ترس مدیرعامل یوتیوب از هوش مصنوعی

ترس شدید مدیرعامل یوتیوب از هوش مصنوعی

مدیرعامل یوتیوب بابت سوء استفاده از این پلتفرم توسط OpenAI برای توسعه هوش مصنوعی هشدار داد؛ ولی دقیقاً چه چیزی باعث نگرانی یوتیوب شده است؟

به نظر می‌رسد عواقبی که گسترش بی‌چهارچوب هوش مصنوعی به دنبال دارد، رفته‌رفته با انتقادات بیشتری مواجه می‌شود. همین چند وقت قبل اعتراض هنرمندان مشهور موسیقی به هوش مصنوعی سر و صدا به پا کرد؛ آن‌ها در نامه‌ای سرگشاده از شرکت‌های تکنولوژی و سرویس‌های استریم موسیقی خواسته بودند با استفاده نادرست از هوش مصنوعی، حقوق آن‌ها را زیر پا نگذارند. حالا جدیدترین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که مدیرعامل یوتیوب هم به OpenAI، شرکت پیشروی توسعه‌دهنده چت جی پی تی بابت سوء استفاده از داده‌های این پلتفرم و در نتیجه نقض برخی از قوانین هشدار داده است.

هشدار مدیرعامل یوتیوب به شرکت OpenAI درباره هوش مصنوعی سورا

«میرا موراتی» (Mira Murati)، مدیر ارشد فناوری OpenAI اخیراً در گفتگو با وال استریت ژورنال اظهار داشت که نمی‌داند سورا، ابزار تولید ویدیو جدید این شرکت از پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام و فیسبوک داده می‌گیرد یا خیر. پس از مدت کوتاهی، حالا «نیل موهان» (Neal Mohan) به‌عنوان مدیرعامل یوتیوب طی مصاحبه با بلوبورگ اوریجینالز در پاسخ صراحتاً اعلام کرد که استفاده از ویدیوهای یوتیوب برای تمرین دادن هوش مصنوعی سورا «نقض آشکار» مقررات این پلتفرم است.

ترس مدیرعامل یوتیوب از سوء استفاده از هوش مصنوعی برای Sora

به گفته نیل موهان، تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب انتظارات مختلفی دارند که یکی از آن‌ها این است که با اجرای مقررات این پلتفرم، حقوق تولیدات آن‌ها هم حفظ شود. او در ادامه اضافه کرد که دانلود ویدیو کلیپ یا رونوشت در تضاد با قوانین قرار دارد و بنا بر این، این اقدام به‌عنوان نقض حقوق تولیدکنندگان محتوا هم در نظر گرفته می‌شود.

ابهامات زیادی درباره نحوه تمرین دادن سورا، چت جی پی تی و DALL-E توسط شرکت OpenAI وجود دارد. حتی وال استریت ژورنال مدتی قبل گزارش کرد که این شرکت به دنبال استفاده از رونوشت‌های ویدیوهای یوتیوب برای توسعه مدل هوش مصنوعی GPT-5 است. البته گوگل، شرکت مالک یوتیوب هم برای تمرین دادن مدل هوش مصنوعی خود با نام جمنای متکی به ویدیوهای این پلتفرم است. با این حال، با استناد به گفته نیل موهان، گوگل با رعایت حقوق تولیدکنندگان صرفاً از ویدیوهایی مشخص استفاده می‌کند.

از دست ندهید:
این موزیک ویدیو خارق‌العاده کاملاً با هوش مصنوعی ساخته شده است هوش مصنوعی جدید خالق چت جی‌پی‌تی، آینده صداپیشگی را متحول می‌کند این هوش مصنوعی جدید زندگی و مرگ شما را پیش‌بینی می‌کند پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک از هوش مصنوعی؛ فقط ۴ سال دیگر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*