تاکسی مرسدس بنز در تهران

2500 تاکسی مرسدس بنز در تهران بکار می‌افتد؛ تیتر روزنامه اطلاعات، 50 سال پیش

اگر امروزه تاکسی‌های فرسوده از مهمترین مشکلات تهران و دیگر کلان‌شهرها هستند، 50 سال پیش بحث بر سر استفاده از 2500 تاکسی مرسدس بنز در تهران بود.

امروزه یکی از مهمترین معضلات تهران و دیگر کلان‌شهرهای ایران، تاکسی‌های فرسوده و آلاینده‌ای هستند که نه فقط جلوه شهرهای کشور را زشت کرده‌اند بلکه با آلایندگی بیش از حد استانداردشان، نقش مهمی در آلودگی هوای شهرهای بزرگ دارند. در همین ارتباط، قصد داریم در این مطلب از بخش اخبار خودرو در سایت گجت نیوز، نگاهی به تیتر روزنامه اطلاعات در سال 1353 داشته باشیم که خبر از به‌کارگیری 2500 دستگاه تاکسی مرسدس بنز نو در تهران داده بود.

استفاده از 2500 تاکسی مرسدس بنز در تهران

اتاق اصناف ایران 50 سال پیش خبر از تصمیم خود برای تعویض و به‌روزرسانی مدل تاکسی‌های پایتخت داده بود. در آن تاریخ، یک سال از پایان موعد قرارداد کنسرسیوم نفتی ایران و انگلیس می‌گذشت و در نتیجه این موضوع، درآمدهای دولت رشد شگرفی پیدا کرده بود. به همین دلیل نیز مدیران حکومت شاهنشاهی، پیگیری بسیاری از طرح‌های معوق شهری یا اجرای طرح‌های جدید را در دستور کار قرار دادند.

خبر تصمیم اتاق اصناف درباره استفاده از خودروهای بنز به عنوان تاکسی، در تاریخ 5 مرداد 1353 در روزنامه اطلاعات منتشر شد. در ادامه تصویری از متن این گزارش کوتاه اطلاعات را می‌بینید:

2500 تاکسی مرسدس بنز در تهران بکار می‌افتد

در پایان می‌توانید نگاهی به مطالب معرفی و بررسی ون برقی بستیون نات ایران خودرو و تاکسی برقی کی ام سی ای داشته باشید که در دور جدید واردات خودرو و با هدف توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به کشور وارد شده‌اند.

ویدیو مرتبط:
از دست ندهید:
خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودرو چه عواقبی دارد؟ چری اکسید TXL مدل 2025 با امکانات بالا و طراحی جذاب روانه بازار شد چرا بی ام و تولید مدل محبوب BMW i8 را متوقف کرد؟ آئودی A6 e-tron مدل 2025؛ اولین سدان دیفرانسیل عقب آئودی بعد از 100 سال

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*