پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس که از آن‌ها بی‌خبر بودید + ویدیو

خودروهای لاکچری همیشه به خاص بودن معروف هستند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی شگفت انگیزترین امکانات خودروهای لوکس بپردازیم. امکاناتی که شاید یک بار هم استفاده نشوند ولی می‌توانند معادل قیمت خودروهای مورد علاقه شما باشند.

دنیایی پولدارها با انسان‌های معمولی بسیار متفاوت است. هنوز امکانات ساده‌ی ایمنی برای خودروهای معمولی نوعی آپشن به حساب می‌آیند. این در حالی است که خریداران خودروهای لوکس، اصلا به این موارد فکر نمی‌کنند و همیشه به دنبال تک بودن هستند. خودروهای ثروتمندان علاوه بر داشتن تمامی امکانات رفاهی و ایمنی متعدد، گاهی یک یا چند ویژگی خاص هم دارد. 

امکانات خودروهای لوکس، همیشه فراتر از گرمکن صندلی یا رادار 360 درجه است. حتی شاید وسایل جیمز باند را هم در این مدل خودروها پیدا کنید! از اسکن بیومتریک تا متریال‌های خاص استفاده شده، همه و همه در دنیای میلیاردها پیدا می‌شوند. آن‌ها حاضر هستند تا حتی با پرداخت پول چندین خودرو صفر کیلومتر اروپایی، یک آپشن تک را بر روی وسیله نقلیه خود نصب کنند. بسیاری از این آپشن‌ها حتی یک بار هم استفاده نخواهد شد ولی ارزش خودرو را چندین برابر می‌کند. در ادامه به معرفی 10 مورد از خاص‌ترین آپشن‌های خودروهای مجلل می‌پردازیم.

چشم نوازترین امکانات خودروهای لوکس

10- بنتلی بنتایگا – پکیج پیک نیک مولینر (Mulliner)

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

شاسی بلندهای لوکس این روزها مثل مور و ملخ زیاد شده‌اند. اما دپارتمان مولینر در شرکت بنتلی، همیشه حقه‌های خاصی در آستین خود دارد که می‌تواند شاسی بلند‌های این شرکت را از بقیه متمایز کند. مولینر مثل غول چراغ آرزوهاست.

اگر نگاهی به ظاهر کیت پیک نیک مولینر بیاندازید، لوکس بودن را می‌توانید ببینید. روکش تمام چرمی به همراه سردکن و موتورهای الکتریکی نصب شده روی درهای آن، بالاترین سطح امکانات را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

کیت پیک نیک مولینر، یک سبد حصیری معمولی نیست که در آخر هفته آن را پشت خودرو خود بگذارید و به طبیعت بروید. این پکیج به طور اختصاصی برای بنتلی بنتایگا طراحی شده. وقتی پکیج پیک نیک مولینر را در صندوق عقب بنتایگا قرار می‌دهید، انگار از ابتدا در همانجا قرار داشته و هیچ فاصله‌ی بی‌موردی را پیدا نخواهید کرد. لبه‌های این پکیج دقیقا مماس صندوق عقب و بدون فاصله است.

تفریحات خارج شهر پولدارها هم با ما متفاوت است. بدون شک آن‌ها از ظروف پلاستیکی استفاده نمی‌کنند. به همین علت طراحی پکیج مولینر، طبق استاندارد نگهداری ظروف چینی و سرامیکی است.

قیمت

جالب است بدانید که همین سبد تفریح، هم قیمت یک مرسدس بنز CLA مدل 2016 است. مشتریان برای داشتن این پکیج، باید 20 هزار پوند پرداخت کنند.

9- بنتلی کانتیننتال GT – داشبورد چرخان

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

وقتی نتوانید به دوستان خود پز بدهید، فایده‌ی پولدار بودن چیست؟ بیایید تصور کنیم که داشتن یک داشبورد چرخان، باعث  افتخار است. دقیقا مثل پلاک عقب خودروهای جیمز باند!

بر روی داشبورد بنتلی کانتیننتال GT، سه عقربه آنالوگ وجود دارد که نقش دماسنج محیط بیرون، کرنومتر و فشار سنج را ایفا می‌کنند. در پشت این سه عقربه، یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی قرار دارد که با چوب گردو تزیین شده. این تزئینات می‌توانند با چوب بلوط، فیبر کربن یا هر چیز دیگری هم باشند؛ دنیای پولدارها هیچ محدودیتی ندارد.

بنتلی درمورد داشبورد چرخان خود می‌گوید:

این سیستم از 40 قطعه متحرک تشکیل شده. همچنین سیستم هوشمند اختصاصی این مکانیزم، می‌تواند سرعت باز شدن آن را با توجه به سرعت خودرو، دمای محیط و پارامترهای استحکاکی دیگر تغییر دهد.

