فیلتر مسدود شدن اینستاگرام در ترکیه

اینستاگرام در ترکیه فیلتر شد

اینستاگرام در ترکیه فیلتر و از دسترس خارج شد. حالا این سوال به وجود آمده است که اصلاً دلیل مسدودسازی ناگهانی Instagram در این کشور چیست؟

ترکیه با فیلترینگ غریبه نیست و در سال 2023 در پی زلزله خسارت‌باری که در این کشور رخ داد، دولت آن در اقدامی تعجب‌آور توییتر را فیلتر کرد. البته بعد از مدتی، توییتر رفع فیلتر شد و در دسترس عموم کاربران گرفت. حالا بر اساس آخرین اخبار اینترنت، امنیت و شبکه، شبکه اجتماعی اینستاگرام هم در ترکیه فیلتر شده است که دست کم در زمان نگارش این مطلب دلیل آن به‌صورت رسمی مشخص نیست.

فیلترینگ و مسدودسازی اینستاگرام در ترکیه

فیلتر مسدود شدن اینستاگرام در ترکیه

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز جمعه اعلام کرد که اینستاگرام در نتیجه تصمیم دولت از دسترس خارج شده است. در حال حاضر امکان دسترسی به برنامه موبایلی این شبکه اجتماعی وجود ندارد.

هرچند دلیل این اقدام به‌صورت رسمی از سوی دولت ترکیه عنوان نشده است، روز چهارشنبه فخرالدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات ترکیه از این پلتفرم به‌خاطر مسدودسازی پست‌های حاوی پیام تسلیت برای شهادت اسماعیل هنیه، یکی از اعضای بالارده حماس انتقاد کرد. او چنین گفت:

مهم نیست اسرائیل چند فلسطینی را بکشد، آرمان برحق فلسطین از تاریخ پاک نمی‌شود. از دولت اسرائیل هم به‌عنوان عامل کشتار، ترور، اشغالگری و نسل‌کشی در تاریخ یاد خواهد شد.

آلتون در ایکس (توییتر سابق) این اقدام اینستاگرام را «سانسور» خواند و به این نکته اشاره کرد که مبتنی بر هیچ‌کدام از ضوابط و شرایط این پلتفرم نبود.

در صورت انتشار اطلاعیه جدید توسط دولت ترکیه یا حتی اینستاگرام، این مطلب به‌روزرسانی می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
افزایش شدید استفاده از فیلترشکن ها در ونزوئلا به‌دنبال ناآرامی‌های پس از انتخابات عجیب ترین رازها و معماهای دنیای اینترنت که هرگز حل نشدند کلید قطع اینترنت هم ساخته شد، اما نه برای فیلترینگ و سانسور طرح جدید چین برای ادامه دیکتاتوری و کنترل شهروندان: صدور شناسه فضای مجازی برای تمام افراد