درآمد دلاری از یوتیوب

چگونه می‌شود از یوتیوب درآمد دلاری داشت؟

طی سالیان گذشته، شبکه اجتماعی یوتیوب به یک پلتفرم بسیار مهم برای کسب درآمد بدل شده است. اما چگونه می‌توان از یوتیوب به درآمد دلاری دست یافت؟

کسب درآمد از یوتیوب، امروزه یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های پیش روی عموم اینفلوئنسرهاست. خصوصا که اگر در گذشته کسب درآمد از این شبکه اجتماعی ویدیومحور، محدود به انتشار ویدیو و جذب بازدیدهای میلیونی بود؛ حالا تولیدکنندگان محتوا می‌توانند در این شبکه اجتماعی از روش‌های متعددی به درآمدهای کلان برسند. اما بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری از یوتیوب کدامند؟

روش‌های مختلف کسب درآمد دلاری در یوتیوب

در حال حاضر، یوتیوبرها علاوه بر پولی که از بازدید ویدیوهای خود به دست می‌آورند، می‌توانند با اقداماتی از جمله اسپانسرینگ برندهای مشهور، کمک مالی طرفداران یا حتی اقدام به فروش کالا نیز در این شبکه اجتماعی به درآمد برسند. در ادامه برخی از کاربردی‌ترین روش‌های کسب درآمد از یوتیوب و یا افزایش درآمد در این شبکه اجتماعی را معرفی می‌کنیم.

گوگل ادز یا تبلیغات گوگل

یکی از کلیدی‌ترین اقدامات برای کسب درآمد از یوتیوب، عضویت در برنامه یوتیوب پارتنرز است. این برنامه برای تولیدکنندگان محتوا و درآمد آن‌ها اهمیت زیادی دارد؛ چرا که برای آن‌ها، دسترسی به ابزارهای خاصی مانند کسب درآمد از ویدیوها با گوگل ادسنس را فراهم می‌کند.

گوگل ادز یا تبلیغات گوگل در یوتیوب

البته نکته حائز اهمیت درباره این برنامه این است که تولیدکنندگان محتوا برای عضویت در آن باید حداقل 1000 دنبال‌کننده و 4000 ساعت تماشا در دوره 12 ماهه داشته باشند. نحوه درآمدزایی از بازدید ویدیوها به این شکل است که این پلتفرم از طریق پیش‌نمایش، نمایش و دیگر روش‌های تبلیغاتی با ویدیوهای موجود در پلتفرم خود کسب درآمد می‌کند.

تبلیغ‌دهندگان در یوتیوب نیز باید بر اساس فاکتورهایی مانند تعداد کلیک و بازدید به یوتیوب پول پرداخت کنند و یوتیوب درآمد حاصله را بنا بر قاعده‌ای مشخص تقسیم می‌کند. عمدتا این پلتفرم 55 درصد از درآمدهای تبلیغاتی را به تولیدکننده محتوا و 45 درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

البته توجه داشته باشید که برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب باید برخی قوانین و دستورالعمل‌های تولید محتوا در این شبکه اجتماعی را رعایت کنید و این شامل عدم استفاده از الفاظ و عبارات بی‌ادبانه، محتواهای خاص بزرگسالان، محتوای خشونت‌آمیز و مواد مشابه است. در صورت عدم رعایت این موارد، یوتیوب امکان نمایش تبلیغات را محدود می‌کند و این می‌تواند در روند کسب درآمد شما خلل ایجاد کند.

حمایت‌های مالی یا اسپانسرینگ برندها

یکی از سودآورترین روش‌های کسب درآمد دلاری در یوتیوب، استفاده از امکان اسپانسرینگ برندها است. این موضوع که در دیجیتال مارکتینگ از آن به‌عنوان بازاریابی اینفلوئنسرها هم یاد می‌شود به شرایطی اطلاق می‌شود که یک شرکت یا برند مشخص برای تبلیغ نام یا محصول خود در ویدیوهای یک یوتیوبر یا اینفلوئنسر، مستقیما با او وارد رابطه تجاری شود.

