مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture؛ جذاب‌ترین سدان روی زمین با نمایشگاهی از طلا

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture یک خودرو مفهومی در کلاس سدان سایز بزرگ لاکچری است که تزیینات طلایی آن، شما را به یاد قصرهای پادشاهان می‌اندازد.

خودروهای کانسپت همیشه در مرکز توجه قرار دارند اما تصور کنید که مرسدس بنز و شرکت AMG قصد داشته باشند تا با کمک میباخ، یک خودرو مفهومی را روانه بازار کنند. به نظر شما نتیجه چه خواهد بود؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

نگاهی به مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

اجازه دهید تا در ابتدای کار، یک موضوع را روشن کنیم. شرکت میباخ این سدان مجلل را در قامت یک کانسپت معرفی کرده است اما طبق گزارش‌ها لو رفته، می‌دانیم که مرسدس بنز میباخ هوت واتیور تقریبا تا چند ماه دیگر به بازار خواهد آمد.

طراحی ظاهری و چهره متفاوت

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

رنگ بندی عجیب و تضاد آشکار در انتخاب آن‌ها به همراه رینگ‌های متفاوت، اولین چیزهای هستند که در ظاهر سدان جدید میباخ دیده‌ می‌شوند اما چرا؟ این خودرو به طور اختصاصی برای هفته جهانی مد و فشن طراحی شده است و اگر این نکته را در نظر بگیرید، ناگهان همه چیز منطقی می‌شود. این مسئله چیز جدیدی نیست چرا که اگر به میباخ 6 مدل 2017 هم نگاهی داشته باشید، دوباره با همین موضوع رو به رو خواهید شد.

همچنین بد نیست بدانید که در قسمت بالایی خودرو از رنگی به نام آبی تیره دریایی (Dark Nautical Blue) و قسمت پایینی آن از رنگ رز درخشان روشن (light Shimmering Rose) استفاده شده است.

کابینی که تا به امروز وجود نداشته است!

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

اگر به داخل جدیدترین محصول مرسدس بنز میباخ نگاهی بیندازید، احتمالا به یاد خودروهای اعراب ثروتمند کشورهای حاشیه خلیج فارس یا پارکینگ ژنرال علاالدین از فیلم دیکتاتور می‌افتید! تریم اصلی کابین از رنگ‌ سفید و طلایی به همراه نشانه‌هایی از مشکی پیانویی تشکیل شده است.

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

شما می‌توانید در قسمت‌هایی مثل صندلی‌ها، قسمت تکیه گاه دست، قسمت پایینی داشبورد، فرمان، کنسول وسط و کناره‌ها سقف، چرم مصنوعی سفید ناپا کریستالی (Crystal White Nappa) را مشاهده کنید که بخش زیادی از کابین را به خود اختصاص داده است.

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

در ادامه به پارچه‌ با ترکیبی از رنگ‌های بیرونی خودرو می‌رسیم که در قسمت‌‌هایی مثل روکش درب‌‎ها، کناره‌های صندلی و ردیف دوم مرسدس بنز میباخ Haute Voiture خودنمایی می‌کند.

مشخصات فنی مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

به نظر می‌رسد که تمامی هنر طراحان این خودرو در بدنه خلاصه شده است چرا که در زیر کاپوت آن باز هم به همان پیشرانه 12 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 621 اسب بخاری با گشتاور 950 نیوتن متر می‌رسیم که در میباخ S680 هم آن را دیده بودیم. همچنین گیربکس اتوماتیک 9 سرعته دو کلاچه به همراه قابلیت 4MATIC هم در سدان لاکچریِ سایز بزرگ جدید مرسدس بنز میباخ دیده می‌شود که می‌تواند شتاب خودرو را به زیر 4.7 ثانیه برساند اما نهایت سرعت آن به عدد 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

مرسدس بنز میباخ Haute Voiture

طبق معمول، هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت این خودرو منتشر نشده است اما بر اساس شایعات به دست آمده حدس می‌زنیم که جدیدترین سدان میباخ، باید 50 درصد گران‌تر از میباخ S680 باشد. اگر این موضوع درست باشد می‌توان گفت که قیمت مرسدس بنز میباخ Haute Voiture در حدود 270 تا 300 هزار دلار خواهد بود.