قیمت

اگر این مورد برای شگفت زده کردن دوستان شما کافی نیست، می‌توانید قیمت 5 هزار پوندی آن را ذکر کنید. مطمئنا آن‌ها شگفت‌زده خواهند شد.

8- رولزرویس کولینان – میز اختصاصی نگه‌داری نوشیدنی

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

نوشیدنی‌های گران قیمت، همیشه بخشی از زندگی ثروتمندان هستند. فرقی ندارد که یک قرارداد کاری مهم را به پایان رسانده یا در حال گذر از بزرگ‌‌ترین شکست خود باشند؛ نوشیدنی همیشه هست. رولزرویس کولینان با داشتن یک یخچال در کنار لیوان‌های کریستالی اختصاصی، کار آن‌ها را آسان کرده. همچنین شاسی بلند 12 سیلندر لاکچری رولزرویس به قدری ساکت و بدون لرزش است که نباید در مورد ریختن مایعات داخل لیوان نگران باشید.

قیمت

امکانات خودروهای لوکس معمولا قیمت بالایی دارند اما میز اختصاصی نگه‌داری نوشیدنی کولینان، شاید سرآمد تمام آن‌ها باشد. قیمت این پکیج از 47 هزار پوند شروع می‌شود و می‌تواند به 270 هزار پوند هم برسد. همچنین با خرید این کیت، رولزرویس چند نوشیدنی ویژه هم برای شما می‌فرستد.

7- بنتلی فلایینگ اسپور – کفپوش پشم گوسفند

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

کشتی لوکس بریتانیایی، امکاناتی فراتر از یک یخچال یا ماساژور صندلی دارد. صندلی‌های عقب بنتلی فلایینگ اسپور با سیستم تنظیمات 14 حالته، سیستم مولتی مدیا اختصاصی، گرمکن و سردکن و ماساژور، بالاترین سطح امکانات خودروهای لوکس را در اختیار سرنشینان ردیف عقب می‌گذارند.

اما این تمام ماجرا نیست. کفی‌های اختصاصی « Lambs Wool Rugs» واقعا از پشم طبیعی گوسفند تهیه شده‌اند و لطافت خاصی دارند.

قیمت

مشتریان با پرداخت 2 هزار پوند می‌توانند این کفی‌های لطیف و تک را داشته باشند.

6- رولزرویس ریث – سقف کهکشانی

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

آپشن سقف کهکشانی را می‌توانید با پرداخت 5 میلیون تومان در ایران برای خودرو خود نصب کنید. اما این آپشن در رولزرویس ریث واقعا بی‌نهایت بودن فضا را به تصویر می‌کشد و بیشتر از چند عدد LED است.

کار مهندسین طراح این آپشن، بیشتر از سوراخ کردن سقف خودرو و قرار دادن رشته‌های فیبر نوری در داخل آن است. الگوی سقف کهکشانی رولزرویس برای هر مشتری متفاوت است و بر اساس سفارش او تنظیم می‌شود. ساخت هر کدام از آن‌ها، بین 9 تا 20 ساعت زمان می‌برد.

مهندسین با طراحی 1600 رشته فیبر نوری، می‌توانند طرح‌های منحصر به فردی را ایجاد کنند. حتی میزان تابش یا زاویه نور هر رشته فیبر، بسته به نوع سفارش می‌تواند تغییر کند. همچنین رنگ و مدل نور پردازی هم قابل تغییر است.

قیمت

مشتریان با پرداخت 10 هزار پوند می‌توانند یک کهکشان اختصاصی را به رولزرویس ریث خود بیاورند. این مبلغ معادل یک پژو 208 مدل 2018 خواهد بود.

5- رنجرور سنتینل – سیستم فرار اضطراری

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

امکان ندارد که شما فرد پولداری باشید و دشمنان زیادی برای خود درست نکنید. این قانون زندگی است. اما نباید نگران باشید زیرا بخش توسعه و تحقیق رنجرور، نسخه ضد گلوله‌ی سنتینل را طراحی کرده.

بدنه ضد گلوله‌ی رنجرور سنتینل، تمام معایب سنتی این سیستم را برطرف کرده و حتی می‌تواند در برابر بمب‌های کوچک، سلاح‌های 8 میلی متری و نارنجک هم مقاومت کند. این ویژگی را در کنار قابلیت آفرود فوق‌ العاده‌ی رنجرور قرار دهید. اکنون خودرویی دارید که می‌تواند جان شما را در برابر تهدیدات دشمنان حفظ کند. البته وزن 4.5 تنی این خودرو شاید باعث دردسر باشد و جیب مالک خود را خالی کند. پیشرانه‌ی رنجرور سنتینل از نوع 8 سیلندر خورجینی سوپرشارژ است و زیر وزن آن کم نمی آورد.

