صاف، سواری نه چندان نرم و راحتی ارائه می‌کند.

علیرغم این که بسیاری خریداران لامبورگینی اوروس پرفورمانته آن را به‌عنوان اتومبیلی برای رانندگی در مسیرهای بیرون شهر یا حتی آفرود خریداری می‌کنند، اما رانندگی این اتومبیل در بزرگراه و پیست نیز خیره‌کننده توصیف شده و در میان بهترین شاسی بلندهای بازار قرار می‌گیرد. در این میان، مد جدیدی تحت نام «مد رالی» نیز در این خودرو تعبیه شده که عملکرد آفرودی این خودرو را به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌بخشد. البته باید توجه کرد که موتور V8 توربو دوقلوی اوروس پرفورمانته توانایی تولید قدرت 657 اسب بخاری را داشته و منبعی نامتناهی برای توان به شمار می‌رود که می‌تواند جاده را به آتش بکشد! بنابراین تعجبی ندارد که نام آن در میان سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ قرار گرفته است.

بنتلی بنتایگا اسپید – Bentley Bentayga Speed (306 کیلومتر بر ساعت)

بنتلی بنتایگا اسپید

بنتلی بنتایگا اسپید نیز دیگر شاسی بلند ساخته فولکس واگن است که عنوان سریعترین خودروی این کمپانی را به‌طور مشترک با لامبورگینی اوروس پرفورمانته از آن خود می‌کند. البته بررسی‌ها و تبلیغات اولیه این دو خودرو حاکی از آن بودند که شاسی بلند بنتلی ظاهرا به‌صورت ناچیزی سریعتر از لامبورگینی است. با این وجود در گذشت زمان هر دو برند متوجه شدند که هیچ‌یک از این دو نباید سریعتر از دیگری باشد!

بر خلاف لامبورگینی اوروس که سعی داشته عجیب‌ترین و تهاجمی‌ترین طراحی شاسی بلند ایتالیایی را به رخ سایرین بکشد، بنتلی رویکردی متفاوت اتخاذ کرده و با استفاده از همان فرمول آشنای سدان‌های خوشنام این برند، محصولی فوق‌العاده باوقار با کابین لوکس و جادار، هم برای راننده و هم سرنشین و البته با قدرت فراوان فنی روانه بازار کرده است.موتور W12 به کار رفته در بنتایگا اسپید قدرتی 626 اسب بخاری دارد. البته این خودرو به‌طور خودکار زمانی که نیازی به استفاده از این قدرت بیکران نیست، تنها از نیمی از حجم سیلندرها استفاده می‌کند تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند!

علاوه بر برخی مشخصات فنی مدل Bentayga Speed، از جمله تفاوت‌های ظاهری مدل اسپید با مدل‌های معولی می‌توان به برخی آپگریدهای ظاهری مثل رینگ‌های بروز و منحصربفرد، پرده‌های هم‌رنگ بدنه خودرو و تم تیره چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. همچنین در داخل کابین هم شاهد استفاده از رنگ‌بندی جدیدی در داشبورد و استفاده از چرم با رنگ‌های متضاد هستیم.

بد نیست بدانید که آخرین مدل Bentley Bentayga Speed متعلق به سال 2023 است؛ چرا که بنتلی اعلام کرده در سال 2024 موتور W12 این دسته خودروها را بازنشسته خواهد کرد. بنابراین پرونده یکی از سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ امسال برای همیشه بسته خواهد شد!

گمبالا تورنادو – Gemballa Tornado (310 کیلومتر بر ساعت)

سریعترین خودروهای شاسی بلند

با وجود این که گمبالا تورنادو احتمالا هیچ جایزه طراحی و زیبایی را از آن خود نمی‌کند، اما ظاهر خشمگین و عصبانی این خودرو همراه با مشخصات فنی بسیار قدرتمندش نویدبخش ظهور یک شاسی بلند گردن‌کلفت و سریع هستند. این خودرو در حقیقت بر پایه پورشه کاین طراحی و ساخته شده و موتور به کار رفته در آن نمونه‌ای فوق‌العاده بهینه‌سازی شده پورشه است که V8 بوده و توربین دوقلوست. گمبالا توربوشارژرهای قدرتمندتری را به این موتور اضافه کرده و از اینترکولرهای جدید، یک سیستم اگزوز کاملا بروزتر استفاده می‌کند که قدرت آن را به 750 اسب بخار و حداکثر سرعتش را به 310 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

علاوه بر این عملکرد فنی بهینه، گمبالا تورنادو همچنین طراحی بدنه متفاوتی هم ارائه می‌کند که پر از لوله‌ها و حفره‌های مختلفی است که به ادعای این کمپانی، هریک هدف خاصی را دنبال می‌کنند. تقریبا تمامی پانل‌های به کار رفته در این خودرو از فیبر کربن طراحی و ساخته شده‌اند و همین مساله باعث شده وزن خودرو به‌طور قابل ملاحظه‌ای کمتر شود. علاوه بر این، دیگر فاکتوری که باعث کاهش چشمگیر وزن Gemballa Tornado شده، ترمزهای برمبو سبک‌تر آن است که به‌طور اختصاصی برای این خودرو طراحی شده‌اند.

