پورشه کاین کوپه توربو GT مدل 2022

جذاب‌ترین نسخه‌های پورشه کاین، شاسی بلند محبوب آلمانی

در ادامه نگاهی به برخی از بهترین و جذاب‌ترین نسخه‌های پورشه کاین خواهیم داشت که این شاسی بلند لوکس آلمانی را حتی یک قدم دیگر به جلو بردند.

وقتی پورشه از تولید اولین خودروی شاسی بلند خود خبر داد، لحظه عجیبی برای ماشین‌بازها و به‌طور کلی دنیای خودرو بود. این سوال بزرگ برای همگان ایجاد شد که آیا این خودروساز بزرگ آلمانی تولید خودروهای اسپرت قدرتمند را کنار گذاشته؟ یا در درجه اول، چطور چنین تصمیمی گرفته است؟ با این حال، نتیجه یک شاسی بلند لوکس پرفروش شد که به نوعی بعضی از جریان‌های امروزه صنعت خودرو را رقم زد. در ادامه به برخی از جذاب‌ترین نسخه‌های پورشه کاین می‌پردازیم.

نسخه‌های خاص و جذاب پورشه کاین

1. پورشه کاین S ترانس سیبری 2008

پورشه کاین S ترانس سیبری 2008

نسل اول پورشه کاین از بسیاری از جهات جریان‌ساز بود. این خودرو جزو اولین شاسی بلندهای پرفورمنس بود که انتظارات از جنبه «اسپرت» یک اس یو وی را برآورده کرد و نسخه کاین S ترانس سیبری 2008 برای مسابقات رالی ترانس سیبری، پیش‌نمایشی از ترندهایی بود که یک دهه بعد بازار خودرو را فرا گرفت.

این نسخه که تنها 26 دستگاه از آن تولید شد، برای رقابت در رالی ترانس سیبری ساخته شده بود که در مسیری 6200 کیلومتری از موسکو، روسیه تا اولان‌باتور، مغولستان برگزار می‌شد. هرچند پیشرانه 4.8 لیتری V8 با قدرت 385 اسب بخار، گیربکس اتوماتیک 6 سرعته و سیستم تمام چرخ متحرک کاین S دست‌نخورده باقی ماند، ولی پورشه حسابی شاسی بلند خود را برای این رالی طاقت‌فرسا تقویت کرد.

پورشه کاین S ترانس سیبری 2008

ساختار بدنه کاین ترانس سیبری تقویت شد، موارد اضافی فضای داخلی آن حذف شد و رول کیج برای آن نصب شد. سیستم تعلیق این خودرو نیز بهبود پیدا کرد، فاصله بین دو چرخ یک محور افزایش یافت و تایرهای مناسب برای انواع زمین‌ها مورد استفاده قرار گرفت. از سایر المان‌ها باید به حامل لاستیک زاپاس در فضای حمل بار، وینچ در سپر جلو و رنگ‌کاری نمادین اشاره کرد. پورشه کاین S ترانس سیبری 2008 سه سال متوالی برنده مسابقه شد.

2. کاین S ترانس سیبری 2010

کاین S ترانس سیبری 2010

این خودرو نسخه شهری کاین S ترانس سیبری 2008 محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، نسخه‌ای بود که عموم مردم قادر به خریداری آن بودند. پورشه کاین S ترانس سیبری 2010 که به مناسبت سه پیروزی متوالی در رالی ترانس سیبری ساخته شده بود، به نوعی ترکیبی از کاین S و کاین GTS را ارائه می‌کرد. این نسخه از پیشرانه 4.8 لیتری V8 کاین GTS با قدرت 405 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته کاین S بهره می‌بُرد.

کاین S ترانس سیبری 2010

پورشه کاین S ترانس سیبری 2010 از محرکه نهایی کوتاه‌تر جهت شتاب‌گیری سریع‌تر، چرخ‌های 18 اینچی و طرح‌هایی ویژه برخوردار بود. همچنین به لایت بار و پکیج آفرود که شامل قفل دیفرانسیل عقب، راک ریل و صفحات ضربه‌گیر (اسکید پلیت) می‌شد، مجهز شده بود. پورشه تنها 600 دستگاه از پورشه کاین S ترانس سیبری را در بازار آمریکا به عرضه رساند.

