واردات اتوبوس کارکرده به ایران قطعی شد

واردات اتوبوس کارکرده به ایران قطعی شد

دولت سیزدهم که در آخرین روزهای فعالیتش چندین مصوبه خودرویی به تصویب رسانده بود، مجوز واردات اتوبوس کارکرده به ایران توسط وزارت صمت را نیز صادر کرده است.

دولت سیزدهم در آخرین روزهای فعالیت خود از هیچ تلاشی برای سنگین‌تر کردن بار تعهدات دولت چهاردهم فروگذار نکرد و به طور خاص در حوزه خودرو، با تصویب آیین‌نامه واردات خودرو کارکرده و ابلاغ آن، از همین حالا دردسر بزرگی برای دولت پزشکیان ایجاد کرده است. از طرفی، حالا مشخص شده که هیئت دولت سیزدهم در آخرین روزها، مجوز واردات اتوبوس کارکرده را نیز به وزارت صمت داده است.

مجوز واردات اتوبوس کارکرده به ایران صادر شد

در شرایطی که تصویب طرح واردات خودرو کارکرده توسط دولت و جنجال‌های ناشی از آن در مدت اخیر از مهمترین اخبار خودرو کشور بوده، حالا خبر از صدور مجوز هیئت وزیران برای واردات اتوبوس کارکرده رسیده است.

بر این اساس، هیئت دولت در مصوبه‌ای، به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت سفارش و واردات 2000 دستگاه اتوبوس برون‌شهری کارکرده با عمر کمتر از 5 سال، مجوز داده است.

نامه گمرک در خصوص واردات اتوبوس کارکرده

این طرح که با هدف توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌گیرد، در قالب یک اطلاعیه توسط گمرک کشور به اطلاع گمرکات اجرایی نیز رسیده است. سود بازرگانی واردات اتوبوس کارکرده نیز در این مصوبه، 5 درصد در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، در دور جدید واردات خودرو و با هدف توسعه ناوگان حمل‌ونقل کشور شاهد واردات و عرضه محصولاتی مانند اتوبوس بین شهری اسنا C9، ون برقی بستیون نات و تاکسی برقی کی ام سی ای بوده‌ایم.

ویدیو مرتبط:
حتما بخوانید:
طوفان پزشکیان در بازار خودرو؛ تمام قیمت های جدید خودروسازان داخلی باطل شد اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو: واردات خودروهای کارکرده متوقف نشده هوندا وزل وارداتی به خیابان ها آمد + قیمت در بازار سایپا زمان تحویل مدل های جدید چانگان وارداتی را اعلام کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*