طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

رولزرویس Boat Tail؛ گرانترین رولزرویس جهان با قیمت فضایی

رولزرویس Boat Tail، گرانترین رولزرویس جهان و یک کوپه لاکچری بریتانیایی است که با قیمت شدیدا گران خود، هوش از سر شما خواهد برد.

تا کنون شاهکارهای زیادی را از شرکت رولزرویس دیده‌ایم. از هواپیماهای جنگی در زمان جنگ جهانی دوم تا قایق‌های لاکچری و خودروهای مجلل، همه و همه باعث می‌شوند تا برند “Rolls Royce Motor Cars” را با بهترین‌های جهان بشناسیم. در ادامه با جدیدترین محصول این خودروساز بریتانیایی که با الهام از قایق‌های شخصی این شرکت طراحی شده است، نگاهی خواهیم داشت.

معرفی رولزرویس Boat Tail

طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

تقریبا اواسط سال 2022 بود که شرکت رولز رویس، گرانترین خودرو صفر کیلومتر جهان را به روی صحنه آورد. این خودرو که رولزرویس Boat Tail نام دارد، یک کوپه دو درب کانورتیبل است که با الهام از قایق های تفریحی رولز رویس و فقط در سه نسخه طراحی شده بود. نسخه اول در دریاچه کومو و با رنگ آبی اختصاصی به روی صحنه آمد و اکنون وقت آن رسیده است که نسخه بعدی با رنگ «سافت رز» اختصاصی که در زیر نور خورشید به رنگ کنیاکی تبدیل می‌شود، از طرفداران این برند با ریشه‌ی بریتانیایی دلبری کند.

طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

اما در ابتدا اجازه دهید تا به لیست گرانترین خودروهای صفر کیلومتر جهان نگاهی داشته باشیم.

  • 1- رولزرویس Boat Tail در نسخه دوم با قیمت 28 میلیون دلار
  • 2- بوگاتی La Voiture Noire با قیمت 18.7 میلیون دلار
  • 3- پاگانی زوندا HP Barchetta با قیمت 17.6 میلیون دلار
  • 4- رولزرویس سوپتیل (Sweptail) با قیمت 13 میلیون دلار
  • 5- بوگاتی چنتو دیه چی با قیمت 9 میلیون دلار

طراحی کابین رولزرویس Boat Tail،

خب تا اینجای کار می‌دانیم که با یک کوپه 28 میلیون دلاری که فقط سه عدد از آن در جهان موجود است رو به رو هستیم و می‌دانیم که طراحی آن از قایق های تفریحی کلاس J رولز رویس الهام گرفته شده است. همچنین بد نیست بدانید که این کوپه با طول 5.8 متر، یکی از بلندترین‌های خانواده‌ی رولزرویس محسوب می‌شود.

طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

در نمای جلویی تقریبا با همان طراحی آشنای بریتانیایی اما با کمی تغییر طرف هستیم اما زمانی که به قسمت عقبی رولزرویس Boat Tail می‌رسیم، ناگهان همه چیز تغییر می‌کند. در این قسمت می‌توانید یک محفظه چوبی با درب پروانه‌ای را ببینید که با سرویس ظروف اختصاصی رولز رویس با نام “Rear Hosting Suite”، تقریبا این کوپه را به خاص ترین خودرو جهان تبدیل کرده است. به علاوه در پکیج “Rear Hosting Suite” می‌توانید دو صندلی اختصاصی، دو چتر دستی برای روزهای بارانی بریتانیا به همراه یک سایه بان، یک گرم کن و یخچال را هم پیدا کنید.

طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

این درب پروانه‌ای از یک ترکیب خاص از آلیاژ آلومینیوم، چوب گردو و رگه‌هایی از تریم کرومیک رز گلد بهره می‌برد که نمای رولزرویس Boat Tail را به شدت دوست داشتنی می‌کند. به علاوه روکشی از ساتن هم در این قسمت دیده می‌شود که به گفته شرکت سازنده، رنگ آن در طول روز و زیر نور خورشید به رنگ کنیاکی تبدیل خواهد شد.

طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

سقف خودرو هم به صورت کروک و به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است که طبق آزمایش های انجام شده در تونل باد، می‌تواند در سرعت‌های بیش از 250 کیلومتر بر ساعت هم بدون مشکل کار کند.

مشخصات فنی و پیشرانه V12

طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

در روزگاری که پیشرانه های 12 سیلندر خورجینی از لیست محصولات شرکت های بزرگ خودروسازی خط می‌خورد، رولز رویس اینجاست تا این قلب تپنده‌ی بی نظیر را به یکی از محصولات صفر کیلومتر خود بیاورد. در رولزرویس Boat Tail با یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی تویین تنفس طبیعی 6.75 لیتری با قدرت 600 اسب بخار طرف هستیم که به یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته دو کلاچه متصل شده است.

طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

همچنین بد نیست بدانید که حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود اما خریداران با تنظیمات شخصی ECU و با مسئولیت خود می‌توانند این موضوع را تغییر دهند.

طراحی داخلی با چرم گاوهای آلپ

هرچند که نسخه دوم رولزرویس Boat Tail در قامت یک خودرو مدل 2022 به بازار آمده است اما زمانی که به کابین آن نگاه می‌کنید، ناگهان به دهه 90 میلادی پرتاب می‌شوید. بر روی داشبورد، هیچ خبری از نمایشگرهای دوال اسکرین و ادوات دیجیتالی نیست و دکمه‌های فیزیکی به همراه ساعت آنالوگ که کاملا بر طبق سلیقه و متریال‌های شخصی خریدار طراحی شده است، حس کلاسیک بودن را در اتاق رولزرویس Boat Tail ایجاد کرده‌اند.

طراحی ظاهری رولزرویس Boat Tail،

همچنین شرکت رولز رویس بدون درنظر گرفتن مسائل محیط زیستی و تبلیغاتی، ترجیح داده است تا کابین این خودرو لوکس را با چرم طبیعی گاوهای باواریایی آلپین تزئین کند و همچنین در سراسر اتاق، هیچ نشانه‌ای از پلاستیک خشک نمی‌بینیم. به علاوه پارچه‌های کنیاکی و تزئینات چوبی از جنس چوب گردو و مروارید طبیعی هم در اتاق رولزرویس Boat Tail دیده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*