تسلط هواوی در بازار گوشی های تاشو چین

بازار گوشی های تاشو در چین در تسلط کامل هواوی است

آمار و ارقام فروش موبایل های تاشو در چین طی سه‌ماهه اخیر منتشر شد. بر اساس آن‌ها، هواوی بازیگر اصلی بازار گوشی های تاشو در چین است.

در حالی که سامسونگ با سری فولد و فلیپ در بازار جهانی گوشی های موبایل تاشو پیشروی می‌کند، خیلی از شرکت‌های شناخته‌شده چینی هم دست به تولید چنین گوشی‌هایی با طراحی چشم‌نواز و مشخصات قدرتمند زده‌اند. هواوی یکی از همین شرکت‌ها است که آخرین آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهند در کسب سهم عمده از بازار گوشی های تاشو در چین موفق عمل کرده است.

عملکرد چشمگیر هواوی در بازار گوشی های تاشو چین

بنا به گزارش اخیر آی‌دی‌سی، شرکت فعال در حوزه تحلیل بازار، بازار تاشوها در چین طی سه‌ماهه دوم سال 2024 کماکان رشد کرد. این رشد به 104 درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته می‌رسد. در این بین، هواوی با 41.7 درصد سهم از کل فروش، روی بازار گوشی های تاشو در چین تسلطی آشکار داشت. فروش هواوی تقریباً دو برابر ویوو بود که دومین شرکت در این رده‌بندی است.

تسلط هواوی در بازار گوشی های تاشو چین

آی‌دی‌سی فروش بالای هواوی در این بخش از بازار را ناشی از هواوی میت X5 و هواوی پاکت 2 دانست که از چیپست‌های تولید چین و اتصال ماهواره‌ای بهره می‌برند. ویوو هم به‌لطف ایکس فولد 3 و ایکس فولد 3 پرو توانست به جایگاه دوم دست پیدا کند. این گوشی‌ها که به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهزند، درست کمی قبل از آغاز سه‌ماهه دوم سال 2024 به‌صورت رسمی به فروش گذاشته شدند.

آمار فروش گوشی تاشو در چین طی سه ماهه دوم 2024

در ماه آپریل و ژوئن مجموعاً 2.57 میلیون دستگاه موبایل تاشو با فرم فکتورهای مختلف به فروش رفتند. این میزان فروش بیشتر از سه‌ماهه دوم سال 2023 و سه‌ماهه اول سال جاری میلادی است، ولی هنوز به پررونق‌ترین بازه یعنی تعطیلات پایان 2023 نمی‌رسد. حالا با توجه به تمایل رو به رشد مشتریان نسبت به گوشی های تاشو، پیش‌بینی می‌شود که در سه‌ماهه آینده هم رشد رقم بخورد؛ چه در مقیاس سالانه و چه نسبت به سه‌ماهه گذشته.

تسلط هواوی در بازار گوشی های تاشو چین

هواوی ممکن است با نوا فلیپ، گوشی تاشو جدید خود از نوع صدفی (Clamshell) بتواند حتی سهم بیشتری کسب کند. نوا فلیپ در 5 آگوست مصادف با 15 مرداد رسماً معرفی می‌شود. پیش از این هم اخیراً تصاویر و مشخصات لو رفته هواوی نوا فلیپ نشان داد که یک گوشی تاشو جذاب با نمایشگر کاور بزرگ‌تر را پیش رو داریم. حتی احتمال داده می‌شود نوا فلیپ قیمت کمتری نسبت به گذشته داشته باشد که می‌تواند به افزایش میزان فروش آن کمک کند.

در گجت نیوز بخوانید:
سامسونگ: گلکسی اس ۲۵ با قدرتمندترین مشخصات فنی گوشی‌های جهان به میدان می‌آید پوکو ام ۶ پلاس، گوشی میانرده جدید شیائومی معرفی شد پرفروش ترین گوشی های بازار جهان در سه ماه دوم سال ۲۰۲۴ موتورولا اج ۵۰؛ باریک‌ترین گوشی ضد آب جهان با اسنپدراگون ۷ نسل ۱ معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*