جزئیات بارش‌های شهابی روزهای آینده

زمین به استقبال 3 شهاب باران می‌رود؛ جزئیات بارش‌های شهابی روزهای آینده

بارش‌های شهابی دلتا دلوی جنوبی، آلفا جدی و برساوشی در روزهای آینده در آسمان زمین فعال خواهند بود و می‌توانید با چشم غیرمسلح به تماشای آن‌ها بنشینید.

آسمان سیاره زمین طی چند روز آینده میزبان سه بارش شهابی است که مهمترین آن‌ها یعنی بارش شهابی برساوشی را می‌توان در سراسر آسمان ایران نیز رصد کرد. در این بخش از اخبار نجوم در سایت گجت نیوز قصد داریم جزئیات دقیقی از زمان فعالیت و اوج فعالیت این سه بارش شهابی با شما در میان بگذاریم.

از بارش‌های شهابی روزهای آینده چه می‌دانیم؟

در حال حاضر بارش شهابی دلتا دلوی جنوبی فعال است و تا 21 آگوست نیز فعال خواهد بود. اوج فعالیت این بارش شهابی معمولا اواخر جولای است که طی آن، در نیمکره شمالی بین 15 تا 20 شهاب در هر ساعت دیده می‌شود. البته اوضاع در نیمکره جنوبی می‌تواند از این هم بهتر باشد.

از طرفی، بارش شهابی دلتا دلوی جنوبی امسال با بارش شهابی کوچکتری یعنی آلفا جدی همزمان شده که میانگین در هر ساعت حدود 5 شهاب طی آن تولید می‌شود. این بارش شهابی نیز تا 15 آگوست ادامه خواهد داشت.

بارش شهابی برساوشی

سومین و احتمالا مهمترین در بین بارش‌های شهابی روزهای آینده، بارش شهابی برساوشی محسوب می‌شود که اوج فعالیت آن 21 و 22 مرداد 1403 است و احتمالا طی آن می‌توان در هر ساعت شاهد حدود صد شهاب بود. احتمالا ناظران عادی با چشم غیرمسلح نیز می‌توانند در حدود سی شهاب در هر ساعت را رصد کنند.

گفتنی است، بارش‌های شهابی یکی از پرتکرارترین پدیده‌های نجومی در هر سال هستند که برای رصد و تماشای آن‌ها نیز نیاز به تجهیزات خاصی وجود ندارد. کافی است جایی خارج از شهر و به دور از آلودگی نوری شهرهای امروزی، زیر آسمان صاف و تاریک دراز بکشید تا منظره‌ای بی‌نظیر از شهاب‌ها را شاهد باشید.

از دست ندهید:
ناسا تصاویر خارق‌العاده ای را از فضا منتشر کرد که تاکنون هیچ‌کس ندیده است اخترشناسان برای اولین بار اجرام مخفی اطراف ستاره های درخشان را رویت کردند آیا تلسکوپ جیمز وب واقعا توانسته قوانین فیزیک و اخترشناسی را زیر و رو کند؟ ستاره های مرده پس از مدتی مجدد می‌درخشند؛ بازگشت از مرگ در سطحی بالاتر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*