مدل تورنادو در تنها سی دستگاه تولید شده و هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت آن در دست نیست. البته طراحی خاص و منحصربفرد این اتومبیل قطعا به مزاق همه خوش نخواهد آمد؛ اما اگر حس می‌کنید پورشه کاین برای شما خودرویی بیش از اندازه معمولی است؛ می‌توانید گمبالا تورنادو را را برگزینید که ظاهری بسیار خاص‌تر داشتشه و حتی قدرتمندتر است!

استون مارتین دی بی ایکس 707 – Aston Martin DBX 707 (311 کیلومتر بر ساعت)

استون مارتین دی بی ایکس 707

نام این اتومبیل از قدرت اسب بخار موتور آن برگرفته شده است. بنابراین خیلی زود می‌توان متوجه شد که با یکی از سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ طرف هستیم. البته این خودروی استون مارتین اصلا تلاشی برای این که قدرت خام باورنکردنی‌اش را رام کرده و تجربه‌ای مناسب برای همه رانندگان ارائه کند نداشته و از همان اول مشخص می‌کند که محصولی است که باید پرشتاب و سریع رانده شود! به این ترتیب استون مارتین دی بی ایکس 707 اتومبیلی نیست که تازه‌کاران زیاد با آن ارتباط برقرار کنند!

شتاب‌گیری این اتومبیل از زمان شروع حرکت تا رسیدن به سرعت فوق‌العاده 311 کیلومتری خیره‌کننده است. در این خصوص برخی شاسی بلندهای خانوادگی سعی می‌کنند با مهار کردن سرنشینان مانع از حس کردن شتاب‌گیری بالای خودرو توسط آن‌ها شوند. با این وجود DBX 707 از آن دسته اتومبیل‌ها نبوده و در هر زمان سعی می‌کند توانایی خود در شتابگیری را به رخ راننده و سرنشینان بکشد. این ویژگی البته مخصوص مدل DBX 707 نیست و تقریبا تمامی مدل‌های استون مارتین چنین خصیصه‌ای دارند!

از بسیاری جهان استون مارتین دی بی ایکس 707 یک اتومبیل شاسی بلند متفاوت با سایر محصولات بازار است. بسیاری خودروهای دیگر بازار سعی می‌کنند ضمن کنترل قدرت خروجی در جاده‌ها با قیمت مناسب‌تر، مشتریان را به سمت خود جلب کنند.‌استون مارتین اما اصلا چنین قصدی ندارد و با قیمت نزدیک به 300 هزار دلاری خود تبدیل به یک هیولای واقعی شده که تنها رانندگان اصیل محصولات بریتانیایی را به سمت خود می‌کشد.

فراری پوروسانگوئه – Ferrari Purosangue (311 کیلومتر بر ساعت)

سریعترین خودروهای شاسی بلند

علیرغم این که فراری قبلا بارها اصرار کرده بود که هرگز وارد بازار خودروهای شاسی بلند نخواهد شد، اما اکنون این اتومبیل‌ساز پرآوازه ایتالیایی را می‌بینیم که یکی از سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ را تولید کرده است! طبیعتا برخی علاقمندان دوآتشه سوپراسپرت‌های جذاب فراری از دیدن مدل پوروسانگوئه چندان خوشحال نیستند! با این وجود این محصول یک اتومبیل شاسی بلند واقع استثنایی است که موتوری 715 اسب بخاری داشته و با بهره‌گیری از این موتور تنفس طبیعی تکرارنشدنی به حداکثر سرعت 311 کیلومتر بر ثانیه می‌رسد. این موتور V12 البته نمونه آپگرید شده F140 V12 است که بیش از بیست سال پیش روی فراری انزو سوار بود و در آن زمان سر و صدای زیادی هم به پا کرد.

همچنین بخوانید:

فراری پورسانگ اولین شاسی بلند فراری با پیشرانه V12 رونمایی شد + ویدیو

البته فراری معتقد است که پوروسانگوئه یک خودرو شاسی بلند نیست؛ بلکه در واقع یک اتومبیل اسپرت چهار در است که بسیار به یک شاسی بلند شبیه به نظر می‌رسد! این اظهار نظر فراری البته احتمالا با هدف نقض نکردن ادعای پیشین این کمپانی مبنی بر عدم معرفی شاسی بلند از سوی این کمپانی بیان شده است. با این حال، نتیجه کار هرچه که بوده، فروش این شاسی بلند تا کنون بسیار خوب بوده است! در این خصوص فراری اوایل سال 2023 اعلام کرد که به دلیل استقبال گسترده، سفارش‌گیری برای این خودرو در تمام طول سال 2023 و تا نیمه 2024 را متوقف کرده و پس از آن بار دیگر سفارش‌گیری را آغاز خواهد کرد.

