آپدیت اندروید 15 وان یو آی 7

همه تغییراتی که آپدیت اندروید 15 در گوشی‌های سامسونگ به وجود می‌آورد + عکس

سامسونگ به زودی رابط کاربری One UI 7 مبتنی بر آپدیت اندروید 15 را منتشر می‌کند. در این مطلب به برخی از مهمترین تغییرات این آپدیت می‌پردازیم.

سامسونگ قصد دارد به زودی آپدیت اندروید 15 را با تغییرات چشمگیر ظاهری برای محصولات هوشمند خود منتشر کند. بر اساس تازه‌ترین اخبار تکنولوژی و شایعه‌های مرتبط، یکی از این تغییرات برجسته در One UI 7 مبتنی بر اندروید 15 به جداسازی دو پنل کنترل نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع مربوط می‌شود. به کار گیری این رویکرد در پوسته‌های اندرویدی هر روز میان سازندگان محبوب‌تر می‌شود.

تکامل منوی تنظیمات سریع در سیستم عامل اندروید

گوگل در سال 2014 با معرفی اندروید لالیپاپ برای اولین بار منوی دو بخشی تنظیمات سریع را با هم ادغام کرد. در ابتدا نوتیفیکیشن‌ها به نمایش در می‌آمدند و منوی تنظیمات سریع با امکان سوایپ کردن (کشیدن) برای کاربر در دسترس قرار می‌گرفت. در آخر گوگل تصمیم گرفت این دو را با هم یکپارچه سازد و چند کنترل جزئی هم در منوی سریع بگنجاند.

این ویژگی‌ها شامل چند تاگل می‌شدند و کاربر برای دسترسی به باقی گزینه‌ها باید منو را بار دیگر می‌کشید. طراحی مذکور در خلال سال‌های اخیر تقریبا دست نخورده باقی ماند و به تجربه اصلی اندرویدی تبدیل شد.

از طرفی برخی سازندگان گوشی هوشمند اندرویدی تلاش کردند در منوی Quick Settings نسخه اختصاصی خود تغییراتی ایجاد کنند. در این میان می‌توانیم به طور مشخص به شیائومی HyperOS و آنر MagicOS اشاره کنیم. هر دو رابط کاربری منوی تنظیمات سریع و نوتیفیکیشن‌ها را در دو پنل مجزا به کاربر نشان می‌دهند. کاربران برای دسترسی به هر پنل می‌توانند صفحه را به پایین بکشند. در رابط کاربری محصولات آنر هم کاربر برای دسترسی به Quick Settings باید انگشت خود را از سمت راست صفحه به کنار بکشد.

رویکرد جدید سامسونگ در شخصی سازی آپدیت اندروید 15

یک افشاگر فضای مجازی به نام چان بای ادعا کرد که کمپانی سامسونگ قصد دارد رویکرد مشابهی را در رابط کاربری اختصاصی One UI 7 به کار گیرد. این نرم افزار قرار است دو پنل کنترل جداگانه برای دسترسی به منوی تنظیمات سریع و نوتیفیکیشن‌ها در اختیار کاربر قرار دهد. اولین پنل به نمایش نوتیفیکیشن‌ها اختصاص پیدا می‌کند و دومی با نمای دایره‌ای‌تر منوی تنظیمات سریع را ارائه می‌کند. کاربران در این طراحی می‌توانند مانند رابط کاربری شیائومی و آنر برای دسترسی به هر بخش، انگشت خود را از یک سوی صفحه به سوی دیگر بکشند.

آپدیت اندروید 15 وان یو آی 7

در گجت نیوز بخوانید:
آخرین اطلاعات لو رفته از آپدیت One UI 7 سامسونگ حاوی خبرهای جذابی هستند نگاهی به جذاب‌ترین تغییرات آپدیت One UI 7 سامسونگ به لطف افشاگران

جدیدتری تصاویر افشا شده همین طراحی سامسونگ را در آپدیت اندروید 15 به نمایش می‌گذارند. اپل هم دو پنل کنترل جدا برای نوتیفیکیشن‌ها و منوی تنظیمات سریع طراحی کرده؛ اما امکان کشیدن صفحه و حرکت میان این دو وجد ندارد. به نظر می‌رسد سامسونگ در طراحی تازه خود از محصول اپل الهام گرفته و تلاش می‌کند تجربه آشنا به کاربران آیفون که به تازگی دستگاه گلکسی خریده‌اند ارائه دهد.

سایر ویژگی‌ها در به روز رسانی تازه گوشی‌های سامسونگ

آپدیت اندروید 15 وان یو آی 7

با توجه به شایعات اخیر، رابط کاربری One UI 7 مبتنی بر آپدیت اندروید 15 شامل امکانات جدیدی می‌شود که از iOS اپل الهام گرفته شده‌اند. احتمالا سامسونگ این تغییرات را در نرم افزار خود ایجاد کرده است تا نما و کاربرد آن مخصوصا برای کاربران قبلی اکوسیستم اپل آشنا به نظر برسد. هنوز جزئیات دقیق از این تغییرات به طور رسمی منتشر نشده؛ اما می‌توانیم هدف کلی سامسونگ را حدس بزنیم. این غول تکنولوژی در نظر دارد رابط کاربری را بیش از پیش کاربر دوستانه و ساده کند.

