Digital Foundry (زیرمجموعه وبسایت eurogamer) یک نسخه از عنوان موردانتظار Dark Souls III را برای کنسول اکس باکس وان دریافت کرده و مانند همیشه با بررسی و آنالیز تکنیکی بازی اعلام کرد این عنوان نقش آفرینی بسیار سخت در کنسول اکس باکس وان با وضوح تصویر ۹۰۰p اجرا می شود.
در حالی که نسخه اکس باکس وان Dark Souls III حتی در وضوح تصویر ۱۰۸۰p بومی (نوع ارتقا یافته ۹۰۰p) نیز اجرا نمی شود، Digital Foundry اعلام کرد بازی از دیدگاه بصری چشمگیر بوده و تعریف خاصی از نحوه استفاده Anti-aliasing در بازی کرده است.
محقق Digital Foundry در این رابطه می گوید:
وضوح تصویر ۹۰۰p تجربه بازی را در هیچ زمینه قابل لمسی تعدیل نکرده است. با این حال اگر به دنبال بِکرترین جلوه های بصری موجود میگردید، ما گمان می کنیم نسخه رایانه های شخصی و پلی استیشن ۴ بازی انتخاب بهتری خواهند بود.
Digital Foundry در کنار وضوح تصویر، نرخ فریم Dark Souls III در اکس باکس وان را نیز بررسی کرده و دریافته مانند دیگر بازی استودیو From Software یعنی Bloodborne، بازی در فریم ۳۰ قفل است:
در حالی که ما نرخ فریم ۳۰ را به عنوان خط متوسط در نظر گرفته بودیم، همچنان در بعضی از موارد شاهد تیک زدن بازی بودیم، این در حالی بود که چندین فریم منحصر به فرد در یک خط اجرا شده و چندین فریم تکراری پس از آن ها اجرا میشدند.
در گزارش Digital Foundry آمده است به علت به وقوع پیوستن قسمت آغازین بازی در مکانی با مه فراوان شاهد افت نرخ فریم بازی به ۲۵ خواهیم بود.
همچنین بنا به گزارشات در بعضی سناریوهای بازی، به خصوص موقعیتهایی که در مکان های بزرگ دنبال میشود، نرخ فریم بازی به ۲۰ نیز افت خواهد کرد.
Digital Foundry می گوید:
خوشبختانه به طور متوسط شاهد نرخ فریم ۳۰ در بیشتر سکانسهای مکان Lothric هستیم و تنها در مکانهای مشتق است که اکس باکس وان به تقلا کردن میپردازد.
بررسی و آنالیز نسخه پلی استیشن ۴ عنوان Dark Souls III نیز در روزهای آینده منتشر شده و احتمالا بررسی نسخه رایانههای شخصی نیز منتشر خواهد شد.
Dark Souls III هم اکنون در کشور ژاپن در دسترس است. با این حال برای تجربه بازی در غرب بایستی تا تاریخ ۲۴ فروردین صبر کنید.