ای بی تی آئودی آر اس کیو 8 آر – ABT Audi RS Q8-R (314 کیلومتر بر ساعت)

آئودی کیو 8

خودروی آئودی آر اس کیو 8 را می‌توان به‌نوعی همان لامبورگینی اوروس دانست که با آرم Audi روانه بازار شده و به خوبی قادر است در برابر شاسی بلند سرشناس ایتالیایی‌ها قد علم کند. در عین حال بسیاری افراد هرگز محصولات آئودی را هم‌تراز با یک لامبورگینی واقعی در نظر نگرفته و به‌عنوان خودروهای سوپر اسپرت تمام عیار نمی‌شناسند. برای برطرف کردن این ابهام، کمپانی سفارشی‌سازی ABT مدلی خاص از RS Q8 را در تنها 125 دستگاه تولید کرد که یک هیولای رام نشدنی به شمار می‌رود. این خودرو به لطف استفاده از ECU جدید و اینترکولر بروزتر، به قدرتی بالغ بر 740 اسب بخار رسیده و حداکثر سرعتی معادل با 314 کیلومتر بر ساعت پیدا کرده است.

در کنار موتور شگفت‌انگیز این خودرو، سیستم اگزوز آن نیز باعث ارائه صدای غرشی منحصربفرد توسط آن شده و کابین آن نیز توسط ABT با قابلیت‌های لوکس و رده‌بالا پر شده است. این خودرو که به مناسبت سالگرد 125 سالگی کمپانی ABT ساخته شده، سمبلی از توانمندی این کمپانی در سفارشی‌سازی محصولات مختلف بازار به شمار رفته و تقریبا هیچ عیب و ایراد خاصی ندارد! علاوه بر این، ABT همچنین موفق شد یکی از سریعترین خودروهای شاسی بلند تاریخ صنعت اتومبیل‌سازی را تولید کند که کمتر محصولی در بازار یارای رقابت با آن از حیث سرعت خام را دارد!

برابوس 900 جی ال ای نسخه راکت – Brabus 900 GLE Rocket Edition (330 کیلومتر بر ساعت)

سریعترین خودروهای شاسی بلند

اتومبیل Mercedes-Benz GLE 63 S 4MATIC Coupe یکی از سریعترین شاسی بلندهای مرسدس بنز به شمار می‌رود. با این وجود مدل استاندارد آن در مقایسه با Brabus 900 GLE Rocket Edition یک محصول بسیار رام است؛ چرا که برابوس تقریبا تمامی بخش‌های این خودرو را بهینه‌سازی کرده و محصولی فوق‌العاده قدرتمندتر و سریعتر را به بازار عرضه می‌کند. همانند بسیاری شاسی بلندهای دیگر حاضر در این لیست، خودروی برابوس هم از یک موتور V8 با توربو دوقلو بهره می‌برد که توانی 900 اسب بخاری داشته و مبع نامگذاری خودرو شده است! این قدرت دست نیافتی موتور باعث شده که حداکثر سرعت Brabus 900 دستکاری شده به سرعت بی رقیب 330 کیلومتر بر ساعت برسد.

علاوه بر بهینه‌سازی‌های فنی موتور، شاسی بلند مرسدس بنز همچنین در طراحی داخلی و بیرونی هم با بهبودهایی همراه شده و به‌طور گسترده از فیبر کربن بهره خواهد برد. همچنین هریک از خریداران این اتومبیل نیز می‌تواند بسته به سلیقه خود از تم‌های رنگی، چرم، بدنه و کابین مختلفی استفاده کرده و محصولی سفارشی در اختیار داشته باشد. علاوه بر این لوگوهای درشت و مشخص برابوس در داخل و بیرون این اتومبیل هم باعث می‌شود که کسی این هیولا را با یک مرسدس بنز معمولی اشتباه نگیرد! در این زمینه همچنین سیستم اگزوز منحصربفرد این خودرو نیز صدایی متفاوت از مرسدس بنز GLE 63 را برای آن به ارمغان می‌آورد.

این اتومبیل برابوس در تنها 25 دستگاه تولید شده است. همچنین حداقل قیمت این اتومبیل نیز برابر با 450 هزار دلار اعلام شده است. با این وجود هرگونه سفارشی‌سازی این اتومبیل نیازمند هزینه اضافی است که قیمت تمام شده آن را افزایش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*