این خودروساز گمنام، بالاترین میزان رضایت مشتریان را در سال 2024 دارد

این خودروساز گمنام، بالاترین میزان رضایت مشتریان را در سال 2024 دارد

با انتشار نتایج بیست‌ونهمین دوره از پژوهش APEAL توسط جی دی پاور، میزان رضایت مشتریان از شرکت‌های مختلف خودروساز در سال 2024 مشخص شده است.

در جدیدترین اخبار خودرو، جی دی پاور، نتایج جدیدترین دوره از تحقیق APEAL در سال 2024 را منتشر کرده است. این نهاد طی این پژوهش، میزان رضایت مشتریان از شرکت‌های خودروساز را با تکیه بر فاکتورهای مختلفی می‌سنجد.

نکته جالب درباره پژوهش امسال، حضور یک نام غیرمنتظره، بالاتر از تمام غول‌های صنعت خودرو، در صدر جدول بالاترین میزان رضایت مشتریان است.

میزان رضایت مشتریان از شرکت‌های مختلف خودروساز در سال 2024

جی دی پاور در پژوهش APEAL، معمولا نظرات و تجارب مالکان خودروهای صفر را در سه ماهه اول بعد از خرید و بر اساس 37 فاکتور گوناگون از جمله میزان راحتی در صندلی خودرو، حس راننده در زمان شتاب‌گیری یا عملکرد سیستم‌های مختلف خودرو بررسی می‌کند و به عددی به عنوان شاخص مجموع می‌رسد که حاکی از نرخ رضایت مشتریان از خودروهاست.

جی دی پاور بر اساس نتایج بررسی‌های خود اعلام کرده که به طور کلی خودروسازان سنتی، بیشتر به نظرات مشتریان خود اهمیت می‌دهند و محصولات جدیدشان را هماهنگ با سیلقه آن‌ها طراحی و عرضه می‌کنند.

نرخ رضایت مشتریان از خودروهای لوکس

بررسی نتایج پژوهش جی دی پاور حاکی از این است که مشتریان به طور کلی از خودروهای لوکس رضایت بیشتری دارند. در واقع، میانگین امتیاز خودروهای لوکس در این پژوهش برابر با 870 است، حال آنکه میانگین امتیاز برندهای معمولی 837 اعلام شده است.

نرخ رضایت مشتریان از خودروهای لوکس

نکته جالب این پژوهش اما این است که در رده‌بندی برندهای لوکس، کمپانی تازه‌وارد ریوین با کسب 900 امتیاز، با اقتدار در صدر جدول و بالاتر از بزرگانی مانند پورشه با 891 امتیاز و جگوار با 886 امتیاز جای گرفته است.

دیگر برندهای لوکس معروف مانند لندرور، بی ام و، مرسدس بنز، لینکلن و جنسیس نیز به ترتیب در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند. عجیب اینکه نام‌های معروفی مانند لکسوس یا آئودی به ترتیب با کسب 866 و 847 امتیاز در رده‌های پایین قرار دارند. البته رتبه آخر مربوط به پولستار با 839 امتیاز است.

میزان رضایت مشتریان از خودروسازان معمولی

در جدول خودروهای معمولی، مینی با 858 امتیاز در صدر قرار گرفته و رم با 854 و کیا با 853 امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند. در ادامه این رده‌بندی نیز به ترتیب هیوندای، جی ام سی، فولکس واگن، بیوک و شورولت قرار دارند.

میزان رضایت مشتریان از خودروسازان معمولی

نکته عجیب در این بخش، عملکرد ضعیف عموم برندهای ژاپنی است، به نحوی که اگر از میتسوبیشی قعرنشین با 821 امتیاز بگذریم، تویوتای بزرگ هم با 831 امتیاز از آخر چهارم است! از سویی مزدا، نیسان و هوندا نیز همگی امتیازاتی کمتر از میانگین کسب کرده و در بخش پایینی جدول هستند.

بهترین خودرو از نظر مشتریان

اگر می‌خواهید بدانید بالاترین نرخ رضایت مشتریان از کدام خودرو و مدل است، باید بگوییم که بر اساس نتایج این پژوهش محبوب‌ترین خودرو در بازار آمریکا، بی ام و سری 7 است. دیگر محصولات این شرکت آلمانی مانند سری دو، iX و X4 نیز همگی در کلاس‌های خود بالاترین امتیاز را به دست آورده و محبوب‌ترین‌ها هستند.

با وجود این، موفق‌ترین برند از این نظر کیا است که با مدل‌های کیا K5، کارنیوال، فورته، EV6 و EV9 توانسته در بیشترین کلاس‌ها رضایت مشتریان را به دست بیاورد. در دسته شاسی‌بلندهای سایز متوسط و شاسی‌بلندهای کوچک نیز به ترتیب هیوندای سانتافه و جنسیس GV60 با کسب بیشترین امتیازات در صدر قرار گرفته‌اند.

ویدیو مرتبط:
مطالب بیشتر در گجت نیوز:
ولوو هم بی خیال تولید خودروهای برقی می‌شود آئودی A6 e-tron مدل 2025؛ اولین سدان دیفرانسیل عقب آئودی بعد از 100 سال چرا بی ام و تولید مدل محبوب BMW i8 را متوقف کرد؟ هوندا E-NS1 2024 به‌زودی در ایران؛ مشخصات فنی شاسی بلند تمام برقی ژاپنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*