چری اکسید TXL مدل 2025

چری اکسید TXL مدل 2025 با امکانات بالا و طراحی جذاب روانه بازار شد

شرکت چری (Chery) مدل 2025 از کراس اوور اکسید TXL را با امکاناتی جذاب و البته همان ظاهر دوست‌داشتی نسخه قبل به بازار چین عرضه کرد.

گروه خودروسازی چری چین، پس از رونمایی نسخه ۲۰۲۵ از نسل جدید کراس اوور تی ایکس ال از برند اکسید، حال این محصول را برای اولین بار روانه بازار کرده است. این خودرو که توسط شرکت مدیران خودرو و تحت عنوان اکستریم TXL عرضه شده است، یکی از باکیفیت‌ترین کراس اوورهای چینی برای بازار ایران شناخته می‌شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو و مقایسه آن با نمونه موجود در بازار ایران می‌پردازیم.

چری اکسید TXL مدل 2025؛ کراس اوور پرآپشن چینی

در نگاه اول نسخه جدید این کراس اوور با نمونه وارداتی آن به بازار ایران تفاوت خاصی ندارد؛ همان ظاهر خشن با جلوپنجره تهاجمی و کروم‌کاری مضاعف منجر به ایجاد و القای یک ظاهر لوکس، شیک و گران‌قیمت شده است. در نمای عقب نیز این خودرو همان ظاهر نسخه سال گذشته را تکرار کرده و با استفاده از چراغ‌های خطر یک تکه، قوس بالای سپر که هم جلوه ظاهری زیبایی بدان بخشیده و هم برای کنترل فشار ضربات در هنگام تصادف کاربرد دارد، اسپویلر یک تکه و آنتن کوسه‌ای طراحی قابل قبولی را ارائه داده است.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو 4780، 1890 و 1730 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2800 میلی‌متر است. این کراس‌ اوور جدید با رنگ بدنه آبی آسمانی در دسترس است. ویژگی این رنگ این است که از دور مشکی، از نزدیک آبی و از کنار بنفش به نظر می‌رسد. همچنین رنگ‌های مشکی (مشکی شب جادویی)، خاکستری (خاکستری شهاب‌سنگ)، نقره‌ای (نقره‌ای بین‌ستاره‌ای)، سبز (سبز شفق قطبی) و سفید برای این مدل عرضه است. شایان ذکر است TXL جدید به رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی مجهز شده است.

مشخصات فنی Exeed TXL 2025

چری اکسید TXL مدل 2025 در چهار نسخه عرضه می‌شود. دو نسخه اولیه با شاخص 300T مجهز به موتور درون‌سوز ۱.۶ لیتری و سیستم دیفرانسیل جلو هستند. دو نسخه دیگر با شاخص 400T از موتور ۲ لیتری و سیستم تمام چرخ محرک بهره می‌برند.

نسخه پایه این خودرو به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ کد SQRF4J16D و گیربکس ۷ سرعته دستی مجهز شده است. خروجی پیشرانه این مدل ۲۰۱ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر است. در مقابل نسخه پرچمدار به موتور ۲ لیتری کد SQRF4J20C، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک بورگ‌وارنر مجهز است. این پیشرانه توان ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی اکسید تی ایکس ال 2025

نسخه پایه 300T این خودرو دارای چراغ‌های جلوی LED با عملکرد سوئیچ اتوماتیک نور پایین و بالا، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، دوربین ۵۴۰ درجه واید، رادار هشدار تصادف و برخورد از عقب و جلو، کروز کنترل تطبیقی، تابلو خوان، هدآپ دیسپلی، دستیار تصحیح فرمان در زمان خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار، هشدار باز کردن درب‌، حفظ لاین اضطراری، سنسور نقطه کور، هشدار خستگی راننده، کیسه هوای جلو و جانبی، درب برقی صندوق عقب و صندلی‌های جلوی برقی، سقف پانوراما، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، نورپردازی داخلی و سیستم صوتی سونی با هشت بلندگو است.

دومین نسخه 300T از کیسه هوای عقب و کیسه هوای پرده‌ای و مجموعه گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده هوشمند برخوردار است. این مدل همچنین دارای شیشه آکوستیک، کلید بلوتوثی، اهرم تعویض دنده روی فرمان و سیستم تهویه و گرمایش صندلی‌های جلو است.

تجهیزات مدل پایه 400T مشابه نسخه گران‌تر 300T است. تنها تفاوت وجود چرخ‌های ۲۰ اینچی به جای چرخ‌های ۱۹ اینچی استاندارد است. نسخه بالارده 400T این کراس‌اوور مجهز به ۲۱ عملکرد سیستم ایمنی فعال کمک‌راننده پیشرفته، سیستم‌های کاهش نویز فعال، تشخیص چهره مالک و نمایشگر هدآپ، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و سیستم عامل Lion 5.0 با پشتیبانی از HiCar 4.0 هواوی، نورپردازی محیطی چندرنگ و کنترل تهویه پیشرفته با سیستم تشخیص کیفیت هوا است.

چری اکسید TXL مدل 2025

چری اکسید TXL مدل 2025 از آوریل در بازار روسیه عرضه شده است. این کراس‌ اوور در آنجا نیز در تیپ‌های بیزنس، پرستیژ، پریمیوم و فلگ‌شیپ موجود است. قیمت کراس‌اوور اکسید TXL مدل ۲۰۲۵ در روسیه از 4 میلیون و 250 هزار روبل (معادل 129900 یوآن) تا 4 میلیون و 950 هزار روبل (معادل 169900 یوآن) متغیر است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
جیلی گلکسی L6 کریتیو ادیشن روانه بازار شد؛ این سدان جذاب فقط 1 میلیارد تومان قیمت دارد هوندا سیویک Si مدل 2025 با پیشرانه قوی تر و قیمت بیشتر از قبل رونمایی شد + عکس و مشخصات هوندا E-NS1 2024 به‌زودی در ایران؛ مشخصات فنی شاسی بلند تمام برقی ژاپنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*