حرکت موس با مغز از طریق تراشه شرکت نورالینک ایلان ماسک

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

نورالینک، شرکت ایلان ماسک در حوزه فناوری عصبی، بعد از دریافت تاییدیه رسمی برای آزمایش انسانی در پاییز گذشته مدتی قبل تراشه خود را برای اولین بار در مغز یک انسان کاشت. در حالی که پیش از این در آزمایش این شرکت روی میمون‌ها بخش قابل توجهی از آن‌ها کشته شده بودند، به نظر می‌رسد آزمایش انسانی این تراشه تا به اینجا موفق بوده است. بر اساس آخرین اخبار تکنولوژی، ایلان ماسک به‌عنوان مالک نورالینک اخیراً این موضوع را به‌صورت رسمی تایید کرد. به گفته او همچنین اولین فردی که تراشه نورالینک را دریافت کرده از قابلیتی استثنائی برخوردار شده است.

کنترل موس با مغز، دستاورد شرکت نورالینک ایلان ماسک

حرکت موس با مغز از طریق تراشه شرکت نورالینک ایلان ماسک

ایلان ماسک از طریق بخش اسپیس پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که فرایند آزمایش انسانی تراشه Neuralink به خوبی پیش می‌رود و بیماری که این تراشه در مغز او کاشته شده بهبودی کامل پیدا کرده است. او همچنین اشاره کرد که این فرد حالا می‌تواند فقط با فکر کردن، موس را در نمایشگر حرکت بدهد؛ موضوعی که احتمالاً تعجب عده بسیاری را به دنبال داشته باشد و محل بحث بین کاربران در شبکه‌های اجتماعی شود.

نورالینک با وارد کردن 1024 سیم فوق‌العاده نازک 5 میکرومتری در ماده خاکستری مغز بیمار، اتصال با عصب‌های هم‌جوار را ممکن می‌کند. تکنولوژی این شرکت با تشخیص سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط این عصب‌ها از فعالیت مغز نمونه‌برداری و این سیگنال‌ها را به کدهای دیجیتال تبدیل می‌کند. به همین شکل است که بیمار تنها با فکر کردن می‌تواند عملی را در کامپیوتر انجام بدهد.

ایمپلنت نورالینک برای برقراری ارتباط بین ذهن و کامپیوتر را یک ربات در بخشی از مغز که وظیفه کنترل حرکات را بر عهده دارد می‌کارد. این شرکت در مرحله اول قصد دارد به افراد این امکان را بدهد تا از طریق مغز خود موس یا کیبورد را کنترل کنند.

شرکت نورالینک با سکان‌داری ایلان ماسک در نهایت به دنبال این است تا با استفاده از چیپ‌های خود بیماری‌هایی نظیر اوتیسم، اسکیزوفرنی، افسردگی و چاقی مفرط را درمان کند؛ موضوعی که می‌تواند انقلابی در حوزه سلامت رقم بزند. در آخر، شما کاربران گجت نیوز نظر خود درباره دستاوردهای شرکت Neuralink را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

پیشینه خبر:
عمل کاشت تراشه مغزی نورالینک موفقیت‌آمیز بود؛ کنترل همه‌چیز با ذهن ممکن می‌شود؟ نورالینک ایلان ماسک مجوز تست انسانی گرفت؛ پیش به سوی انسان رباتی ایلان ماسک به جرم آزمایش‌های مرگ‌بار تراشه مغزی نورالینک بر روی حیوانات، به دادگاه می‌رود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*