خودرو برقی بنتلی

اولین خودرو برقی بنتلی تا 2025 به بازار می‌آید + بررسی جزئیات پروژه‌ی بزرگ بنتلی

شرکت خودروسازی بریتانیایی بنتلی، برنامه‌ی بلندمدتی را برای ورود به بازار خودروهای برقی طراحی کرده است. در ادامه به بررسی جزئیات این برنامه و هیجان‌ انگیز‌ترین اتفاقات آن خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

اخیرا شایعات زیادی در مورد اولین خودرو برقی تولید انبوه بنلی مطرح شده. اما خوشبختانه این شایعات به پایان عمر خود رسیدند و شرکت بنتلی در تازه‌ترین خبر خود اعلام کرده است که خودروهای برقی این شرکت تا سال 2025 به تولید انبوه خواهند رسید. هرچند که Bentley هنوز هیچ صحبتی در مورد مشخصات فنی، تعداد یا تاریخ دقیق عرضه این خودروها نداشته اما تصور خودروهای برقی لوکس بریتانیایی بنتلی هم جذاب است.

بنتلی اعلام کرده که قصد دارد مبلغی در حدود 2.5 میلیون پوند تا 3.375 میلیون پوند را به صورت ده ساله در این بخش سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری برای ورود اولیه به بازار خودروهای الکتریکی کاملا عاقلانه و مناسب است. اولین خودرو برقی بنتلی تا سال 2025 تولید خواهد شد. مراحل تولید این خودرو الکتریکی (EV) در کارخانه‌ی فعلی Bentley در بریتانیا دنبال خواهد شد؛ یعنی جایی که بیش از 4 هزار کارگر، مهندس و مدیر در تلاش برای ساختن فردایی بهتر هستند.

پروژه‌ی Beyond 100، تاریخ بنتلی را تغییر خواهد داد

خودرو برقی بنتلی

بنتلی نام بسیار مناسبی برای برنامه‌ی ده ساله‌ی خود انتخاب کرده و آن را با نام «Beyond 100» معرفی کرده. آدرین هالمارک (Adrian Hallmark)، مدیر ارشد اجرایی Bentley درمورد این برنامه می‌گوید:

برنامه‌ی Beyond 100، بزرگترین و جاه طلبانه‌ترین اهداف بنتلی، در طول تاریخ این خودروساز بریتانیایی را نشانه گرفته. ما قصد داریم تا سال 2030، تمام خط تولید خود را در اختیار تولید و توسعه‌ی خودروهای الکتریکی قرار دهیم و این هدف قابل دستیابی است و دور از ذهن نیست. باید هشت سال دیگر به این مکان بیایید و خودتان نظاره کنید.

البته آدرین هالمارک در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خودروهای عاری از کربن هم اشاره کرده بود. بنابراین احتمال می‌رود که بنتلی به حوزه توسعه‌ی خودروهای هیدروژنی هم ورود کند.

خودرو برقی بنتلی

تا جایی که اطلاع داریم، برنامه‌ی توسعه‌ی خودروهای برقی بنتلی، تقریبا مشابه پروژه آرتمیس (Artemis) فولکس واگن است. در حال حاضر این برنامه به کمک مهندسین ارشد آئودی در حال اجرا است. علاوه بر این طبق صحبت‌هایی که مدیر ارشد بنتلی در سال گذشته داشته بود، انتظار داریم که اولین خودرو برقی تولید انبوه Bentley، یک SUV الکتریکی باشد. آدرین هالمارک در کنفرانسی در سال گذشته عنوان کرده بود:

دنیای خودروسازی امروز، دنیای خودروهای شاسی بلند و SUV است. اگر شما SUV نسازید، انگار که هیچ چیزی نساخته‌اید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*