3. پورشه کاین توربو S E-Hybrid مدل 2020

پورشه کاین توربو S E-Hybrid مدل 2020

کاین E-Hybrid نسل قبلی به دلیل اهمیت آن برای نام کاین و همچنین شرکت پورشه می‌توانست در این لیست جا بگیرد، ولی کاین توربو S E-Hybrid نسل کنونی طوری هم خدا و هم خرما را می‌خواست که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در یک کلام، این نسخه عملکرد کاین توربو و بازدهی خودروی پلاگین هیبرید کاین E-Hybrid را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

پورشه کاین توربو S E-Hybrid مدل 2020

کاین توربو S E-Hybrid از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی بهره‌مند است که توانایی تولید مجموع قدرت 670 اسب بخار و گشتاور 898 نیوتون‌متر را دارند. این خودرو با این پیشرانه قادر به شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی فقط 3.4 ثانیه است و با بهره‌گیری از باتری پک 14.1 کیلووات ساعتی، با یک بار شارژ تا 24 کیلومتر را طی می‌کند.

4. پورشه کاین کوپه توربو GT مدل 2022

پورشه کاین کوپه توربو GT مدل 2022

پورشه کاین کوپه توربو GT مدل 2022 شاید جدیدترین افزونه به مجموعه مدل‌های موجود از کاین باشد، ولی در آینده به یک خودروی کلاسیک تبدیل خواهد شد. این نسخه تحت تاثیر از خودروهای اسپرت GT پورشه طوری طراحی شده است تا نه‌تنها در خیابان، بلکه در پیست هم یک اس یو وی فوق‌العاده باشد. این شاسی بلند دارای یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو با قدرت 631 اسب بخار، سیستم تعلیق تنظیم‌شده برای پیست، سیستم تمام چرخ متحرک قدرتمندتر، گشتاور بُرداری و فرمان‌پذیری چهار چرخ است.

پورشه کاین کوپه توربو GT مدل 2022

نتیجه نهایی، نه‌تنها یکی از هیجان‌انگیزترین سواری‌ها بین شاسی بلندها بلکه یکی از سریع‌ترین‌ها است. کاین کوپه توربو GT طی 3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را می‌پیماید و در بین شاسی بلندها، فقط لامبورگینی اوروس که از لحاظ مکانیکی هم با آن مرتبط است می‌تواند از آن پیشی بگیرد.

5. گزینه افتخاری: فولکس‌ واگن توارگ V-10 TDI مدل 2004

فولکس‌ واگن توارگ V-10 TDI مدل 2004

همان‌طور که امروزه پورشه کاین نسخه مقرون به صرفه لامبورگینی اوروس به شمار می‌رود، نسل اول فولکس واگن توارگ نسخه مقرون به صرفه کاین در آن زمان بود. فولکس واگن توارگ بر پایه پلتفرم مشترکی با شاسی بلند پورشه ساخته شده بود و از بسیاری از فناوری‌های گران‌قیمت پورشه بهره می‌گرفت. البته در ایالات متحده آمریکا در حاشیه قرار گرفت؛ به حدی که نهایتاً تولیدش به نفع فولکس واگن اطلس متوقف شد که بی‌شک در حد و اندازه آن نبود.

فولکس‌ واگن توارگ V-10 TDI مدل 2004

این شاسی بلند بی‌ادعا مجهز به یک پیشرانه 4.9 لیتری V10 توربوشارژ بود که 310 اسب بخار قدرت و 749 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد. این پیشرانه دیزلی قوی‌تر از پیشرانه‌های دیزلی امثال شورلت سیلورادو HD بود. شاسی بلند فولکس واگن سرعت بالایی نیز داشت؛ در 6.3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گرفت و با سرعت 147 کیلومتر بر ساعت در 14.3 ثانیه مسافت 402 متری را طی می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*