حمله سهامداران تسلا به ایلان ماسک

ایلان ماسک در بحران؛ حمله سهامداران تسلا به مرد مریخی

تسلا در پی کاهش فروش و افت سهام خود در وضعیت آسیب‌پذیری به سر می‌برد. حالا سهامداران تسلا هم انتقاداتی شدید به ایلان ماسک وارد کرده‌اند.

دنبال‌کنندگان اخبار خودرو می‌دانند که این روزها عرصه خودروهای برقی و در راس آن تسلا در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با افت فروش تسلا دست و پنجه نرم می‌کند و در تلاش برای جلوگیری از افت بیشتر سهام این شرکت از معرفی ربوتاکسی، تاکسی بدون راننده تسلا در آینده نزدیک خبر داد. به نظر می‌رسد سهامداران تسلا هم نسبت به وضعیت این شرکت و تاثیر تصمیمات و اقدامات ایلان ماسک روی آن شدیداً نگران هستند و حتی به صراحت از این کارآفرین بحث‌برانگیز انتقاد کرده‌اند.

انتقاد گسترده سرمایه‌گذاران تسلا به ایلان ماسک

تسلا سرمایه‌گذاران خرد زیادی دارد که در حال حاضر از وضعیت این خودروساز آمریکایی به‌شدت ناراضی‌اند. این نوع از سرمایه‌گذاران، افرادی غیر حرفه‌ای‌اند که صرفاً در تلاش برای کسب سود اقتصادی سرمایه خود را وارد شرکت می‌کنند. تسلا هم اخیراً پیش از جلسه خود برای ارائه گزارش مالی سه‌ماهه اول سال 2024 در روز 24 آوریل (5 اردیبهشت) کانالی را در پلتفرم Say راه‌اندازی کرد تا سرمایه‌گذاران بتوانند سوالات خود را مطرح کنند. انتظار می‌رود ماسک طی جلسه درباره کاهش فروش تسلا و ربوتاکسی توضیحاتی را ارائه بدهد.

حمله سهامداران تسلا به ایلان ماسک

در این پلتفرم انتقادات زیادی مطرح شده است. به‌عنوان مثال، یکی از سرمایه‌گذاران از ایلان ماسک خواست که حداقل وانمود کند تسلا اولویت اصلی او است و همچنین به اظهارات تعجب‌آور او در ایکس (توییتر سابق) طعنه زد. به نظر می‌آید رفتار ایلان ماسک باعث نارضایتی عده زیادی بوده است و سرمایه‌گذاران متعددی به آن اشاره کرده‌اند. به عقیده آن‌ها گفته‌های عجیب و غریب ماسک در ایکس، خصوصاً پس از خرید این پلتفرم به وجهه تسلا صدمه می‌زند و حتی پیشنهاد داده شده است فردی «حرفه‌ای‌تر» جایگزین او شود.

یکی دیگر از سرمایه‌گذاران تسلا می‌گوید در مقطع کنونی مشخص نیست بین تسلا، ایکس یا حتی مسائل سیاسی آمریکا کدام در اولویت بالاتری برای ایلان ماسک قرار دارد. این جزو موضوعاتی است که به نظر می‌آید مرد مریخی باید نسبت به آن شفاف‌سازی کند؛ از آنجا که از زمان خرید توییتر، دست کم به‌صورت عمومی بیشتر با برند توییتر و ایکس کنونی شناخته شده و نسبت به گذشته کمتر ارتباط او با تسلا به دید عموم رسیده است.

در نهایت نظر شما کاربران گجت نیوز درباره وضعیت کنونی تسلا و انتقاد سهامداران تسلا به ایلان ماسک چیست؟

از دست ندهید:
ایلان ماسک به کاربران جدید ایکس، اجازه حرف زدن نمی‌دهد ایلان ماسک: هوش مصنوعی تا سال آینده از هر انسانی باهوش تر می‌شود اخترفیزیکدان مطرح: ایلان ماسک متوهم است! تماشا کنید: ایلان ماسک رسما معجزه کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*