عراق دومین واردکننده خودروهای آمریکایی کادیلاک

عراق دومین واردکننده خودروهای آمریکایی کادیلاک است

عراق به‌عنوان واردکننده محصولات کادیلاک به جایگاهی بالا در منطقه و جهان رسیده؛ ولی ایران کماکان درگیر واردات و قیمت‌گذاری تولیدات داخلی است.

این روزها بحث‌های زیادی حول محور جوانب مختلف بازار خودرو ایران وجود دارد؛ از وضعیت تولید و قیمت‌گذاری محصولات داخلی تا واردات ماشین‌های صفر کیلومتر و کارکرده. در همین حال، آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که کشور همسایه عراق علی‌رغم همه مشکلات، در واردات محصولات برند خوشنام آمریکایی کادیلاک به دستاوردی جالب توجه رسیده است.

جایگاه بالای عراق به‌عنوان واردکننده محصولات کادیلاک

علی شریعتی، فعال اقتصادی و صادرکننده به‌تازگی در حساب خود در ایکس (توییتر سابق) به نقل از رسانه‌های عراقی اظهار داشت که عراق در زمینه واردات محصولات کادیلاک در جایگاه دوم بین کشورهای عربی و در جایگاه ششم بین کشورهای اقصی نقاط جهان جا گرفته است. چنین دستاوردی برای کشوری مثل عراق احتمالاً عده بسیاری را به تامل درباره بازار خودرو کشورمان وادار کند.

عراق دومین واردکننده خودروهای آمریکایی کادیلاک

در حالی که عراق خودروهای یک خودروساز لوکس مثل کادیلاک را در چنین مقیاسی وارد می‌کند، صنعت خودرو ایران این روزها با چالش‌های مختلفی مواجه است. از طرفی، خودروسازان داخلی از کمبود سودآوری به‌دلیل تعیین قیمت پایین برای محصولات خود می‌گویند و عده بسیاری از مردم کماکان از سطح ایمنی و کیفیت ساخت این خودروها ناراضی هستند. از طرفی دیگر، بنا به مشاهدات، واردات خودروهای صفر کیلومتر با سرعت پایینی در حال انجام است.

به‌تازگی اعلام آزادسازی واردات خودروهای دست دوم با کد ملی، امیدی نسبت به تعدیل قیمت‌ها و همچنین افزایش تنوع در بازار ماشین به وجود آورد. با این حال، هنوز ابهامات زیادی درباره این طرح وجود دارد که باید در آینده نزدیک شفاف‌سازی شوند. حتی اخیراً بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای اکیداً توصیه کرد که تا قبل از تنظیم آیین‌نامه و نهایی شدن شرایط و ضوابط واردات خودرو کارکرده، اشخاص حقیقی و حقوقی از به واردات خودرو تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
این ۴ خودرو وارداتی کیا به زودی به خریداران تحویل داده می‌شوند خط و نشان شورای رقابت برای خودروسازان؛ غیر قانونی گران کنید، برخورد می‌کنیم پسته ایران را می‌دهند به ضرر، با پولش خودرو خارجی وارد می‌کنند با ۳۰۰ درصد سود! دولت سیزدهم تمام تلاشش را کرد تا افزایش قیمت خودرو در دولت پزشکیان رقم بخورد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*