عرضه نهایی و مرحله آزمایشی بتا آپدیت اندروید 15

انتظار می‌رود که سامسونگ اولین نسخه آزمایشی بتا از One UI 7 خود را به زودی و احتمالا تا یک هفته آینده منتشر کند. این نسخه بتا امکان آزمودن ویژگی‌های جدید در رابط کاربری مبتنی بر آپدیت اندروید 15 را برای کاربران گوشی‌های سامسونگ فراهم می‌آورد. بدین ترتیب سامسونگ قادر خواهد بود بازخوردهای کاربران را جمع آوری و نرم افزار تازه‌اش را پیش از عرضه نهایی اصلاح کند. جداسازی دو پنل کنترل نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع فقط یکی از به روز رسانی‌های متعددی به شمار می‌رود که کاربران مشاهده خواهند کرد.

تاثیرات این طراحی برای کاربران گوشی‌های سامسونگ

جداسازی پنل‌های مربوط به نوتیفیکیشن‌ها از منوی تنظیمات سریع می‌تواند تجربه کاربری را به شکل معناداری بهبود ببخشد. با توجه به اختصاص فضای کافی به هر کدام از این پنل‌ها، کاربران می‌توانند بدون سردرگمی به نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات دسترسی یابند. چنین تغییری با ترند تازه طراحی رابط کاربری به شکل ساده و قابل شخصی سازی در یک راستا قرار می‌گیرد.

مقایسه با سایر سازندگان محصولات هوشمند همراه

آپدیت اندروید 15 وان یو آی 7

سامسونگ تصمیم خود را مبنی بر جداسازی منوی تنظیمات از پنل نوتیفیکیشن‌ها به دنبال رایج شدن این ترند از طرف سایر سازندگان اخذ کرده است. همان‌طور که اشاره کردیم، دو برند شیائومی و آنر قبلا این تغییر را در رابط کاربری خود اعمال کرده و در آن موفق عمل کرده‌اند. کاربران هم این تغییر را به خوبی پذیرفته‌اند و حالا سامسونگ می‌داند که اقدام تازه‌اش با اقبال عمومی کاربران مواجه خواهد شد.

تجربه کاربری و طراحی در رابط کاربری One UI 7 مبتنی بر آپدیت اندروید 15

سامسونگ تلاش می‌کند با این رویکرد جدید در طراحی رابط کاربری، تجربه منظم و پاکی به کاربران ارائه دهد. ظاهرا قرار است شاهد طراحی منوی تنظیمات با گوشه‌های خمیده‌تر باشیم و به این ترتیب زیبایی بصری One UI 7 بیشتر تکامل یابد. غول تکنولوژی با امکان حرکت میان این دو پنل کنترل به کمک کشیدن انگشت روی صفحه، دسترسی به این گزینه‌های مهم را همچنان سریع و راحت باقی نگه می‌دارد.

زمان مورد انتظار برای انتشار این ویژگی

زمان انتشار نسخه نهایی رابط کاربری One UI 7 به عملکرد نسخه بتا و بازخوردهای کاربران بستگی دارد. از آنجا که بازخوردهای کاربران در پوسته‌های مشابه کاملا مثبت بوده است، تغییرات One UI 7 هم احتمالا محبوب خواهد شد. فاز بتا مخصوصا از جهت دریافت بازخوردهای کاربران به منظور اعمال تغییرات اصلاحی در نسخه نهایی اهمیت دارد.

نتیجه گیری

آپدیت اندروید 15 وان یو آی 7

سامسونگ قصد دارد با انتشار رابط کاربری One UI 7 مبتنی بر آپدیت اندروید 15 تغییرات اساسی در تجربه کاربری ایجاد کند. جداسازی منوی تنظیمات سریع از پنل نوتیفیکیشن‌ها نشان دهنده تغییر اساسی در فلسفه طراحی سازنده است. غول کره‌ای می‌خواهد با چنین تغییراتی ضمن پیروی از ترندهای روز طراحی، تجربه کاربری را هم بهبود ببخشد. در حالی که سامسونگ خودش را برای انتشار نسخه بتا آماده می‌کند، کاربران باید خودشان را برای دریافت پوسته اندرویدی با تجربه روان آماده سازند. این نرم افزار تازه مشخصا از اکوسیستم iOS و اندرویدی چینی الهام گرفته است.

از دست ندهید:
بروزرسانی One UI 7، آخرین آپدیتی است که این گوشی های سامسونگ دریافت می‌کنند آپدیت اندروید 15 و One UI 7 برای این گوشی‌های سامسونگ منتشر خواهند شد رابط کاربری وان یو آی ۷ سامسونگ یک دگرگونی کامل در طراحی و عملکرد خواهد بود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*