بازی های موبایل

تمرکز سونی بر بازار بازی های موبایل

موبایل های هوشمند و تبلت ها به مراتب از لپتاپ و کامپیوتر های شخصی، در دسترس تر و ارزان تر هستند. این طبیعی است که آمار گیمر های موبایل و تبلت هوشمند روزانه افزایش می‌یابد؛ چرا که امروزه اولین انتخاب همراه برای بازی کردن، گوشی یا تبلت های هوشمند هستند. این گجت های هوشمند روزانه قوی‌تر می‌شوند و بازی های آن ها نیز محبوب‌تر. از موفق ترین بازی های تفننی اسمارت‌فون ها و تبلت ها، می‌توان به Candy Crush Saga، Clash of Clans و Angry Birds اشاره نمود. سونی ( Sony ) نیز در حال پیوستن به جوخه‌ی سوپرسل ( SuperSell ) و راویو ( Rovio ) برای حال فراهم کردن تجربه‌ی تمام عیار برای بازی های موبایل است.

از جلمه شرکت هایی که در عرصه‌ی تولید بازی های AAA فعال هستند و حالا به پلتفرم های موبایلی مهاجرت کرده‌اند، می‌توان کونامی ( Konami ) و یوبی‌سافت ( Ubisoft ) را نام برد. این شرکت ها ریسک ورود به بازار نوپای بازی های موبایل های هوشمند را به جان خریده و با توسعه‌ی بازی های کوچک‌تر در ابتدای کار، وارد این بازار پردرآمد شدند.
سازندگان کنسول های بازی نیز کم کم به بازی های موبایلی روی می‌آورند و در کنار پلتفرم اصلی خود بازار پر زرق و برق مارکتینگ اندروید ( Android ) و آی او اس ( iOS ) را می‌پذیرند. چندی پیش بود که شرکت نینتندو ( Nintendo ) در پی انتشار یک اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید، پای شخصیت معروف ماریو ( Mario ) را به عرصه‌ی اسمارت‌فون ها باز کرد. از طرح جدید نینتندو استقبال زیادی شد، تا جایی که این شرکت بزرگ قصد گسترش این بخش را در ذهن می‌پروراند.

سونی: ما در حال برنامه‌ریزی دقیقی هستیم تا یک تجربه‌ی تمام عیار را برای بازی های موبایل به ارمغان بیاوریم…

سونی نیز سرانجام ورود رسمی خود را با مارکت های اندروید و آی او اس اعلام نمود و اذعان داشت که بدون لحظه‌ای درنگ به توسعه‌ی جهانی این بخش اساسی خواهد پرداخت. به گزارش روزنامه‌ی ژاپن تایمز ( Japan Times ) و به نقل از آقای Masaki Tsukakoshi، شرکت سرگرمی های سونی، موبایل مارکت ها را زیر نظر گرفته و هر زمان که احساس کند که در این عرصه جای رشد کردن وجود دارد، وارد بازار گوشی های هوشمند خواهد شد. به گفته‌ی آقای تسوکاکوشی، هدف اصلی شرکت سونی اینترتیمنت ( Sony Entertainment ) چیزی بالاتر از بازی های تفننی رایج فعلی است. بازی هایی که کاربر در آنها وظیفه‌ی کشیدن انگشت خود به صورت مداوم دارد، در نزد سونی چیز مسخره‌ای را قلمداد می‌کند. اینطور که پیداست، سونی راه خود را در مارکت های شلوغ اندروید و آی او اس پیدا کرده و قصد برداشتن گام محکمی در آن دارد.

پلی‌استیشن ۴ ( Playstation 4 ) – طبق آمار رسمی – تا به الان محبوب ترین کنسول به شمار می‌رود و رقیبانی چون مایکروسافت و نینتندو هنوز آن محبوبیت خاص سونی را کسب نکرده‌اند. پیش از این سونی شاخصه‌ های مهمی برای موبایل گیمینگ معرفی کرده بود که از مهمترین آنها می‌توان به قابلیت ریموت پلی ( Remote Play ) سری اکسپریا ( Xperia ) اشاره کرد. در کنار این همه امکانات، شما می‌توانید کنترلر پلی‌استیشن ۴ خود را به گوشی هوشمند اکسپریای خود متصل کنید و از بازی کردن با گوشی خود لذت ببرید. وقت تولید امکانات جانبی برای موبایل گیمینگ به پایان رسیده و سونی باید مستقیما وارد این بازار جهانی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*