نورالینک ایلان ماسک

تماشا کنید: ایلان ماسک رسما معجزه کرد

بالاخره پس از ماه‌ها پروژه نورالینک ایلان ماسک معجزه کرد و حالا از نتایج شگفت‌انگیز این پژوهش را می‌توانید در این مطلب بخوانید.

پروژه نورالینک یکی از جاه طلبانه‌ترین ایده‌های ایلان ماسک بود که علیرغم اعتراضات زیاد، توانست در ماه می سال گذشته از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز تست آن را بگیرد. پس از آن که اعلام کرد با موفقیت تراشه N1 خود را در مغز بیماری کاشته است، با انتشار ویدیویی نشان داد که این بیمار می‌تواند ماوس کامپیوتر را تنها با فکر خود حرکت دهد. حالا نیز ویدیو جدیدی از یک بیمار جدید این پروژه منتشر شده که می‌تواند اولین نشان از معجزه کامل ایلان ماسک باشد.

معجزه ایلان ماسک در پروژه نورالینک

اخبار تکنولوژی مملو از مواردی است که روزانه می‌تواند شما را شگفت‌زده کند اما شاید با دیدن ویدیو فردی که با استفاده از ذهنش، شطرنج بازی می‌کند، حیرت‌زده شده و ایلان ماسک را یک ابرانسان بدانید. بله این جدیدترین ویدیویی است که شرکت نورالینک ایلان ماسک از بیمار سابق خود منتشر کرده و در آن نشان داده می‌شود که نولاند آرباگ 29 ساله با ذهن خود در لپ‌تاپ شطرنج بازی می‌کند.

شطرنج بازی کردن به کمک تراشه نورالینک

در این ویدیو، آرباگ توضیح می‌دهد که در جریان یک حادثه غواصی، فلج شده و ایمپلنت نورالینک را در ژانویه سال جاری در مغز او کاشته‌اند. او می‌گوید که روز بعد از عمل بسیار آسانی که داشته مرخص شده و حالا هم هیج اختلال شناختی ندارد.

 

تراشه N1 نورالینک با جراحی در جمجمه بیمار کاشته شده و از طریق نخ‌هایی که از موی انسان نازک‌تر هستند، با مغز ارتباط برقرار می‌کند. هر کدام از این رشته‌ها 1024 عدد الکترود دارند که می‌توانند با دریافت سیگنال‌ها میلیون ها نورون را در مغز به طور همزمان فعال کنند.

آینده این فناوری می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که بشر قرن‌ها با آن دست‌وپنچه نرم کرده را حل کند. افراد معلولی که توانایی حرکت ندارند، حالا با کمک این فناوری می‌توانند اجزای مصنوعی خود را حرکت دهند. قطعا با گسترش پروژه نورالینک، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد و می‌تواند آینده بشر را دگرگون سازد.

در گجت نیوز بخوانید:
عمل کاشت تراشه مغزی نورالینک موفقیت‌آمیز بود؛ کنترل همه‌چیز با ذهن ممکن می‌شود؟ شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد میمون‌ها بازی ویدیویی انجام می‌دهند؛ اتصال مغز میمون ها به رایانه توسط نورالینک