خودرو برقی شیائومی SU7

لغو پروژه اتومبیل اپل، لطف بزرگی به شیائومی بود؛ اما چرا؟

گفته می‌شود که اپل با لغو پروژه اتومبیل خود باعث شده تا سودآوری هنگفتی نصیب شیائومی و خودرو برقی خود یعنی SU7 شود. اما واقعا چنین اتفاقی رخ داده است؟

شاید کمتر برندی مانند شیائومی بتواند در اکثر حوزه‌ها ورود داشته و سود خوبی نیز کسب کند. امروزه شیائومی از لوازم دیجیتال و لوازم خانگی تا حتی خودروهای برقی را نیز تولید می‌کند و توانسته به یکی از غول‌های بازار جهانی تبدیل شود. در این بین یکی از شگفت انگیزترین محصولات شیائومی، خودرو برقی SU7 بوده که توانسته در چندین رقابت هم عمکرد مطلوب خود را به نمایش بگذارد.

از طرف دیگر هم اپل با لغو پروژه چندین ساله اتومبیل خود، نتوانست طرفداران را قانع کرده و این باعث شده تا از محبوبیت این برند آمریکایی کاسته شود. در همین مدت هم گفته می‌شود که لغو پروژه اتومبیل اپل باعث شده تا سود هنگفتی نصیب شیائومی از طریق خودرو برقی خود شود. در ادامه با اخبار خودرو گجت نیوز همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

لغو پروژه اتومبیل اپل و سود آوری شیائومی

ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی به طر شگفت انگیزی در میان کاربران اپل محبوب بوده و گفته می‌شود که حدود 50 درصد از سفارش دهندگان این خودروها، کاربران محصولات اپل هستند.

خودرو برقی شیائومی SU7

اکوسیستم نرم‌افزاری خودرو برقی شیائومی SU7

جذابیت خودرو برقی شیائومی SU7 در میان کاربران اپل احتمالا به این علت باشد که قابلیت سازگاری با سیستم‌ها اپل مانند CarPlay را دارد. علاوه بر این، امکان اتصال آیپد نیز به این سیستم این خودرو وجود داشته و می‌توان با استفاده از آن به کنترل محدود شده خودرو دست یافت.

در ادامه همین گزارش هم مدیر بخش خودرو شیائومی هم اعلام کرد که در راستا تامین راحتی استفاده کاربران گوشی‌های آیفون و آیپد از این خودرو برقی، سیستم‌های سازگار را در آینده نیز توسعه خواهیم داد.

ادعاهای مدیر عامل شیائومی در جریان نمایشگاه خودرو پکن

در جریان نمایشگاه خودرو پکن، مدیر عامل شیائومی جزئیات جدیدی از خودرو برقی SU7 را ارائه کرد:

تقاضای بیش از انتظار و تحویل فوری

مدیر عامل شیائومی ادعا کرد که تا 24 آوریل 2024، حدود بیش از 75 هزار سفارش در خصوص اتومبیل SU7 شیائومی ثبت شده است. شیائومی بیش از 5781 دستگاه را طی 28 روز پس از عرضه با موفقیت تحویل داده و توانست رکورد جدیدی را برای یک برند نوپا به دست آورد.

مدیر عامل شیائومی در ادامه به این مورد نیز اشاره کرد که راز چنین فروش بیش از انتظار و مداومت یافتن سفارش‌ها در قدرت محصول SU7 و تجربه فوق‌العاده استفاده از آن نهفته است.

نظرات مثبت و بازخوردهای خریداران

خودرو برقی شیائومی SU7 به خاطر عمر باتری طولانی‌تر، قابلیت‌های منحصر به فرد مانند پارک هوشمند و کمک راننده NOA و قابلیت‌های محافظت در برابر نور خورشید مورد تحسین خریداران قرار گرفته است.

خودرو برقی شیائومی SU7

نمای داخلی خودرو برقی شیائومی SU7

شایان ذکر است که به دلیل مشخصاتی مانند طراحی شیک و فضای داخلی مناسب، حدود 50 درصد از استفاده کنندگان این خودرو شیائومی زن‌ها بوده و اعلام رضایت نیز می‌کنند.

برنامه‌های شیائومی برای سال 2024

شیائومی در پی افزایش تقاضا برای این خودروهای برقی خود، در حال تسریع تولید است و قصد دارد تا پایان سال 2024 حدود 100 هزار دستگاه را تحویل دهد. آنها قصد دارند تا برای بهبود بخشیدن به خدمات و سریعتر تحویل دادن خودروها، 219 فروشگاه را نیز در سراسر چین به شعب خود اضافه کنند.

خودرو برقی شیائومی SU7

نمای عقبی خودرو برقی شیائومی SU7

شیائومی با تیمی متشکل از 6 هزار نفر از جمله 3500 نفر در تحقیق و توسعه و بیش از هزار نفر در بخش کارشناس فنی، به طور آشکاری در تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کرده است. هدف بلند مدت شیائومی برای خودروهای برقی این است تا در طی 15 الی 20 سال آینده، به یکی از 5 خودروسازی مطرح جهانی تبدیل شود و در همین راستا برای دستیابی به این اهداف بلند پروازانه در حال جذب استعدادها هستند.

در گجت نیوز بخوانید:
از خودرو الکتریکی SU7 شیائومی تا آیتو M9 هواوی؛ وقتی غول‌های گوشی سازی، خودروساز می‌شوند ادعای بحث‌برانگیز شیائومی: خودرو برقی SU7 رکورد ضریب درگ در جهان را شکست سرانجام خودرو اپل چه شد؟ افسوس برای رویایی که به حقیقت نپیوست دهن کجی خودرو شیائومی به تسلا با سرعت شارژ خیره‌کننده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*