شارژ باتری خودرو برقی شیائومی

دهن کجی خودرو شیائومی به تسلا با سرعت شارژ خیره‌کننده

سرعت باور نکردنی شارژ شدن باتری های خودرو برقی شیائومی SU7 باعث سربلند چینی‌ها و تمسخر رقیب اصلی این ماشین یعنی تسلا مدل 3 شده است.

خودرو برقی شیائومی SU7 از همان لحظه اول معرفی هم بسیار پرحاشیه بود و همه منتظر آن بودند تا در تمام فاکتورها، از قیمت گرفته تا قدرت و شتاب، با اصلی‌ترین رقیب خود یعنی تسلا مدل 3 مقایسه شود. تا اینجای کار، خودرو برقی شیائومی در تمام فاکتورها برنده بود و اکنون نوبت به فاکتور سرعت شارژ شدن باتری ها رسیده است؛ به نظر شما کدام خودرو پیروز می‌شود؟ با آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز همراه باشید تا پاسخ را پیدا کنید.

سرعت شارژ باتری های خودرو برقی شیائومی SU7

خودرو برقی شیائومی SU7 در سه نسخه مختلف یعنی مدل معمولی، پرو و مکس راهی میدان شده است که مدل مکس، نسخه پرچمدار به حساب می‌آید. یک یوتیوبر چینی به تازگی با وصل کردن شیائومی SU7 مکس به قوی ترین شارژر فست شارژ هواوی، به نتایج جالبی رسیده که در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

40 ثانیه شارژ = 10 کیلومتر رانندگی

شارژ باتری خودرو برقی شیائومی

شارژرهای فست شارژ در چین، می‌توانند روی توان‌‌های مختلفی تنظیم شوند و این تست، تقریبا با یک شارژر 180 کیلو واتی و روی ولتاژ 753 ولت انجام شده که به گفته این یوتیوبر چینی، سرعت شارژ باتری‌ های شیائومی SU7 معرکه است و تنها در 30 یا 40 ثانیه شارژ شدن می‌تواند مسافتی به طول 10 کیلومتر را طی کند. یعنی روی کاغذ، این خودرو با هر 4 ثانیه شارژ شدن تقریبا می‌تواند یک کیلومتر راه برود.

باتری خودرو برقی شیائومی

در تست های دیگری که با شارژرهای قدرتمند 600 کیلو واتی در چین روی باتری های شیائومی SU7 انجام شده، 0 تا 100 شارژ این خودرو تنها در 47 دقیقه به پایان رسیده است. به گفته شرکت سازنده هم باتری های شیائومی SU7 مکس با 5 و 15 دقیقه شارژ شدن، به ترتیب می‌توانند برای یک مسافرت 220 و 510 کیلومتری آماده شوند. تمام این اعداد، حاصل زحمات مهندسین چینی است که با تست کردن بیش از 2 هزار نوع باتری با شرایط مختلف، به بهترین نتیجه رسیده‌اند.

مشخصات خودرو برقی شیائومی SU7

باتری ماشین شیاومی

شیائومی SU7 یک خودروی برقی در دو نسخه پایه، پرو و مکس است. نسخه پایه از یک موتور برقی 300 اسب بخاری با گشتاور 400 نیوتن متر و باتری 73.6 کیلو وات ساعتی بهره می‌برد و می‌تواند 668 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. شتاب صفر تا صد این نسخه 5.28 ثانیه و حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر بر ساعت است. نسخه مکس از دو موتور برقی با مجموع قدرت 673 اسب بخار و گشتاور 838 نیوتن متر استفاده می‌کند. باتری این نسخه 101 کیلو وات ساعت ظرفیت دارد و شعاع حرکتی آن 800 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد این نسخه 2.78 ثانیه و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است. هر دو نسخه از پلتفرم اختصاصی مودنا استفاده می‌کنند و از امکاناتی مانند شارژ سریع 100 کیلو وات، سیستم تعلیق بادی در هر دو محور، رینگ‌های 21 اینچی و سیستم‌های ایمنی و کمک رانندگی پیشرفته بهره می‌برند.