قیمت

اما چه می‌شود اگر راننده شما هم کشته شود و نتوانید درهای خودرو را باز کنید؟ یک دریچه‌ فرار اضطراری در کف خودرو قرار دارد که می‌توانید با آن جان خود را نجات دهید. اما اگر بخواهید دریچه فرار را در کنار بدنه ضد گلوله داشته باشید، باید 350 هزار پوند پرداخت کنید.

4- رولزرویس فانتوم – چتر روزهای بارانی

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

فرقی ندارد چقدر پولدار باشید، آسمان برای همه یک رنگ است. اما شاید با خریدن رولزرویس فانتوم، بتوانید شرایط بهتری نسبت به بقیه داشته باشید. هرچه باشد، لندن شهر روزهای بارانی است و رولزرویس، خودرو مخصوص آن!

مدل پایه این خودرو با قیمت 320 هزار دلار به فروش می‌رسد و خریداران می‌توانند دو چتر اختصاصی با نشان رولزرویس را در داخل درهای ماشین پیدا کنند.  

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

بعد از استفاده از این چترها، می‌توانید دوباره آن‌ها را در جای مخصوص خود قرار دهید و سیستم خشک کن اختصاصی، آب باقی مانده را از بین می‌برد. این آپشن به صورت استاندارد بر روی تمام رولزرویس‌های فانتوم، به صورت رایگان قرار می‌گیرد.

3- اوروس سنات – سیستم گرمکن و سرد کن نوشیدنی چند میلیادری

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

امکان ندارد که روس‌ها، عادت قدیمی نوشیدن در زمان رانندگی را کنار بگذارند. این رفتار نوعی ویژگی ملی است و شاید در آینده، ژنتیک آن‌ها را هم تغییر دهد. حال اگر بخواهیم این عادت را با حس میهن دوستی ترکیب کنیم چه می‌شود؟

اوروس سنات یک لیموزین اختصاصی است که بر اساس خودرو تشریفات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، طراحی شده. پیشرانه‌ 12 سیلندر خورجینی 6.6 لیتری سنات می‌تواند 850 اسب بخار قدرت تولید کند.

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

قیمت

شاید تعجب کنید که یک سیستم گرم کن و سرد کن ساده‌ی نوشیدنی که در ایران می‌توانید آن را با قیمت کمتر از 1 میلیون روی خودرو خود نصب کنید، در روسیه 4.6 میلیارد هزینه دارد. به هر حال اینجا روسیه است و این آپشن بر روی اوروس سنات، با قیمت 130 هزار پوند به خریداران فروخته می‌شود.

2- بنتلی بنتایگا – صندوق وسایل بیومتریک

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

اکثر افراد ثروتمند، رازهایی برای پنهان کردن دارند. فرقی ندارد که این رازها یک اسلحه کوچک باشد یا شماره‌ی حساب بانکی سوئیس. صندوق بیومتریک بنتلی بنتایگا می‌تواند به خوبی از آن محافظت کند. دقیقا مثل فیلم‌های جیمز باند!

این آپشن که در کنسول ردیف جلو قرار دارد، می‌تواند طبق اسکن اثر انگشت مالک خودرو تنظیم شود. علاوه بر آن این صندوق اسرار، از جنس آلومینیوم فشرده همراه با روکش چرمی باکیفیت است که زیبایی و ایمنی را به صورت همزمان به راننده هدیه می‌دهد.

قیمت

خریداران بنتلی بنتایگا با پرداخت 3 هزار پوند می‌توانند صندوق وسایل بیومتریک اختصاصی خود را داشته باشند.

1- مرسدس بنز میباخ – دکمه‌های سر آستین Genius I

پیشرفته‌ترین امکانات خودروهای لوکس

خریداران مرسدس بنز میباخ، به هیچ وجه افرادی معمولی نیستند. آن‌ها می‌خواهند که استایل میباخ را به صورت کامل داشته باشند. این موضوع می‌تواند با دکمه‌های سر آستین Genius I به نوعی کامل شود. به گفته مدیر ارشد این پروژه:

به نظر من تمام میباخ سواران باید این اکسسوری را داشته باشند. این دکمه‌ها پوشش شما را تعیین می‌کنند.

قیمت

اما اگر حس می‌کنید با خریداری Genius I، هنوز هم چیزی کم دارید، می‌توانید کمربند اختصاصی شلوار میباخ را هم تهیه کنید. قیمت کمربند و دکمه سر آستین میباخ، در مجموع کمتر از هزار پوند برای شما هزینه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*