حمایت‌های مالی یا اسپانسرینگ برندها

یکی از مثال‌های بارز این موضوع، میشل فان است که کار خود را در یوتیوب با به‌اشتراک‌گذاری ویدیوهای آموزشی آرایشی آغاز کرد و در نتیجه افزایش محبوبیتش، قادر به همکاری با یک برند معروف لوازم آرایشی شد.

با توجه به اهمیتی که امروزه بازاریابی اینفلوئنسرها در صنعت بازاریابی دیجیتال دارد، شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی زیادی در سراسر دنیا می‌کوشند به‌عنوان حلقه واسط اینفلوئنسرها و برندهای معروف عمل کنند و این افراد را به هم وصل کنند. این آژانس‌ها قادرند متناسب با نیاز مشتریان خود، اینفلوئنسرهایی در شبکه های اجتماعی گوناگون از یوتیوب گرفته تا فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت و ایکس به تبلیغ‌کنندگان معرفی کنند.

کمک مالی طرفداران

یک روش محبوب دیگر برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب، استفاده از پتانسیل اعضای کانال یوتیوب است. طرفداران و دنبال‌کنندگان هر کانال معمولا به‌طور ماهانه و در قالب‌هایی از جمله ایموجی‌ها، ویدیوهای ویژه، چت‌های زنده یا نشان‌ها، باید پرداخت‌های مکرری داشته باشند.

کمک مالی طرفداران

در چنین شرایطی، اعضای برنامه یوتیوب پارتنرز که حداقل 1000 دنبال‌کننده داشته باشند می‌توانند از این قابلیت برای کسب درآمد در حساب‌های خود استفاده کنند. علاوه بر این، سرویس‌های شخص‌ثالثی از جمله پاترئون نیز به تولیدکنندگان محتوای ویدیویی این امکان را می‌دهند تا با عضویت ماهانه، از طریق طرفداران و دنبال‌کنندگان کانال خود به درآمد برسند. لازم به ذکر است که در حال حاضر، برخی از تولیدکنندگان محتوا با استفاده از همین قابلیت تا 95 هزار دلار درآمد ماهانه دارند.

فروختن کالا

یک روش ایده‌آل دیگر برای کسب درآمد از یوتیوب، فروش کالا است. اعضای برنامه یوتیوب پارتنرز با فعال کردن این قابلیت در حساب خود، می‌توانند تا نهایتا 12 کالا را به دنبال‌کنندگان و مخاطبان خود بفروشند. مثال بارز و موفق این حوزه، رایان کاجی است که توانسته تا میلیون‌ها دلار درآمد با فروش اسباب‌بازی کسب کند.

ترفندهای جذب مخاطب

برای جذب فالوورهای بیشتر که به‌معنای افزایش درآمد است، تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب بایستی با بهترین شیوه‌ها و ترفندهای جذب فالوور آشنا باشند. به‌طور کلی فرمول خاصی برای تولید محتوا در یوتیوب که قطعا پاسخگو باشد وجود ندارد، اما می‌توان به برخی فاکتورهای کلیدی به‌عنوان عوامل موثر در جذب مخاطب اشاره کرد. یکی از این موارد، تولید محتواهایی غنی، متنوع و جذاب است که به نیاز مخاطب پاسخ دهد.

افزایش بازدید در یوتیوب

شما به‌عنوان تولیدکننده محتوا، باید به این فکر کنید که «چرا مخاطب باید ویدیو شما را تماشا کند؟» در واقع مخاطب برای سرگرم شدن، برای رفع یک مشکل یا افزایش اطلاعات خود وارد یوتیوب می‌شود.

با توجه به این مهم، باید بکوشید محتوای باکیفیت و خلاقانه‌ای ایجاد کنید که بتواند نیاز مخاطب را به بهترین شکل برطرف کند. این مسئله می‌تواند سبب شود تا مخاطبان علاوه بر تماشای کامل محتوای شما، آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. این موضوع به‌نوبه خود در تقویت محتوای شما و بیشتر دیده شدن آن بر اساس الگوریتم‌های یوتیوب نیز تاثیر دارد.

