متریکس

گزارش سال 1402 متریکس با نگاهی بر روند توسعه محصول آن منتشر شد!

متریکس اولین پلتفرم یکپارچه‌ی اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن بر بستر وب و موبایل است که پرفورمنس مارکترها با استفاده از آن می‌توانند نتایج کمپین‌های تبلیغاتیشان را بر اساس داده‌های واقعی و دقیق رصد کنند و با ایجاد یک تعامل هوشمند و شخصی‌سازی شده با کاربران، یک تجربه کاربری خوبی را برایشان رقم بزنند.

گزارش پیش رو مربوط به دیتای 1450 اپلیکیشن و 176 میلیون نصبی است که متریکس در سال 1402 رصد کرده است.

اپلیکیشن‌های بازی؛ پیشرو در ایجاد نصب ارگانیک!

طبق آمار متریکس، میزان نصب ارگانیک اپلیکیشن‌های بازی همیشه بیشتر از اپلیکیشن‌های برنامه بوده که این مورد در گزارش سال 1402 هم تکرار شده! اپلیکیشن‌های بازی 84% و اپلیکیشن‌های برنامه 82% از کاربرانشان را به صورت ارگانیک به‌دست آورده‌اند.

متریکس

نصب ارگانیک: نصبی که از طریق تبلیغات به دست نیامده و کاربر به صورت ارگانیک اقدام به نصب اپلیکیشن کرده است.

نصب غیرارگانیک: نصب‌هایی که از طریق تبلیغات به دست آمده است.

توجه: متریکس اولین واژه‌نامه اتریبویشن و مارکتینگ انومیشن را منتشر کرده که در آن تمام اصطلاحات موبایل مارکتینگ و لغات تخصصی مارکتینگ اتومیشن آورده شده است. از طریق سایت متریکس می‌توانید این واژه‌نامه را دانلود کنید.

در دسته‌ی برنامه‌ها، اپلیکیشن‌های «عکاسی»، «مراجع»، «دارو و درمان» و «نقشه» نزدیک به 100% کاربرانشان را به صورت ارگانیک به دست آورده‌اند.

متریکس

آمار و ارقام متریکس نشان می‌دهد که میزان تعامل کاربران با اپلیکیشن‌های بازی همیشه بیشتر از اپلیکیشن‌های برنامه بوده است. متریکس گزارش داده که در سال 1402، کاربران به طور میانگین 6 در روز را در اپلیکیشن‌های بازی و 2 دقیقه را در اپلیکیشن‌های برنامه سپری کرده‌اند!

متریکس

اما اگر بخواهیم روند تغییرات میزان تعامل تمام کاربران را ببینیم، طبق نمودار زیر برای هر دو نوع کاربر ارگانیک و غیرارگانیک، از فصل بهار تا تابستان میزان تعامل کاربران با اپلیکیشن‌ها یک روند نزولی داشته، اما با رفتن به سمت فصل پاییز و زمستان، نمودار صعودی شده و میزان تعامل کاربران با اپلیکیشن‌ها افزایش یافته است.

متریکس

بیشترین تقلب رخ داده شده در نصب اپلیکیشن‌ها هم مربوط به اپلیکیشن‌های بازی بوده و در فصل بهار اتفاق افتاده!

metrix

متریکس با اشاره به اینکه بیشتر کاربران اپلیکیشن‌ها (48%)، از دیتای موبایل برای کار با اپلیکیشن‌ها استفاده کرده‌اند، می‌افزاید که بالای 90 درصد کاربران اینترنتشان مربوط به اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بوده است.

metrix

نگاهی بر روند توسعه محصول متریکس در سالی که گذشت

متریکس در سال گذشته از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد، سایتش را بازطراحی و به دنبال آن UI و UX پنل را نیز به‌روز رسانی کرد، به گفته‌ی مدیر مارکتینگ متریکس، علت این تغییرات ارائه‌ی یک پنل یکپارچه اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن بوده تا کاربران بتوانند از تمام قابلیت‌های محصول اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن به صورت یکجا استفاده کنند!

metrix

متریکس که یک پلتفرم آنالیز بازاریابی موبایلی است، اعلام کرده که در بخش مارکتینگ اتومیشن هم قابلیت‌های زیر را به پنل افزوده است:

  • امکان ساخت سگمنتیشن به صورت لایو
  • ساخت جرنی
  • اجرای کمپین‌های ریکرینک و تر‌ی‌گرد
  • امکان استفاده از کانال‌های اپ‌پوش، وب‌پوش و ON-SITE و IN-APP  مسیج

برای مشاهده گزارش کامل سال 1402 متریکس، به صفحه‌ی بینش متریکس مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*