روش دیگر برای جذب مخاطبان بیشتر، بهینه‌سازی محتوا بر اساس کلمات کلیدی است. در زمان تولید محتوا به این مسئله توجه داشته باشید که مخاطبان بیش از هرچیز چه کلماتی را حول موضوع بحث شما جستجو می‌کنند. این کلمات و عبارات را می‌توانید در قالب برچسب یا توضیحات صفحه ویدیو درج کنید و شانس دیده شدن محتوای خود در جریان جستجوها را افزایش دهید.

روش دیگر برای افزایش بازدید ویدیوها، به‌اشتراک‌گذاری ویدیوی یوتیوب در دیگر شبکه های اجتماعی محبوب یا حتی صرف هزینه و تبلیغ آن در رسانه‌های پولی است.

اساسی‌ترین موانع درآمدزایی

همه تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب باید به‌خوبی بر این مسئله واقف باشند که حتی با رعایت تمام نکات و دستورالعمل‌های کسب درآمد دلاری از یوتیوب، همچنان چالش‌هایی در این مسیر وجود دارد.

چگونه می‌شود از یوتیوب درآمد دلاری داشت؟

نرخ میانگین تبلیغاتی که از تبلیغ‌دهندگان در یوتیوب دریافت می‌شود، به‌ازای هر هزار ایمپرشن (CPM)، چیزی بین 5 تا 20 دلار است. از آن‌جایی که تولیدکننده محتوا فقط بر اساس میزان بازدیدهای پولی و نه کل بازدیدها، درآمد کسب می‌کند، CPM موثری که به‌طور بالقوه ممکن است کسب کند می‌تواند بسیار کمتر از کل بازدیدهایش باشد.

حداقل بازدید لازم برای کسب درآمد از یوتیوب چقدر است؟

جهت کسب درآمد از یوتیوب، به حداقل 1000 دنبال‌کننده و 4000 ساعت تماشا در بازه 12 ماهه یا 1000 دنبال‌کننده و 10 میلیون بازدید از ویدیوهای یوتیوب Shorts در بازه زمانی 90 روزه دارید. با کسب هر یک از این موارد، واجد شرایط درخواست برای عضویت در یوتیوب پارتنرز و شروع فرآیند کسب درآمد خواهید بود.

درآمد هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر است؟

میزان درآمد تولیدکننده محتوا به‌ازای هر 1000 بازدید می‌تواند بسته به وضعیت قرارداد یوتیوب با تبلیغ‌کنندگان متفاوت باشد؛ اما مقدار آن چیزی بین 10 تا 30 سنت و به‌طور میانگین 18 سنت است.

آیا امکان کسب درآمد بدون ساخت ویدیو در یوتیوب وجود دارد؟

در حال حاضر روش‌هایی برای کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو نیز وجود دارد؛ از جمله این‌که برخی با به‌اشتراک‌گذاری صداهای محبوب مانند موسیقی‌های مدیتیشن و بدون نیاز به تولید ویدیو، به درآمد رسیده‌اند.

جمع‌بندی

با وجود تمام چالش‌های کسب درآمد از یوتیوب، به‌طور بالقوه افرادی که قادر به جذب دنبال‌کنندگان فراوان و وفادار باشند می‌توانند به درآمدهای کلانی در این پلتفرم برسند.

بنا بر گزارشی از اینوستوپدیا و بر اساس بررسی فوربس، برترین تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب سالانه تا حدود 55 میلیون دلار درآمد کسب می‌کنند. در نتیجه، جای شگفتی نیست که امروزه افراد زیادی به این چاه بی‌انتهای کسب درآمد علاقه‌مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
سیستم درآمدزایی تلگرام شروع به کار کرد؛ حتی برای ایرانی‌ها ترس شدید مدیرعامل یوتیوب از هوش مصنوعی درآمدزایی از تلگرام برای کانال های بیش از هزار عضو امکان‌پذیر می‌شود